Announcement

Collapse
No announcement yet.

Böter :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Böter :)

    Läste precis på aftonbladet om dom nya reglerna som börjar gälla ang. böter mm. men tänkte på alla dom nya fartkamerorna

    Registreringsskyltar
    Saknas, en eller två 1 500:- böter
    Ej väl synlig eller med flit nersmutsad 1 500:-

    haha då är det bättre att skruva bort skyltarna och säga att man inte märkt något (någon måste ha stulit dom) och ta dom böterna ifall man blir stoppad istället för att bli av med kortet pågrund utav ett foto, men det smartaste är ändå att köra bilen på en grusväg med lera en regnig dag och smeta in skyltarna om man vill ut och dra bilen en natt utan att fastna på bild

  • #2
    Vad är störst risk?

    * Hamna på en fast monterad fartkamera?
    * Bli stoppad i trafiken av en polisbil?

    Utan att vara Einstein, så röstar jag på alternativ två.

    Comment


    • #3
      Vilken datum var det? Förste november?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        1 oktober

        Till Einstein du har alldeles rätt, kanske bäst att förklara mig lite bättre. Det är inte så att jag rek. att köra som en idiot bland trafik. Jag är kanske inte guds bästa barn direkt då jag har blivit jagad 5 gånger utav farbror blå och blivigt tagen 2 utav dom gångerna, fast lyckligtvis så hade dom ingen kamera i bilen eller han inte sätta på den och klocka mig. Jag slapp böter båda dom gångerna och kom undan med varning, schyssta blåbär. Men jag har åkt på dryga böter trots det och blivit av med körkortet 2 gånger med som kanske inte är så förvånadsfullt och inte mer än rätt. Men Hej! Någon gång måste väll dom med vinna

        Lyckligtvis så blir man ju klokare med åren (förhoppningsvis) så jag ska börja köra på bana istället, men brinner man så mycket för motorsport och hastigheter så händer det väll någon gång att man tar ut bilen på nätterna när det inte finns så mycket trafik ute och blåser på. Kan kanske vara bra att nämna att jag är ifrån Skåne/landet och att vi har en hel del småvägar här nere där det inte alls finns några bilar på nätterna eller morgontimmarna men tyvärr så sitter det kameror på vissa utav dom roligaste vägarna

        Allt detta som är skrivet är självklart lögn och ifall någon farbror blå läser detta?

        Blinka med blåljusena om ni vill rejsa

        Comment


        • #5
          http://allehanda.se/lokalt/11152

          Tur att man ställer av bilen till helgen. Annars kanske det blivit dyrt.
          Fiat Coupé 20VT -99 (Såld)
          Audi A4 Avant 1,9 TDi Quattro -97
          Alfa Romeo 159 2,0JTDM Sportwagon -12
          Alfa Romeo 75 2,5 -86
          Alfa Romeo GTV 2,0 -86

          Comment


          • #6
            Och här har vi hela listan.
            http://www.police.se/inter/nodeid=13...version=1.html

            Allt detta kommer göra är att staten ska få in mer pengar och polisen utöka sin fikakassa.
            Jag har förståelse för höga böter mot att inte använda bälte men fortkörning? Det finns fortfarande inga forskningar på att det är just farten och inte körbeteendet som vållar flest olyckor.
            Danmark höjde hastigheten på sina motorvägar från 110 till 130. antalet olyckor gick ner med över 20%. Se och lär verkar inte finnas inom politiken, idioter enligt min mening...
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #7
              Kontroll kontroll på samhället

              Det är klart att det är det enda det handlar om att staten ska få in mera pengar. Dom har höjt priset på ciggen så pass under dom senaste åren så många har slutat pågrund utav det istället för hälsan. Någonstans måste dom ju jaga pengar och bilister finns det ju gott om. Om det nu skulle vara så att dom höjt böterna för att få bukt utav problemet med trafikolyckor så tror jag att det tvärt om har motsatt effekt. Istället för att stanna för att få så pass dryga böter så försöker man komma undan istället.

              Jag har hört att dom möjligtvis kommer att öka vissa 110 vägar till 130 här med. Det finns några sträckor som redan har det om jag nu inte har helt fel för mig?

              Comment


              • #8
                120

                Söder om Göteborg på E6 är det 120.. Alltid nåt.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Tror att det bara finns en enda sk "test-sträcka" i Sverige där de provhöjt till 120, den går från Varberg har jag för mig på E6an söderut ända till Båstad/Hallandsåsen. Tror det är en 8 mil lång sträcka.
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #10
                    fortkörare...

                    de flesta som kör lite fortare än lagligt har MYCKET mer kolla på medtrafikanter än de gamla gubbar(70 och uppåt) och tanter som kör 75 på 110 väg.

                    Nä, höj starffen för rattfylla REJLÄT istället för de vill jag inte möta på vägen. Den skönsjungande Kicki D fick 40 timmar samhällstjänst för rattfyllan(1,8 promille). Vad gjorde hon för arbete då???? Jo, hon fick åka runt inom äldreomsorg och spela dragspel i en vecka. Det är straff det.
                    Lille Gul= Fiat 127:a special
                    årsmodell 77

                    Comment


                    • #11
                      Re: fortkörare...

                      Originally posted by Lille Gul
                      de flesta som kör lite fortare än lagligt har MYCKET mer kolla på medtrafikanter än de gamla gubbar(70 och uppåt) och tanter som kör 75 på 110 väg.

                      Nä, höj starffen för rattfylla REJLÄT istället för de vill jag inte möta på vägen. Den skönsjungande Kicki D fick 40 timmar samhällstjänst för rattfyllan(1,8 promille). Vad gjorde hon för arbete då???? Jo, hon fick åka runt inom äldreomsorg och spela dragspel i en vecka. Det är straff det.
                      Jo, fast tanken var väl att det var hon som skulle straffas????
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        helt riktigt.

                        Hon fick äntligen ett jobb och de äldre fick ju straffet.
                        Svenska rättsystemet e ju kanon
                        Lille Gul= Fiat 127:a special
                        årsmodell 77

                        Comment


                        • #13
                          Bedrövligt tycker jag!
                          Först dom där förbannade fartkamerorna och nu böterna.

                          Går ju för fan inte att köra bil snart! Blir bara förbannad vid tanken.

                          Man kanske ska ut och svetsa en stor elak båge på BMW;n
                          (Är för rädd om Unon)och plocka lite kameror.

                          Fyfan! Spott och fräs!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Joksi
                            Tror att det bara finns en enda sk "test-sträcka" i Sverige där de provhöjt till 120, den går från Varberg har jag för mig på E6an söderut ända till Båstad/Hallandsåsen. Tror det är en 8 mil lång sträcka.
                            Fel, de e falkenberg - Halmstad som e 120
                            sedan visar mätaren fel med 10km/h vanligtvis så man kan hålla 130 teoretiskt, sedan är de plus 30km/h innan kortet ryker så då blir de 160km/h. Sedan är de 3% felmätning på lasern/radarn så då e de 1.03x160=ca 164km/h. Lite mini autobahn

                            Tänk er en mörk sen kväll och du har varit o handlat...Om du då passerar en kamera så skulle iaf min djuriska instinkt råååka täcka över kameran med konsumkassen
                            shit happends
                            Last edited by TurboNimitz; 28 September 2006, 08:27.
                            With great power comes the bitches
                            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                            Comment


                            • #15
                              Eller lite svart färg på linsen
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment

                              Working...
                              X