Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten låt...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En liten låt...

http://www.joksi.net/amir.mp3

En liten låt bara...e faktiskt nyfiken på lite respons,inte om låten som sådan utan om budskapet,innebörden.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
    Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Coolt Joksi!!

Imponerande.. Inte alls min stil av musik, men det låter grymt välgjort. Har du gjort allt själv?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

Comment

Har hört den förut, håller med till en viss del dock överdriver han lite i sin story som många andra rappare tycker jag.

Inte min stil av musik men jag kan lyssna på artister som försöker säga något inte som 50 öre, counting my money while my bitches bounce around!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Nej nej, inte min låt
        En killes från Landskrona har jag för mig.

Visst är de alltid lite överdrivet i raplåtar, de e väl poängen. Men tkr ändå texten har mkt sanning och träffar. Beror ju på vem som lyssnar på den.

Mvh
        Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Originally posted by Joksi
          Nej nej, inte min låt
          En killes från Landskrona har jag för mig.

Visst är de alltid lite överdrivet i raplåtar, de e väl poängen. Men tkr ändå texten har mkt sanning och träffar. Beror ju på vem som lyssnar på den.
          Jo visst träffar han rätt flera gånger, gillar meningen: "Var på vägen blev Zlatan svensk?"

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Japp, de håller ja me om.

Mvh
            Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Ok... haha Hmm.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

Comment

Som svensk medborgare är man ju svensk, men man kan ju fortfarande vara invandrare för det...
                Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                X1/9
                www.kallebacksmotor.se

Comment

De eviga snacket. Nej så är det inte min gode vän, när man är en fotbollsspelare lr annat "positivt" så är man svensk, är man som alla Zlatans polare från "blattestället" Rosengård i Malmö inga höjdare lr rent av arbetslösa, socialfall lr kriminella, då, är man invandrare.

På samma vis är Heleba Paparizou svensk eller hur? Japp, för hon är en stjärna. Hade hon varit något annat så hade hon likt förbannat varit en invandrare, och enbart det.

Svensk mentalitet o dubbelmoral det där, not more not less

"Svensk medborgare" är just en sån där petitess, en pappers formalitet. Jag kan väl bo nåt år i Tyskland, få mig medborgarskapet och vad sen, är jag tysk plötsligt, och svensk, och serb?
                  och dansk ja, ej medborgare där dock räknas väl blodsbanden tillsammans med medborgarskapen

VIKTIGT! Man måste lära sig skilja på invandrare och flyktingar, ni vet, det är absolut två olika begrepp,

Nähä, nu bör ja sluta nog

Mvh
                  Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Håller med Joksi i sista inlägget!

På detta forum är det väldigt få invandrare/flyktningar/blattar och mest Svenskar. Jag är själv invandrare och jag vet att svenskar är lite rädda för att diskutera invandrar politiken men jag gillar att höra hur svenskar tycker och tänker och jag blir inte arg/sur/upprörd över det.

Jag jämför mig inte med grabbarna i Rosengård och vill aldrig klassas som dessa lirare. Många invandrare gör fel för sig här och därför måste andra invandrare bevisa annat för att inte hamna i samma fack som "övriga".

Just därför säger killen i låten var på vägen blev Zlatan svensk!

Comment

Zlatan är väl i så fall den mest "osvenska" svensk man kan tänka sig?
                      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

Comment

Självklart.
                        Zlatan är bosnier och bosnisk zigenare har jag för mig.

Sen om han är svensk medborgare, vilket han nog är, har ju som sagt inget med saken att göra.

Mvh
                        Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Läste en artikel i tidningen för ett tag sen där det stod om "riktiga" svenskar som kallade sina nyfödda Zlatan eller med S, Slatan.

Zlatans far är bosnier och modern är kroatiska.

Comment

Det var som fan

Jaha, kan vara så ja, kanske fått det lite fel, hade för mig att någon av föräldrarna var zigenare. Men där ser man.

Mvh
                            Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Originally posted by Joksi
                              Det var som fan

Jaha, kan vara så ja, kanske fått det lite fel, hade för mig att någon av föräldrarna var zigenare. Men där ser man.
                              Aldrig hört något om zigienare men var tvungen att kolla upp det. Hittar inget om det på Google

Comment

Working...
                              X