Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punton nära döden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punton nära döden!

    Låg och sov igår vid halv 1, när jag vaknar av att en bil dundrar förbi ganska fort. Detta är ju inget ovanligt, då jag bor vid en trafikerad gata. Håller på att somna om när jag hör ett larm utlösas, men bryr mig inte då en BMW stått och tjuit då och då i ett antal veckor.

    Plötsligt hör jag massor av smällar, låter som nån försöker stänga en dörr riktigt hårt. Tittar ut ur fönstret, en Audi RS2 drar iväg för fulla muggar, men ser inget misstänkt... innan jag kollar till höger och ser en bil brinna för fullt! Tar telefonen och ska ringa 112, men precis när jag slagit nummret kommer brandkåren (staitionen ligger 400 meter bort). Går ner på gatan och ser att tre bilar är drabbade, sidorutorna krossade och molotov-cocktails inkastade. Punton står som bil nr 5, tur att de inte gav sig på den.

    Väntar tills polisen kommer och avlägger vittnesmål om bilen som försvann. Enligt andra vittnen har den stannat, en person hoppat ut med kofot och krossat rutor innan han slängt in flaskor med bensin.

    Tråkigt att sånt händer i ett övrigt lugnt område.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Fifen. Vart i Tokholm hände detta?


    //PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #3
      Telefonplan, Hägersten.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        Helt otroligt, man fattar ju bara inte vad folk får ut av det Hade själv inbrott i mitt garage under midsommar, men hur skall man komma ihåg vad man hade i garaget? De verkar bara ha tagit en uppsättning högtalare, högtalarkabel, en kofot och Kamaza hylsnyckellåda, men de där småverktygen man har i en låda har man ju ingen koll på. Måste ha varit en förb... snorunge, de har försökt öppna dörrarna på bilen med skruvmejsel utan att lyckas och sedan gått därifrån. Riktigt glad att de inte fick för sig att slå sönder en ruta, så lite tacksam trots allt. Men det kostar ju mig en hel del, gissar att försäkringsbolaget har avskrivning på sakerna plus självris på 1500.... Och det är ju jobbigt att fundera på vad de tagit också, och undra när de kommer tillbaka för att plocka resten av sakerna typ. Dags att flytta till en mindre brottsdrabbad stad, men jag vet inte vart man skall då. Verkar inte finns något bra lugnt ställe kvar i världen Skittider man lever i med snorungar som inte fått lära sig vett, föräldrar som bara skiter helt i ungarna och låter dem göra vad de vill så länge de inte skriker
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          Helt otroligt, man fattar ju bara inte vad folk får ut av det Hade själv inbrott i mitt garage under midsommar, men hur skall man komma ihåg vad man hade i garaget? De verkar bara ha tagit en uppsättning högtalare, högtalarkabel, en kofot och Kamaza hylsnyckellåda, men de där småverktygen man har i en låda har man ju ingen koll på. Måste ha varit en förb... snorunge, de har försökt öppna dörrarna på bilen med skruvmejsel utan att lyckas och sedan gått därifrån. Riktigt glad att de inte fick för sig att slå sönder en ruta, så lite tacksam trots allt. Men det kostar ju mig en hel del, gissar att försäkringsbolaget har avskrivning på sakerna plus självris på 1500.... Och det är ju jobbigt att fundera på vad de tagit också, och undra när de kommer tillbaka för att plocka resten av sakerna typ. Dags att flytta till en mindre brottsdrabbad stad, men jag vet inte vart man skall då. Verkar inte finns något bra lugnt ställe kvar i världen Skittider man lever i med snorungar som inte fått lära sig vett, föräldrar som bara skiter helt i ungarna och låter dem göra vad de vill så länge de inte skriker

          Jag antar att detta är en uppgörelse av något slag, att nån vill skrämma en person. Det är för planerat för att vara några snorungar, vilket också polisen sa.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Jo, kan väl hålla med om. Och fördomsfull som man är gissar jag att snorungar som vandaliserar "på kul" kanske inte har råd att köra runt i en Audio RS2 heller.....
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by novisen
              Jo, kan väl hålla med om. Och fördomsfull som man är gissar jag att snorungar som vandaliserar "på kul" kanske inte har råd att köra runt i en Audio RS2 heller.....
              RS2:an är stulen, känner igen den från ett annat forum där de efterlyste den.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • #8
                http://www.zatzy.com/showthread.php?...7&page=1&pp=20

                Är det, finns inte många RS2r och den jag såg hade ett stort luftintag på högra sidan av huven.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #9
                  lite typiskt det också, borde man väl kunnat räkna ut....

                  Skönt att din punto klarade sig i alla fall.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    usch och fy fan, ja du sa att du var orolig förut apropå och få ha bilen ifred... Det där var ju inget roligt alls att höra om.,...
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment


                    • #11
                      Här i området är det zigienarkrig de bränner varandras bilar och slår sönder de och ibland råkar bilar i närheten illa ut.

                      Sen har jag sett ett gäng skitungar med diverse tillhyggen som smashar bilar och ibland bränner upp de. Bara att ringa snuten på de men även om de åker fast så händer det inget... som snuten säger dessa killar har det gått lite snett för och de försöker få till det. Att kräva skadestånd är hopplöst då de inte har ett öre och är redan skuldsatta.

                      Vilket samhälle, vi kan inte gör nått åt saken så låt de härja fritt. En dag kommer de smasha fel bil och då kommer någon smasha deras knäskålar.

                      Mina Fiats står inlåsta bakom bom och galler men har fått tjänste bilen lite vandaliserad, någon fick för sig att böja mina torkar armar.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        tur att du klarade din bil..... men finns det nå fegare en ge sig på nån annans egedom som varken kan slå tillbaka eller säga i från...

                        Det är riktiga ynkryggar som slår sönder andras grejer

                        Man får vara glad att det vila område jag bor i är lungt en så länge.
                        Last edited by Kn@sen; 29 June 2007, 22:37.
                        Fiat Croma 16v -95 (såld)
                        Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                        Ford Mustang cab -71

                        Comment

                        Working...
                        X