Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ej bes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ej bes.

    Någon som VET vad böterna ligger på om man kör obesiktigat? Har kollat på trafikjuristen.se, men ej hittat något.

  • #2
    1500. http://www.aklagare.se/upload/Media/...skatalogen.pdf
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Juste! Det var oväntat att få ett så snabbt och korrekt svar

      Comment


      • #4
        Japp 1500, fick denna lilla goa bot förra hösten pga av en kort sväng med Argentan..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Japp 1500, fick denna lilla goa bot förra hösten pga av en kort sväng med Argentan..
          Måste ha varit maximal otur om du träffa på farbror polis när du var ute
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            Japp 1500, fick denna lilla goa bot förra hösten pga av en kort sväng med Argentan..
            Åh fan, jag trodde polisen såg mellan fingrarna om de stoppade en sån grym och vacker kärra!

            Comment


            • #7
              Det började faktiskt med att de stod o blängde på den på en mack i Värmland. Tänkte "shit jag stannar inne på macken tills de åkt.."
              Men nej då de höll sig kvar. "Fin bil du har. Ovanlig. Men du vet att du har körförbud på den? För inte köras på allmän väg!" *blink blink*
              Svarade att jag bara skulle byta garage. (Sant faktiskt)

              Sen åkte de iväg.

              Efter 200m stod de o väntade... "Hör du illa pojk!? Ingen körning på allmän väg!"
              Bara att skriva på bötern, 1500kr.
              Går tillbaka till bilen och rullar iväg, då börjar de veva med armarna igen. "Kör du iallafall!!?? Du kan väl åtminstone vänta tills vi åkt!!"

              Väntade o körde vidare med ovanligt stor snutfrossa..

              Sann historia!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Jag lider med dig Per. I början så tror man att det kommer att gå bra, men sen så sätter de dit en. Riktigt elakt!

                Comment


                • #9
                  Hur är det om man kör till skroten med bilen? Kan man få böter då med?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Japp. Allmän väg!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Har man inte möjlighet att köra i tre veckor mellan påställning och besiktning för körning till verkstad? Är ju bara att hävda att man måste till en speciell verkstad.
                      I Trust In Thrust

                      Comment


                      • #12
                        Inte riktigt sant. Läs om respittid. http://www.vv.se/templates/page3____660.aspx
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • #13
                          Påstäld, skattade och försäkrad så får man provköra vid reparation och köra till verkstad och bilprovning.
                          Blev stoppad 50mil hemifrån när jag skulle köra över en bil som jag sålt, två sura poliser ville få det till olagligt men jag stod på mig att det var helt okey. Det slutade med att dom blev osäkra och skrev en rapport och lät mig åka vidare, några veckor senare ringde kriminalpolisen upp mig och förhörde mig. Jag nekade till brott och stod på mig att det var fullt laglit, polisen tyckte det var är löjligt att behöva lägga tid på det. Sen ramlade det ner ett brev från åklagaren att målet var nerlagt i brist på bevis.
                          Så jag tolkar det som att det är lagligt

                          Comment


                          • #14
                            Herrejisses. DET läggs det energi på... Vilket jävla skitsystem.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Respit?

                              Kan någon vänlig själ förklara på ren svenska vad som gäller? Vad jag kan läsa mig till så får man köra var man vill i tre veckor.
                              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                              Folka Vento VR6 -93 såld!
                              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                              Comment

                              Working...
                              X