Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by stooges
    Ett litet youtubeklipp på bilen som jag och en kompis filmade i höstas

    http://www.youtube.com/watch?v=v52bI...Ob859EY_6E67Pm
    Fräck film, roliga bilar att köra dom där, ja övningskörde själv i farsans min!

    påtal om filmen där stooges, vad heter den filmen som du har tagit sista klippet ur där?
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

    Comment


    • Originally posted by Torsten 20vt
      Fräck film, roliga bilar att köra dom där, ja övningskörde själv i farsans min!

      påtal om filmen där stooges, vad heter den filmen som du har tagit sista klippet ur där?
      "Hey Kowalski, you out there?"

      Vanishing point, en kvalitetsfilm. Klart sevärd, inte bara för biljakterna.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • Originally posted by Ante
        "Hey Kowalski, you out there?"

        Vanishing point, en kvalitetsfilm. Klart sevärd, inte bara för biljakterna.
        Ja filmen är riktigt grym!
        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

        Comment


        • Nästa tur hoppas jag som sagt att vi kan ta tillsammans (och kanske även med en känd 124 Spider). Huruvida jag ser dig i backspegeln eller inte återstår väl att se

          Comment


          • Originally posted by Torsten 20vt
            Fräck film, roliga bilar att köra dom där, ja övningskörde själv i farsans min!

            påtal om filmen där stooges, vad heter den filmen som du har tagit sista klippet ur där?
            Kul, måste vara trevligt med att övningsköra med en 124



            Originally posted by Ante
            "Hey Kowalski, you out there?"

            Vanishing point, en kvalitetsfilm. Klart sevärd, inte bara för biljakterna.
            Håller helt med


            Originally posted by gedrup
            Nästa tur hoppas jag som sagt att vi kan ta tillsammans (och kanske även med en känd 124 Spider). Huruvida jag ser dig i backspegeln eller inte återstår väl att se
            Aha, kul att se dig här, välkommen hit som vi brukar säga. Iofs har din "ande" varit här tidigare som "kompisen som filmade" till ovanstående youtubeklipp

            PS Tror att din italienska eller vad den nu har för kön kan vara av intresse som projekttråd, för den är ju definitivt inte könlös
            Last edited by stooges; 8 April 2012, 14:11.

            Comment


            • Perfekt väder för en liten tur. Hittade dessutom en pimpad Amazon på gatan, inte vanligt nu för tiden
              Attached Files

              Comment


              • Ibland har man tur-i-oturen en gång, ibland två gånger undrar om man kan ha det 3 gånger?

                Jag hatar el därför äger jag en italiensk bil

                Hur som helst för ett gäng veckor sedan var jag i Thailand på ett mindre hotell, typ 10 familjer var där vid tillfället. Vad händer, jo en elledning är feldragen och resultatet av detta blir att en rysk turist blir elektrifierad till döds när han tar i ett metallräcke som leder till resturangen, helt sjukt och så djäkla onödigt.

                I lördags ännu ett elfel den här gången inte i närheten så allvarlig men Fiaten och garaget kunde ha brunnit upp. Jag trodde att om det blir kortslutning någonstans så går en propp, men så är det visst inte alltid, det kan visst börja brinna utan att proppen går det gjorde det för mig i garaget. Så se upp, el är farligt.
                Attached Files

                Comment


                • Originally posted by stooges
                  Ibland har man tur-i-oturen en gång, ibland två gånger undrar om man kan ha det 3 gånger?

                  Jag hatar el därför äger jag en italiensk bil

                  Hur som helst för ett gäng veckor sedan var jag i Thailand på ett mindre hotell, typ 10 familjer var där vid tillfället. Vad händer, jo en elledning är feldragen och resultatet av detta blir att en rysk turist blir elektrifierad till döds när han tar i ett metallräcke som leder till resturangen, helt sjukt och så djäkla onödigt.

                  I lördags ännu ett elfel den här gången inte i närheten så allvarlig men Fiaten och garaget kunde ha brunnit upp. Jag trodde att om det blir kortslutning någonstans så går en propp, men så är det visst inte alltid, det kan visst börja brinna utan att proppen går det gjorde det för mig i garaget. Så se upp, el är farligt.
                  Ja jävlar du! Kanske är dags att köpa en lott

                  Precis en sån där grej som man aldrig tror händer en själv...

                  Comment


                  • Tur att de inte han bli värre!

                    Har tyvärr prövat det där jag med, dock blev det inte så där illa.

                    Vi har nyare automatsäkringar så de löste ut.
                    Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                    Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                    Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                    Comment


                    • Glappkontakt = varmgång.
                      Sånt löser inte säkringarna för så man får lita på turen "sånahära" gånger.
                      Fiat Punto Easy 1.2 -13
                      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                      Comment


                      • Originally posted by toto
                        Ja jävlar du! Kanske är dags att köpa en lott
                        Spelade på stryktipset idag




                        Originally posted by Nislan
                        Tur att de inte han bli värre!

                        Ja verkligen





                        Originally posted by Chramon
                        Glappkontakt = varmgång.
                        Sånt löser inte säkringarna för så man får lita på turen "sånahära" gånger.
                        Så fattade jag det också efter att ha talat med en elektriker, inget man direkt kan undvika

                        Comment


                        • Fiaten är ju klar så man måste ju skaffa sig ett nytt projekt så varför inte en italiensk moppe?

                          Så sagt och gjort en "Vespa" med 16" hjul fick det bli. Nu är ju visst "Vespa" en modell gjord av Piaggio från Genua och detta är en Agrati Como från Milano, så står det i alla fall på hastighetsmätaren därmed är det visst inte en Vespa.

                          Hur som helst är den inhandlad i Dalarna så färgen är självklart Falu-Rosso med lite inslag av blått och vitt som allmogekonst i form av kurbitsmåleri. Vit är dock originalfärgen så tanken är att under vintern fixa till den och måla den vit som den var som ny med några diskreta brons/guld färger så att den matchar 124:an
                          Attached Files
                          Last edited by stooges; 11 May 2012, 23:39.

                          Comment


                          • Kul..
                            Går bra o så?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Originally posted by per
                              Kul..
                              Går bra o så?
                              Ja den funkar, lite svårt med att få i växlarna utan lite rassel, men det är nog en vanesak, är ju inte direkt van med handväxel. Den startar i alla fall bra och bromsar, ljus och tuta fungerar med.

                              Han som sålde moppen berättade en liten lustig historia som alla vi italiennördar borde lära oss utantill och ha i bakfickan vid kafferasten på jobbet.

                              Det är nämnligen som så enligt försäljaren att italienska mopedhjul är en dröm att renovera pga av deras oerhörda ekerkvalite, grymma passform och noll benägenhet att rosta. Det är däremot ett helvete att renovera tyska mopedhjul pga deras kassa kvalite, dåliga passform och höga rostkänslighet

                              Man kan nog säga att han är en pålitlig källa för han hade en hel drös med moppar i sitt garage så han visste vad han pratade om.

                              Han hade dessutom 4 st hemgjorda motordrivna sparkar som toppade 70 km/h, en sån vill jag ha med
                              Last edited by stooges; 11 May 2012, 23:41.

                              Comment


                              • Originally posted by stooges
                                Fiaten är ju klar så man måste ju skaffa sig ett nytt projekt så varför inte en italiensk moppe?

                                Så sagt och gjort en "Vespa" med 16" hjul fick det bli. Nu är ju visst "Vespa" en modell gjord av Piaggio från Genua och detta är en Agrati Como från Milano, så står det i alla fall på hastighetsmätaren därmed är det visst inte en Vespa.

                                Hur som helst är den inhandlad i Dalarna så färgen är självklart Falu-Rosso med lite inslag av blått och vitt som allmogekonst i form av kurbitsmåleri. Vit är dock originalfärgen så tanken är att under vintern fixa till den och måla den vit som den var som ny med några diskreta brons/guld färger så att den matchar 124:an
                                Vilket klockrent projekt! Den ser ut att vara hyffsat komplett också. Ska bli kul att följa renoveringen

                                Comment

                                Working...
                                X