Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om moped.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om moped.

    Har blivit en aning trött på att köra bil till och från jobbet. Igår tog det 1 timme och 20minuter, hade med andra ord gått fortare att springa de 11km det handlar om. Ruskigt irriterande. Så för att slippa köerna har jag börjat fundera på moped, antingen en 30km/h eller de där nya som går fortare. Någon som har koll på marknaden och vad/vilken man skall passa sig för/kolla efter? Finns ju nya från 7000, begagnade verkar inte vara så mycket billigare? Tacksam för lite input om någon vet.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Re: Råd om moped.

    sym jet euro får mycket moped för kvaliten bra kvalla inge kina kvalla
    Fiat coupe 16VT

    Comment


    • #3
      Nej fan, man ska inte ha någong plast leksak! man ska ha gamla grejor! en compact ska du ha! :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by Sweeman
        Nej fan, man ska inte ha någong plast leksak! man ska ha gamla grejor! en compact ska du ha! :P
        Jag håller med, ingen plastskit! En compact är trevlig. inte lika stor som tex en puch dakota eller zundapp ks50

        Comment


        • #5
          Har kollat runt och försökt ha lite koll på Blocket..... En gammal suzuki K50, hade själv en när jag var 15 som jag köpte då för 3200, den skall de ha 3000:- för. En push compact som inte går på tomgång, växlarna hoppar ur..... 3000:- Tycker att det är lite dyrt för knappt fungerande mopeder.
          Nåja, skall se om man inte kan försöka massera in AAAAAaaahhhh körkort hos sombon lite istället :-D Kanske köpa ett skinnställ och gå runt lite hemma, hon är lite svag för lack och läder :-D Väntar väl till våren ändå, verkar inte vara någon höjdare att köra moped på vintern.

          (kanske skall tillägga att hon inte är ensam om att tycka om lack och läder, en tjej på MC i fullt skinnställ är något av det sexigaste som finns, vet inte varför men har alltid tyckt det)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Moped på vintern?? JAVISST! haha gjorde det hela förra vintern, gick hur bra som helst förutom i februari då frös skite för mig, annars gick den skit bra, värsta speedway i svängarna när det är pudersnö :P

            Comment


            • #7
              Säger du det, jo det låter faktiskt lite skoj.. hmm.... Får kanske försöka hålla ögonen öppna ett tag till.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                fast det sliter på kängorna som fan <_< moppen viker sig om man bromsar med fram eller bak bromsarna men fotbormsarna går skit bra ^^

                Comment


                • #9
                  Själv cyklar jag till jobbet året om.. första gången jag cykla på vintern var förra året.
                  Lyckades vurpa rejält en gång som reslutera i några stygn i knät men det hindrar mig inte ifrån att cykla i vinter igen

                  Comment


                  • #10
                    hehe :P jag vurpade bara 4 ggr 2 ggr så skulle jag styla och de 2 andra var för att jag bromsade för hastight och det var is på vägen och den andra vart att jag lutade för mycket i kurvan

                    Comment

                    Working...
                    X