Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT'aime

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GT'aime

    Jag får erkänna, jag har syndat idag. Och hon var så dj-a snygg! Vilka höfter, och vad djupt man sjönk in i henne. Och faktiskt mer kräm än min röda. Men lite yngre förståss. Black lady

    Väldigt fräckt med bak och fram öppning från huvet och tårna liksom. Kanske lite opraktiskt att se mer huv än väg och lite obekvämt med växellåda i axelhöjd! Väldigt spårkänslig med de breda sulorna. Bakhjulsdriven. Gott pys i turbon redan som orginal, väldigt varvvillig, mer acc en toppfart. Och så in i h-e vacker och fräck. Hennes namn börjar på O...!!!!

    Som tur var så hade försäljaren en röd skönhet i mer passande prisklass. En Barchetta -00 som gått 3 400 mil. Kanske borde byta den gula vinterbilen mot den och ha en cab på sommaren och LEn däremellan... Dream on - dream on!
    il giallino
    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

    bella rossa
    Coupé 20VT LE nr1516 1999

    white pearl
    Mini Cooper D 2007

  • #2
    Re: GT'aime

    Originally posted by Mikael W
    Opel
    Attached Files
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Mmmm...
      il giallino
      Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

      bella rossa
      Coupé 20VT LE nr1516 1999

      white pearl
      Mini Cooper D 2007

      Comment


      • #4
        Gubben har fallit för en amerikanare.......jisses, den är ju enoner från vår älskade Coupé
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Den skulle jag inte tacka nej till, men speedstern skulle vara ännu men önskvärd

          Comment


          • #6
            Originally posted by Freddan72
            Gubben har fallit för en amerikanare.......jisses, den är ju enoner från vår älskade Coupé
            Hm, bättre drag, bättre väghållning, lättare, 51-49 viktfördelning fram-bak, oxå snygg design.. vari ligger eonerna? Men om du läste noga till slutet så övergick drömmen till en mer realistisk Barchetta.

            Om du har chans, provkör den, det är imponerande särskilt med "twin-scroll"-turbon som börjar ladda redan vid 1400 rpm! Väghållningen ska vara fantastisk, hittade inga såna vägar dock, bara asfaltdiken som den spårade vilt i.
            il giallino
            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

            bella rossa
            Coupé 20VT LE nr1516 1999

            white pearl
            Mini Cooper D 2007

            Comment


            • #7
              Varför försöker alla tillverkare "trolla" bort ketchup-effekten från turbon det är ju den man vill åt.
              I Trust In Thrust

              Comment


              • #8
                Originally posted by Piloten
                Varför försöker alla tillverkare "trolla" bort ketchup-effekten från turbon det är ju den man vill åt.
                Exakt!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Piloten
                  Varför försöker alla tillverkare "trolla" bort ketchup-effekten från turbon det är ju den man vill åt.
                  Ja, den tröttnar man aldrig på Synd bara att det sliter mer på motor :/
                  14+

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Piloten
                    Varför försöker alla tillverkare "trolla" bort ketchup-effekten från turbon det är ju den man vill åt.
                    Skulle tro att det är bottendraget man vill åt med den turbon istället för att ha kompressor. Men där håller jag med, QPn känns piggare i motorn tack vare turbo-kicken, men kalla fakta visar att GTn accar bättre (0-100 på 5,7s).

                    Missförstå mig inte nu, jag tycker att en QP LE välvårdad och röd för under 90' är helt enorm i körkänsla, design och hyfsat funktionell med 2+2 säten och OK bagage.

                    Men om jag hade drygt 300' som måste användas för en ny 2-sitsig cab så hade GTn absolut funnits med högt upp på listan...
                    il giallino
                    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                    bella rossa
                    Coupé 20VT LE nr1516 1999

                    white pearl
                    Mini Cooper D 2007

                    Comment


                    • #11
                      GT:n är grym. Går skapligt original men är en helt annan bil med BSR uppgradering med 312 hk/439 Nm.

                      Min GT gick som ett skott och jag märkte aldrig tendenser till spårning. Tyvärr var den för liten för mig...

                      Tyvärr känns min Coupe nu mer som en gammal traktor efter några månader med GT:n, men jag börjar vänja mig igen.
                      Piaggio Purejet -06
                      Fiat Coupe 20VT-98

                      Comment

                      Working...
                      X