Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avstånd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    >Får man bromsa hur man vill??
    >
    >Får man ligga hur nära man vil??
    >
    >Om vi hade krockat vem hade fått rätt??

    På fråga två svarar vi; man kan få fett med böter om man ligger för nära. Vet in exakt men det ska väl vara några sekunder i mellan om jag inte missminner mig helt.

    Så svaret på krocken borde vara att den bakom låg för nära och är då den skyldige...

    Personligen så skulle jag inte bromsa på mig en olycka hur förbannad jag än är... lär fan inte vara nån höjdare med whisplash...

    Sakta ner jättemycket brukar funka rätt fint =)
    Coupe 20VT -97

    Comment


    • #17
      Heh nu funderar ja om du nu vill krocka me han me flit ( efter som du bromsa så de va nära att ni smällde) varför kan han inte få ligga nära då ? så får du din krock kanske iaf ? förstår inte hur man orkar .. släpp förbi idioten då ? hur tänker du .. "fan vikken idiot ligger så nära så vi krockar om ja tvärnitar .. bäst o nita då så vi krockar" ? tro inte nu att ja tycker han gjorde rätt men och skapa mer problem i trafiken är väll inte de de går ut på ... tänk om nån låg och pressa han skulle blivit en duktig serie krock då.
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #18
        Racemaster hade rätt

        Man har väl vilka rättigheter som helst att bromsa på våra vägar, det är upp till de bakomvarande att hålla säkert avstånd. (vilket dock jag är pinsamt dålig på... :-/)
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Tror faktiskt inte att man får bromsa hur man vill, faller säkert under trafikfarligt beteende eller något. Finns det inget skäl kan man inte bara ställa sig på bromsarna, fast det finns ju så många katter och annat löst att skylla på. När folk ligger nära mig så ser jag alltid massor av djur som far över vägen :-)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #20
            det är alltid

            den bakom som ska ta hänsyn till framförvarande trafik.
            Jag har en teori om att det beror på svenskens undertryckta och bittra beteende i allmänhet som tvingar fram att vi har en förkärlek till 1:kraftigt övermotoriserade/utrustade standardbilar 2:dimjlus 3:vår förmåga att låtsas som om sträckan man ska åka är en racertävling, och verkligen tro att det ÄR så... det blir skillnad i attityd bara man åker över till danmark

            när jag ska om ngn brukar det inte gå så mkt fortare än 115-120, dels för att vi brukar ha runt 12 kusar per skalle i bilen, och dels för att jag inte har lust att köra fortare allra roligast är det i uppförsbackar där jag o tradarna brukar sacka ikapp i säkert 45sekunder brevid varandra.. man kan se kilen i V70'n sitta och slita sitt hår :P
            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment

            Working...
            X