Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC MEtanolbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC MEtanolbil

    Någon som pysslat m radiostyrda metanolbilar??

    Någon som har lite tips i så fall om man vill köpa en?

    Tänkte köpa en som jag kan ha o leka med medans den riktiga bilen står still på fiatträffar

    kanske bygga en egen coupe kaross??
    Vart tog min nacken vägen!?

  • #2
    Annars har du ju dessa. Fantastiskt roliga, snabba som attan och rejält byggda trots att de är små.

    http://www.kyosho.com/eng/products/r...duct_id=100005

    Har själv lekt med motsvarande Lancia HF med fyrhjulsdrift.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

    Comment


    • #3
      ja jag har faktiskt titta lite på deltan... men eftersom jag vill kunna köra i princip överallt får det bli något m mer markfrigång... men den va cool
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #4
        Tjena, jag pysslade med rc i ca 9 år, mycket Kyosho, men öven HPI, Tamyia och även yokomo

        Har en glödare i skala 1:8a metanoldriven. Gjorde på Kyoshos VM-vinnande Inferno serie.

        Hur mkt är du villig att lägga ut? Om du vill ha allt nytt för att komma igång i skala 1:10 skulle jag tippa på allt ifrån 2500-4000kr. Om du vill köra större än så (och roligare ...) så räkna med 5000-7000kr.

        Kan länka en bild på min 1:8a Subaru
        Attached Files
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #5
          Min Ferrari F1 samt F360

          ...
          Attached Files
          Last edited by smOOth; 11 February 2007, 17:51.
          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

          Comment


          • #6
            Originally posted by smOOth
            Hur mkt är du villig att lägga ut? Om du vill ha allt nytt för att komma igång i skala 1:10 skulle jag tippa på allt ifrån 2500-4000kr. Om du vill köra större än så (och roligare ...) så räkna med 5000-7000kr.

            helt rätt.. kollade en kyosho 1:10 idag.. kostade 3195 för en truggy... vet itne ännu om jag vill ah en buggy eller truggy men lutar åt det sistnämnda... jag vill väl egentligen inte lägga ut den summan på att köpa en. Men hittar jag inget intressant begagnat så får det väl bli det, ska leta runt lite. Men eftersom du har håll på ett tag borde du veta vilka märke jag ska leta bland. vill ju inte ha något skit eller något som inte går att hitta reservdelar till.
            Kyosho e det enda som jag vet e seriöst märke. Du har inga som Inte e gatbilar till salu?? =)
            Vart tog min nacken vägen!?

            Comment


            • #7
              hehe "truggy" de har jag aldrig hört haha okej, ne jag har ingen till salu tyvärr.

              HPI är jevligt bra köp, supernöjd med min HPI rally, kört den i alla väder som finns! (snö, grus, regn, stormig strand...) Kyosho har tappat lite i kvalitet vad jag märkte efter år 2000.

              Team associated har fina bilar med, kan kosta dock.

              Akta dig för hobbex thunder tiger skräp bara.



              Bra amerikansk sida med bra priser. Dock tillkommer 25% i moms in till sverige.

              http://www2.towerhobbies.com/listings/cat-c.html
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

              Comment


              • #8
                jepps truggy tydligen en ny sorts bil som kommit. Blandning mellan buggy o monstre truck. liten som buggy men bredare mellan hjulen o större hjul. Ja får leta runt lite o se.. tycker man blir heeelt vilse när amn kollar runt... men det e rätt dyrt m bilar.. varför e allt kul dyrt?? Ska kolla din länk lite...
                Vart tog min nacken vägen!?

                Comment


                • #9
                  Hara spanat i denna nu: http://www.umearc.se/cgi-bin/article...=2&subgroup=12
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • #10
                    jaha du menar stadium truckar, har faktiskt en sån också nånstans, nerplockad. Väldigt roliga att köra dom med om de e krut i dom.

                    Väldigt prisvärd 1:8a!!!
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #11
                      http://www.blocket.se/vi/10370566.htm

                      blev denna 2300kr =)))
                      Kommer förmodligen till hlgen så ska ut o köra m den som fan =)))

                      Några tips till Mig SmOOth??
                      Min först Rc Bil juh!
                      Vart tog min nacken vägen!?

                      Comment


                      • #12
                        Bra deal!

                        Hmm, första tipset är att du skaffar en s.k. fail-safe som gör att om strömmen till batteriet i bilen (som sköter servona) eller strömmen till sändaren tar slut så bromsar bilen automatiskt och drar INTE iväg ..

                        Kör inte i dom djupaste vattenpölarna, spola av den lite granna när du kört i lera, smuts etc. sunt förnuft typ

                        Och om bilen går bra skruva FÖR GUDS SKULL inte på några skruvar på motorn som ändrar soppatillförsel och tomgången såvida du inte vet va du gör

                        Undrar du nåt så fråga bara!

                        Mvh Tompa
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • #13
                          ahhh tackar... näe har förstått att det e känsligt att pilla m skruvarna o eftersom det e min första så e jag nog rätt nöjd m hur bilen går. han jag köpte den av har mer än en bil så han vet nog vad han gjorde så jag låter den vara.. men undra jag något frågar jag

                          Tackar
                          //Daniel
                          Vart tog min nacken vägen!?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by smOOth
                            Bra deal!

                            Hmm, första tipset är att du skaffar en s.k. fail-safe som gör att om strömmen till batteriet i bilen (som sköter servona) eller strömmen till sändaren tar slut så bromsar bilen automatiskt och drar INTE iväg ..

                            Mvh Tompa
                            Min kristall i mottagaren gick sönder en gång, full fart in i en gran. Lite panik man hade när den stod där mot trädet med full gas :-D Lyckades böja bottenplattan en aning, annars klarade densig fint.
                            Och snörstart är jag riktigt trött på, lagret skär. Några tips på hur man undviker det?
                            Det är helt omöjligt att dra igång ibland också, antar att det är felinställd soppa dock, så kolla om det inte går att köpa en startlåda, mycket smidigare. Min kompis köpte en till sin inferno, själv skulle jag ju bygga en på egen hand mycket billigare. Så nu har jag en lös startmotor, låda som inte passar till bilen, ett 12V-batteri som inte orkar dra motorn och ett motorcykelbatteri med syra i som jag hoppas skall funka så småningom. Blev lite dyrare och ännu inte färdigt. Lite typiskt mig.

                            Ha det skoj, för det är ruskigt kul att köra. Tips kan vara att skaffa sådana där plast-koner (låga) så du kan lägga ut en bana att köra runt, blir roligare då.
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              haha okej, körde på en riktig höghastighetsbana här i göteborg (väst8) och tappade med signalen till bilen å den drog rätt in i räcket på andra sidan å hade fullgas hela tiden, snacka om hög puls när man ger sig ut på banan å kastar sig över den.........

                              Jag fick med en hemmagjord startlåda till min inferno, tungt å släpa på den å batteriet men de funkade alltid dock...var avunbdsjuk på polarn med drag faktiskt :O....
                              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                              Comment

                              Working...
                              X