Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensinen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Fast måste säga att 126k/månanden är tämligen lågt för den ledande profilen i Sverige... Många i detta land som drar in mer än så.. och de styr inte landet

    my 50 cent

    //PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #47
      Det är ingen megalön om du jämför med tex. de flesta VD:ar för börsnoterade företag i Sverige. Då är 130k i månaden verkligen inget ovanligt. Han är ändå statsminister för vårt land. Ett rätt krävande jobb! Måste man tänka på, oavsett om man gillar/ogillar honom. Nä, det är bara bortkastad energi att hetsa upp sig över politikernas lön.
      Finns viktigare saker i samhället att jobba med!

      Tillbaks till topic, bensin.
      Själv lider jag inte av att bensinpriset går upp då jag inte bränner så mycket soppa. Pendlar inte till jobbet utan nöjeskör bara.
      Tankar dessutom den dyraste soppan (V-power eller 98oktan) och tycker det är OK. Klart man vill ha billigare iochförsig
      Förstår fullt problematiken av bensinprisökningen för folk som är tvungna att använda bilen till tex. jobbpendlande. Jobbigt!
      Fast om man e Coupé-ägare kan man väl inte klaga?? Inte den ultimata pendlarbilen med avseende på bensinförbrukning direkt...

      Nåt jag irriterar mig på är alla lastbilstransporter. Jäkligt mycket lastbilar som flänger fram och tillbaks på
      våra vägar och kör runt mer eller mindre onödig last.
      Tex. import av tyska varor som vi själva kan producera i vårt land (tänker då Lidl etc...).
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #48
        Sen drar mig veterligen de flesta andra bilar med 260-270hk mer bensin än 0.95l/mil...
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #49
          Varför? Börjar de få väldigt dålig verkningsgrad vid dessa effektsiffror eller bara allmänt tunga och tröga att veva runt hjulen på?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #50
            För att de inte heter Fiat Coupe 20VT skulle jag tro.

            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              Originally posted by per
              Sen drar mig veterligen de flesta andra bilar med 260-270hk mer bensin än 0.95l/mil...
              BMW 530i med 272 hk och automatlåda drar 0.73 blandad körning.
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • #52
                Originally posted by rask
                BMW 530i med 272 hk och automatlåda drar 0.73 blandad körning.

                Det vill jag se på riktigt!
                Mer än deras egna siffror alltså


                //PP
                Porsche 996 C2 -00
                Volvo V60 D3 -12

                Comment


                • #53
                  Originally posted by ParkPre
                  Det vill jag se på riktigt!
                  Mer än deras egna siffror alltså


                  //PP
                  Gå in på BMW, clicka 5-serie, Motorer och chassi, Teknisk data, klicka på 530i.

                  Riktigt imponerande!
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #54
                    Som sagt, mer än deras egna siffror helst
                    Aldrig någon motortidning som får ner förbrukning till samma som tillverkaren anger.. mer eller mindre!

                    //PP
                    Porsche 996 C2 -00
                    Volvo V60 D3 -12

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by rask
                      WMB 530i med 272 hk och automatlåda drar 0.73 blandad körning.
                      Haha, de är säkert inte rätt siffra........
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • #56
                        då måste den ju typ dra ner åt 0.55-0.6 landsväg.. knappast troligt... typ vad en punto drar! 60hk


                        Låter som siffror för deras 530d

                        //PP
                        Porsche 996 C2 -00
                        Volvo V60 D3 -12

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by ParkPre
                          då måste den ju typ dra ner åt 0.55-0.6 landsväg.. knappast troligt... typ vad en punto drar! 60hk


                          Låter som siffror för deras 530d

                          //PP
                          Siffrorna från BMW stämmer och gäller för 530i, sedan läste jag fel när det gällde din kommentar, sorry!

                          Håller med, hade varit intressant att hitta biltestsiffror också...

                          BMW anger runt 0.56 l för landsväg...
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

                          Comment


                          • #58
                            Miljöbil

                            Vill bara visa en fin biogasbil som jag disponerar på arbetstid. 185Hk turbo med lädersäten, automatväxel och annat lull-lull. Tankar för 6,50 kr per N/m3 från egenproducerad biogas av sopor och avlopp. (motsvarar ca 0,8l bensin tror jag). Lite sunkig i chassit men helt OK att glida omkring på sta´n och kolla på b-, byggnader.

                            SAAB biogaskonverterade ca 45 st åt oss. Nu går leasingavtalet ut och SAAB vill inte satsa på biogas längre. Hade hoppats på Fiat Punto biogas, men såvitt jag förstod klarade dom inte våra servicekrav så nu blir det Opel Combo istället! Snyft!
                            Attached Files
                            il giallino
                            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                            bella rossa
                            Coupé 20VT LE nr1516 1999

                            white pearl
                            Mini Cooper D 2007

                            Comment


                            • #59
                              Problemet med Biogas är anläggningarna. Dom fungerar mer eller mindre aldrig, och om dom gör det är gasen slut.

                              Dom flesta taxibilar som har biogasbil kör på bensin.

                              Detta är situationen i Stockholm. På västkusten vet jag att man använder naturgas men då försvinner förstår jag inte riktigt syftet.
                              Porsche Boxster S 2002

                              Comment


                              • #60
                                Re: Miljöbil

                                Originally posted by Mikael W
                                Opel Combo istället! Snyft!
                                Stackars dig, opel mongo har ett chassie ängnat en barnvagn, körsällning för en cirkus apa!

                                Jag tvingas ha med mig en i tjänsten
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X