Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe vs Bmw M5 e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe vs Bmw M5 e34

    Efter att jag köpt mig en audi A2 så har det inte blivit mycket körning med coupen, mest för att jag börjar uppskatta en förbrukning runt 0,6l/mil..

    Men idag tog jag en runda med coupen i rätt lugn tempo, tydligen tyckte inte bmw:n bakom mig om det (visste fortfarande inte att det va en M bil), så han kör om mig, samtidigt som jag reagerade på hans motorsång insåg jag att det va en M....

    Vi hamnade vid ett röd ljus o han sneglade lite äckligt mot mig,så jag tänkte, äh, låt han höra lite motor sång (hade inte tänkt rejsa)
    så jag varvar lite på tomgång.
    Till min förvåning så titta han mot mig o gestakulerar att han ska mosa min skit bil!!!!!
    Först tänkte jag gå ner o slita upp hans dörr för att sedan torka asfalten med honom, men under tiden börjar han tok varva, ok tänker jag o börjar bli osäker (det va ett tag sen jag körde coupen)

    Varvar avaktande på grönt ljus, det blir grönt, båda drar, han ligger en billängd framför mig när min etta tar slut, lägger i 2:an o kapar in avståndet till lika vid 100km/h, sedan slänger i 3:an o visar mitt längsta finger medans jag drar om, vid slutet av 3:ans växel ca: 145km/h slår jag av o då var ha en billängd bakom :-)

    Nu vet jag inte om det var en 315hk eller en 340hk men det kvittar, ska nog inte tvivla på min coupe längre :-)

    Helt onödig tråd men känner mig faktiskt nöjd med bilen o det efter 8 år.

  • #2
    fan vad gött Fadi!
    Hur mkt ligger din motoreffekt på nu?
    Har du mappat om bilen nu?

    Comment


    • #3
      Det är tillfällen som detta som man känner sig vid liv.
      Jasså så du kör knappt med Coupén längre, du ska inte sälja skönheten va? Den är ju trots allt krockad..
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #4
        Ary: Har ingen aning hur mycket effekt, har inte mappat än (skämms)

        Floric, sälja? vet inte men som sagt den e fin o med tanke på att den är en 96:a så måste den vara krockad o omlackad hehe ;-)

        Comment


        • #5
          Jag känner medkänslan Fadi

          Var en kille jag känner till som har köpt en m5.a med 340hk!

          Har alltid sett ner på min lilla coupe och tänkt att jag bara har skruvat med den utan resultat!

          hehe men han fick verkligen klart för sig ganska fort sedan att de som är gjort på coupen verkligen har gett något, så han körde om mig i stan, sedan körde han ut för att köra ut på motorvägen, han rivstartade iväg, och jag gasade på sedan på 1:an,

          tänkte ändå för skojs skull se hur stor chans man hade mot en m5:a
          men efter man hade kastat i 3.an så kom han ganska fort i backspegeln och avståndet ökade

          Så trodde inte att coupen var en sån m5 dödare!
          Nu ler han och skrattar bara när han glider förbi mig och skäms lite
          Last edited by EmiliO; 9 July 2007, 22:00.

          Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

          Comment


          • #6
            Re: Coupe vs Bmw M5 e34

            Originally posted by Fadi
            Varvar avaktande på grönt ljus, det blir grönt, båda drar, han ligger en billängd framför mig när min etta tar slut, lägger i 2:an o kapar in avståndet till lika vid 100km/h, sedan slänger i 3:an o visar mitt längsta finger medans jag drar om
            Haha fan va ja flabba när jag läste det!
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #7
              Hahaha
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                E34 har ju ingen chans mot coupen jag trodde att du var medveten om det Fadi innan rejset? Stor och tung bil.

                Varför köra en A2-a din coupe drar ju ingen soppa alls
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  gött o läsa
                  Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

                  Comment


                  • #10
                    Medveten och medveten, det handlar om att kunna köra ochså, och eftersom jag bara kört audin sista tiden så tänkte jag att det kan bli pinsamt...
                    Audin kör sig själv , medans min coupe e lite knepigare...

                    M5:an e nog inte så långsam, skulle nog inte ha en chans med en orginal 16vt, vet inte hur det e med en orginal 20vt, men det känns mer fördel till BMW:n.

                    Sen så har jag råkat ut för ett par riktigt giftiga BMW:s här i södertälje, o eftersom han var så kaxig så var man inte hundra på att ta honom, men kommer han att dra sig ifrån att rejsa mot couperna hahaha...

                    Bara för skojs skull så ville en bmw tävla mot mig i sommras, när min andra växel var slut låg han ca:100m framför mig :-( ändå var det ganska jämnt på ettans, men när han petade tvåan så hände det visst nåt..
                    Fick reda att det var en kompressor matad M3:a.

                    Comment


                    • #11
                      vad man har sett på race lite här och var så har ju E34 m5orna dragit m3.orna med 286 iaf ganska bra iaf! men vet inte riktigt hur det är med 321hk! dom verkar inte vara så mycket snabbare!

                      Nästa mål är att knäcka en e46:a då :P

                      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                      Comment


                      • #12
                        Mål och mål, det finns alltid bilar som e långsammare o bilar som e snabbare, sen så spelar skiten bakom ratten en hel del...
                        Kan tilläga att M-bilarna tillhör mina favoriterm o dom e bra bilar.

                        Comment


                        • #13
                          Är det säkert att det inte är dekaltrimmade M-bilar?

                          0,6 l för en A2:a är mycket. Du missade den lite ovanliga 1,2 liters dieselturbon. Den vanliga 1,4 litersdieseln drar 0,4 men 1,2:an drar 0,3 liter milen är lättare och har mycket vrid. Stockholm-Malmö utan tankning. (tanken är på ca 20 liter) Har en kompis som kör en sån sen några år så siffrorna är inte påhittade.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by EmiliO
                            men vet inte riktigt hur det är med 321hk! dom verkar inte vara så mycket snabbare!
                            Jag drog jämnt med min kompis Z3 MCoupe (321hk) förra sommaren så omöjligt är det inte! Då körde han min och jag hans, så jag var väl van vid mer vrid. Man fick hålla den på toppvarv för att ha en chans..
                            EDIT: Oops han hade tydligen knas på sin Vanos.. Så helt frisk var den alltså inte..
                            Last edited by per; 11 July 2007, 12:36.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Turbo B:
                              Helt rätt att A 2:an 1.2 tdi ska dra så lite, men jag har en bensinare på 1,4, o förbrukning anges till 0,6, medans jag ligger på 0.65+ att jag har en tung höger fort så jag e mycket nöjd...

                              Angående om det var en M5:a så skrev jag att jag reagerade på motor sången när han drog om mig, och eftersom BMW o deras M bilar tillhör mina favoriter så kan jag lova dig att jag vet skillnaden....

                              Den enda bilen som kan jämföras med M5:an e 540:in och som dom flesta vet så sitter det en v8 i den, och skillnaden ljudmässigt e rätt markant.

                              Sen finns det 535, 530, och 525, men dom borde man dra med orginal coupe, o min e inte orginal....'
                              För att du ska vara säker så skriver jag lite mods på min bil.

                              Större turbo
                              790cc spridare
                              Soppa pump god för 400hk
                              Ofjädrad sinter koppling
                              100 cellers race katt
                              Front monterad ic, modell större
                              3-tumavgas
                              Laddar 1-1,1 bar
                              Alla mindre små grejer som luftfillter, dump osv orkar jag inte skriva.
                              Tror du en 535,530 eller 525 skulle ha gett mig en sån match??

                              Comment

                              Working...
                              X