Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolla värdet på din bil, privatbilar....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolla värdet på din bil, privatbilar....

    Kan kolla värdet inl. någon lista:
    http://bp.kvd.se/kvd/start.lasso?clr=true&ref=bilauk

    jisses vad det är illa, trodde att min Fiat var värd i alla fall lite, men det här var ju inte så skoj:

    Fabrikat Fiat
    Modell Punto 1.4 GT (133hk)
    1:a dat. i trafik 1996-07-05
    Mil 15000
    På denna modell med angiven ålder och mil är skick och kondition helt avgörande för värdet. Troligtvis ligger värdet mellan

    !!!!!0-15000kr !!!!!

    men är bilen i ett utomordentligt gott skick kan värdet vara högre.


    Undrar om det är det här försäkringsbolagen har som grund? Kan ju säga att jag inte håller med men jag har aldrig haft rätt vad gäller värdet på saker och ting
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Listor stämmer aldrig exakt så det är nog lugnt.. Din är helt klart värd mer..!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Med tanke på att jag gav 35000 för min Punto för några månader sen så... Riktiga priset på din bil ligger runt 30-35 k.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        jo, men intressant ändå. Det förklarar ju lite varför försäkringsbolaget ringde och frågade om jag verkligen tyckte det var någon mening att ha helförsäkring på punton. För 0-15000 i värde borde man ju inte ha mycket mer än trafikförsäkring egentligen.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Om du har helförsäkring så är det ju intressant att veta vad ersättningen skulle bli om bilen blev totaldemolerad.. Värderas den inte högre än 15000 så..

          Men helförsäkring kanske inte är så blodig på en Punto ?

          (Hoppas verkligen inte du behöver få reda på det den hårda vägen... )
          Coupe 16VT - On the road

          Comment


          • #6
            Bra poäng där. Tror ni det går och fråga rätt ut vad ens försä'kringsbolag värderar ens bil? Dvs, så man vet vad som är värt att betala och vad som inte är det, om man nu tänker i de banorna...
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #7
              Re: Kolla värdet på din bil, privatbilar....

              Originally posted by novisen
              Kan kolla värdet inl. någon lista:
              http://bp.kvd.se/kvd/start.lasso?clr=true&ref=bilauk

              jisses vad det är illa, trodde att min Fiat var värd i alla fall lite, men det här var ju inte så skoj:

              Fabrikat Fiat
              Modell Punto 1.4 GT (133hk)
              1:a dat. i trafik 1996-07-05
              Mil 15000
              På denna modell med angiven ålder och mil är skick och kondition helt avgörande för värdet. Troligtvis ligger värdet mellan

              !!!!!0-15000kr !!!!!

              men är bilen i ett utomordentligt gott skick kan värdet vara högre.


              Undrar om det är det här försäkringsbolagen har som grund? Kan ju säga att jag inte håller med men jag har aldrig haft rätt vad gäller värdet på saker och ting

              Dumma värdering!Klart din pärla ska vara värd mer!
              ;-)
              Jag får exakt samma summa när jag har kollat min vanliga sketna 75:a.Tror f-bolagen inte riktigt är medvetna om att det är "top of the line"modellen av Punto och helt enkelt köper värderingen rakt av.Trist om det är på det sättet vid ev.skaderegleringar.
              Kommer ihåg en väldigt spydig kommentar från en räknenisse när min Tipo blev stulen för några år sen.Svaret jag fick när jag påpekade att bilen var i ett utmärkt skick utan en enda rostfläck var detta:
              -Du ska inte inbilla mig att du kan få ut mer för en rostig gammal Fiat!
              Jag blev inte långvarig på det f-bolaget om man säger så....
              Fiat-hatare hela högen...*hihi*

              Comment

              Working...
              X