Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilinbrott - Tjuven fast men död.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilinbrott - Tjuven fast men död.

    Det var så att flickvännen och jag skulle äta middag hos svärmor. Så vid sextiden på kvällen åkte vi dit. Parkerade på Coop extra, som är en stor parkering och alltid finns det folk där samt lägenheter finns runt hela parkeringen. Låste bilen och vi gick upp och åt.

    Vid åtta-snåret kom vi tillbaka till bilen och jag stoppade in nyckeln, låste upp och dörrarna låstes.
    - "Va? Glömde jag låsa?"
    Böjde mig ner och såg att rutan på passagerarsidan var inslagen, blicken åkte snabbt till min kära mp3spelare och visst fan var den borta. Dessutom när man är arbetsökande och redan har det nog illa ekonomiskt så far tankar runt i huvudet på en "åh gud, varför händer detta mig".

    Öppnade bagageluckan, baslådan, förstärkaren, verktyg, digitalkameran som låg i handskfacket som också blev uppbrutet.. allting var borta, förutom flickvännens Ipod som turligt nog låg kvar i dörrsidan bland lite gamla kvitton. Han lämnade dock kvar garantin för kameran, men den har man ingen nytta av då man inte har kvar kameran.

    Vem fan gör inbrott före 20.00 på en lördagkväll på en parkering som det alltid är folk på? Nå, hur som helst ringde jag polisen som vägrade skicka en patrull då det inte är ett brott dom prioriterar men jag gav mig fan inte! Stod ute i kylan och pratade med polisen i säkert 20 minuter tills dom slutligen skickade en patrull iaf.

    Det tog sin stund innan polisen dök upp, men så kom dom till slut med en pikétbuss. Konstapeln tittade på bilen och kikade runt lite och jag nämnde allt som var borta och vad som är sönder, lite anteckningar togs upp. Inte mer med det utan dags att plasta igen rutan på bilen. Minusgrader och åka runt utan sidoruta är inget som jag rekommender.

    Åkte till en vän som turligt nog jobbar för ett glasmästeri, hämtade honom och vi åkte dit och skar ut en plastskiva som tillfällig ruta. På vägen hem till min kompis så såg vi en massa blått blinkande, 4 polisbilar och en vit risig merca som hade blivit stoppad. Vi skämtade om att - "Där är den jäveln som snott min stereo". Lämnade av polaren och i samma veva ringer telefonen. Dolt nummer? Vem kan det vara?
    - "Hej, det är Anders..från polisen och vi har stoppat en misstänkt kille här”, vi hann inte ens prata klart förrän jag hade rejsat iväg ditåt.

    Kommer fram och går förbi den misstänkte som sitter i polisbilen, hann inte se honom själv men min flickvän hann det. I mercan hans ser vi direkt att visst är det min mp3spelare som ligger på passagerarsätet inkopplad och påslagen.

    I bilen hans låg det fler cd-spelare, verktyg, cd-skivor, yxa på baksätet. Tyvärr fick jag inte kika i bagaget efter fler av mina prylar men min mp3-spelare verkade vara hel och fin än.

    Åkte hem, kollade upp serienummer på mp3spelaren, ringer till konstapeln, och visst stämde det överens!

    Idioten som slog sönder min ruta med en yxa, och gjorde inbrott mitt på en parkering med folk runt i kring, åkte fast 2 timmar efter inbrottet. Så jävla skön känsla!

    Tur i oturen så att säga. Fast sådan tur har jag inte, utan på måndag morgon vaknar jag utav att jag har jätteont i magen. Stiger upp och går på toaletten, men det hjälpte inte utan smärtan blev bara intensivare och intensivare.
    Ligger på golvet och ber flickvännen ringa ambulansen, då jag själv inte längre kan stå på benen.

    Väl inne på sjukhuset så är bara en läkare i tjänst på akutavdelninen. Och när han väl kommer till mig så inser han fort att det inte ser bra ut, då jag spyr galla och blod.
    En trio kirurger kommer inspringandes och känner och klämmer lite på magen, och ger klartecken för att ge mig smärtstillande. EFTER 3 TIMMAR AV KRAMPER!

    Ett dygn senare blir jag utskriven, kommer hem och lägger mig nästan direkt.
    Vaknar nästa morgon av att mor skickat ett sms där hon ber mig läsa tidningen. 2 minuter senare inser jag att tjuven har hängt sig själv i häktet.

    Ville skriva av mig lite.. Nån som vet vad som händer nu? Det blir svårt att väcka skadeståndsmål mot honom..

  • #2
    Re: Bilinbrott - Tjuven fast men död.

    Originally posted by Testpilot

    söt
    Ojoj, vilken historia...
    Tur i oturen kan man väll säga för din del. Hur går det med försäkringar då, får du rutan fixad gratis och så?
    Synd på killen, men känner ärligt talat inget medlidande till att han tog sitt liv...
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #3
      Vissa gör tydligen vad som helst för att komma undan? Skämt åsido, vilken jävla story! Du hittar inte på detta??
      Tur att det mesta löste sig iaf.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Shit... de där va ingen trevlig historia de inte..
        Hoppas allt ordnar sig med dig iaf...??

        Om killen hängde sig i häktet så hade han nog det inte så lätt innan..det har gjorde mot dig var nog knappast det första brott han gjort i sina dar...

        Hoppas allt blir bra med bil och ägare bara...!

        /Helena
        // Helena

        Comment


        • #5
          En helt vanlig dag i Lule?
          Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
          Fiat Marea Weekend 1,6 -97

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            Du hittar inte på detta??
            Önskar nästan det, men man kanske borde ge ut en bok då man fick en bra historia att berätta
            Här har ni artikeln om tjuven.
            http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid...iv=F%20%20alse
            Originally posted by Helena
            Shit... de där va ingen trevlig historia de inte..
            Hoppas allt ordnar sig med dig iaf...??
            Om killen hängde sig i häktet så hade han nog det inte så lätt innan..det har gjorde mot dig var nog knappast det första brott han gjort i sina dar...

            Hoppas allt blir bra med bil och ägare bara...!

            /Helena
            Joda, jag lever än i varje fall.
            Han hade en massa stöldgods i bilen och troligen ännu mer hemma då polisen gjorde husrannsakan.
            Originally posted by Johannes
            En helt vanlig dag i Lule?
            Givetvis var detta en helt vanlig dag i lilla Lule.

            Comment


            • #7
              Vilken historia, hoppas det löser sig för dig med hälsan och bilen men angående tjuven har jag lite delade tankar!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                Vilken historia, hoppas det löser sig för dig med hälsan och bilen men angående tjuven har jag lite delade tankar!
                Jag känner inget medlidande för honom, men det verkar som han hade två ungar. Fast mycket till förebild var han verkligen inte.

                Så det är ju synd om ungarna, hoppas dom är så pass små att dom inte förstår vad det hela handlar om, och att dom hamnar i bättre händer.

                Comment


                • #9
                  På minner mig om den som krockade min förra lancia delta när jag hade den på verkstad.. han tog också livet av sig typ 2-3 dagar efter åt.. så jag fick inte veta hur han lyckades förstöra min bil på en lite parkering..

                  Hoppas det löser sig till det bästa för dig
                  Fiat Croma 16v -95 (såld)
                  Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                  Ford Mustang cab -71

                  Comment


                  • #10
                    Grabbar, inte för att vara spydig men en sterio kan man leva utan, en kamera har man i mobilen o rutan går att fixa, men var köper man ett liv????

                    Tragiskt, tänk vilket liv tjuven måste haft, inte ditt fel visserligen men han e borta....R.I.P..

                    Jag hade nog haft skuld känslor....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Fadi
                      Grabbar, inte för att vara spydig men en sterio kan man leva utan, en kamera har man i mobilen o rutan går att fixa, men var köper man ett liv????

                      Tragiskt, tänk vilket liv tjuven måste haft, inte ditt fel visserligen men han e borta....R.I.P..

                      Jag hade nog haft skuld känslor....
                      Man får tänka på om man tar livet av sig så har man nog några andra stora problem innan..
                      Fiat Croma 16v -95 (såld)
                      Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                      Ford Mustang cab -71

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kn@sen
                        Man får tänka på om man tar livet av sig så har man nog några andra stora problem innan..
                        Möjligt att det är så, en annan teori kan vara att han skäms så mkt för sin/sina gärningar och inte kan klara av att bli sedd som kriminell i dagenssamhälle o tar den "enkla vägen" ut.

                        Comment


                        • #13
                          Det e just det jag menar.....oavsett om han skäms eller har andra problem så anser jag att det samhällets fel för att han inte fått hjälp....
                          Sverige har störst andel självmord i världen o ingen gör nåt åt!
                          att det dessutom skedde i häktet gör mig förbannad, hur har det gått till, ? o varför e det ingen som märkt nåt?

                          Comment


                          • #14
                            Nu utgår jag ifrån att det var en arrest, och inte något häkte, eftersom polismannen talar om arrestvakter.

                            En arrestvakt har som uppgift att sköta tillsynen av de intagna. Vakten går rundor och tittar till den intagna, och de här rundorna sker med olika intervaller beroende på en massa olika saker.

                            Jag har själv i min ungdom varit arrestvakt, och vid ett tillfälle var jag med om ett självmordsförsök. Det skedde också utan förvarning, men jag fick någon konstig känsla och gick och tittade till den här personen. På grund av det kunde det avstyras.

                            Jag tänker, av taktiska skäl, inte skriva ut vilka tidsintervaller det är man tillämpar.


                            Vidare tycker inte jag att man ska skyffla över ansvaret på "samhället". Varje person gör egna val här i livet, och det känns allt för vagt att skylla på just det.

                            Kan någon definiera lite mer vad "samhället" skulle ha gjort?


                            Mvh Martin

                            Comment


                            • #15
                              okej, först kan jag börja med att berätta att jag varken suttit i arrest, eller jobbar som vakt eller vad det nu är. Men jag antar att innan man går in så blir man visiterad o från tagen allt som kan tänkas vara farlig för dom, eller för honom själv..Därev min fråga hur det kunde ske!
                              Jag e medveten om att dom inte har resurser att ständig bevaka alla..

                              När det gäller att samhället inte ska ta ansvar för "dessa" människor så tror jag att det finns två versioner om the story. "min" o "din"..

                              Alla har inte haft dom resurserna som oss "vanliga" har, (ska inte gåin på detaljer ) o jag anser att "dom" blir fler o fler känns det som, o att dom e faktiskt en del av samhället, därför tycker jag att det e samhällets ansvar.

                              Några knokreta förslag kan jag inte ge, jag e ju varken politiker eller journalist, men det räcker väl att titta in i gettot, in dom små "byarna" så kanske man förstår att "här har vi problem, låt oss lösa det"

                              Eller fråga oss själva varför en knarkare blir knarkare, för det måste väl finnas visa kriterier som dessa personer har.
                              Annars ssulle alla vara knarkare..

                              Löser man sånna problem så bygger man ett "friskt" samhället, o det gynnar alla, inklusiv "MIG" och "DIG".

                              Comment

                              Working...
                              X