Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finns det en galning till på Bjäre..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finns det en galning till på Bjäre..?

    Körde hem från jobb idag. 5 Km från hemmet finns det en rikeknös som har några Ferrari . Lirar i en annan division , trodde jag!! För ett tag sedan stod det plötsligt en Alfa 145 där och den finns kvar. Idag stod det en silvermetallic Fiat 131 där!! Nostalgi!! Hade en sådan som andra bil efter att ha skrotat min mintgröna 128 berlina! Måste köra in och prata bilar en dag!! Fantasterna dyker upp där man minst anar..!
    captainmorgan

  • #2
    Jasså minsann.

    Men var på Bjäre håller du hus egentligen. Inte många man ser här i trakterna.
    Vad kör du egentligen för bil ??
    Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

    Comment


    • #3
      VA! Finns du här i krokarna? Bor i världens mittpunkt, eller i varje fall Bjäres mittpunkt...Grevie. Kör röd Stilo, röd Ducato dagligen samt en orange/vit Fiattraktor 680 dt-h ibland! På sommaren även en Bertone Ritmo cab. eller en Ducati 900 ss !
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Jodå jag håller till i Ängelholm med min Blåmet Coupe.

        Vad beträffar världens mittpunkt så Näää då får du ta dig 1,5 mil söderut. Då är vi nära.
        Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

        Comment


        • #5
          e nere med min fiat i Ängelholm rätt ofta... bodde i ängeholm innan... hade en svart 16vt en grön 20vt när jag bodde i ängelholm. Nu har jag en silver 20VT
          Vart tog min nacken vägen!?

          Comment


          • #6
            Tyvärr den enda Coupen jag sett i Ä-holms trakten är en gul, men det är ganska länge sedan.


            Finns det någon annan i trakten ??
            Där e ju någon i HBG, brukar stå en på berga mellan toyota o din bil.

            Det hade ju varit kul om man såg någon coupe alls. Har sett 2 st på ett år nu, nä tre med den på berga, de andra två på E6an.

            Snacka om uddabil. Tror jag ser 10-15 ferrari på en Coupe och 50 porschar på en Coupe, 5-10 Hummers. Fan det är tillome så man ser den danska dronningen oftare.
            Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

            Comment


            • #7
              Det rullar en grönmetallic här ute på Bjäre, ska försöka ta reg. nummer en dag, ser den rätt ofta! Även tre - fyra Barchettor i krokarna. Ser även en Tipo 2.0 sedici valvole till och från, troligtvis en sommarbil som står i någor garage här under vintern.
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Tja nordvästra skåne är ju ganska tätt på Fiatar mycket pga Bilnilsson som numera har sålt sin själ till djävulen tillsammans med resten av företaget

                Lite Barchettor ser man ibland, även en del fina Alfor.

                Annars e det tunt.
                Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                Comment


                • #9
                  Tjaa, Bilnilsson blev ju kickade av OOB efter 53 år som Fiatsäljare..ett STORT misstag trots att Bilnilsson definitivt hade en del brister! MEN dom sålde ju nästan 100 Fiat per år enligt Kennet och det hade ju ökat bef. försäljning med 50%..! Den där löjliga VD:n Zoran som ska va med i annonserna sabbade en hel del i förhandlingarna med OOB misstänker jag! Är inte lätt att jobba med enligt en kompis som jobbade med honom på 90 talet. Skulle verkligen behövas en ny återförsäljare för Fiat och Alfa i Ängelholm, där finns ju faktiskt lite Fiatfolk. Helsingborgsfirman som försöker nu har det nog inte lätt, har aldrig varit en "Fiatstad"! Vi kanske skulle satsa på det.. två Fiatgalningar måste ju kunna sälja Fiat , eller hur?
                  captainmorgan

                  Comment


                  • #10
                    Jag har lite erfarenhet av den där Zoran. O kan bekräfta att han är ingen man sammarbetar med. OOB Tröttnade på hans jävla sätt, har jag hört. Helt rätt enl mig, även om han sålt 12000 bilar så kan man inte acceptera vissa saker. Kenneth drog ner brallorna o tog det av Z den dagen han sålde o fick stanna kvar som chef i 5 år under Z. Sorgligt.

                    2 ställen i HBG säljer Fiat. de har nästan inga demobilar, de de har står inklämda i ett hörn bakom en massa annat som om de skäms för dom.


                    Originally posted by captainmorgan
                    Tjaa, Bilnilsson blev ju kickade av OOB efter 53 år som Fiatsäljare..ett STORT misstag trots att Bilnilsson definitivt hade en del brister! MEN dom sålde ju nästan 100 Fiat per år enligt Kennet och det hade ju ökat bef. försäljning med 50%..! Den där löjliga VD:n Zoran som ska va med i annonserna sabbade en hel del i förhandlingarna med OOB misstänker jag! Är inte lätt att jobba med enligt en kompis som jobbade med honom på 90 talet. Skulle verkligen behövas en ny återförsäljare för Fiat och Alfa i Ängelholm, där finns ju faktiskt lite Fiatfolk. Helsingborgsfirman som försöker nu har det nog inte lätt, har aldrig varit en "Fiatstad"! Vi kanske skulle satsa på det.. två Fiatgalningar måste ju kunna sälja Fiat , eller hur?
                    Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                    Comment


                    • #11
                      Belmot heter den ena firman och verkar faktiskt serös! Provkörde nya Bravon där och fick ett bra mottagande ! Den andra firman är Bilcirkeln och är det största skämt jag varit med om! Inga bilar att visa upp, kan ingenting om Fiat överhuvudtaget och verkstaden är inte ens ett skämt...dom är ännu sämre! Vet av egen erfarenhet! Bilnilsson servar väl fortfarande Fiat och Alfa tror jag. Jag som har en Ducato kan ju serva på Hymer husbilar samt på Agroma i Billesholm också om jag vill men bästa verkstaden hittils är Tylösand Motor i Halmstad. Håller vad dom lovar och inget konstigt skitsnack om en massa extragrejor som man inte ville ha från början! Har servat Fiat och Alfa sedan tidigt 80-tal. Rekomenderas!!! Tel. 035-210270 Nä, jag jobbar inte där..!
                      captainmorgan

                      Comment

                      Working...
                      X