Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vetenskapligt och vetenskapligt, kul iaf! We want ny graf också Dessutom vill vi ha lufttrycket testdagarna (ref till ditt eget inlägg om lufttryckets betydelse). Det måste gå att få tag på retroaktivt via SMHI eller så?! Varför inte vind (tar väl iofs ut sig i dina tester som går åt båda håll?!) och temperatur också Sen får du överväga att publicera i J. of the Braz. Soc. of Mech. Sci. & Eng. Deras IF är stigande och är uppe i hela 0.2 (http://www.researchgate.net/journal/...nd_Engineering)!

    Originally posted by stooges View Post
    Gjort nya mätningar på acc från 40-100 km/h på 5:te växeln dvs det jag gjorde tidigare se ( http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...4-sc-73/page13 )

    Nu fick jag serien (11.29, 11.75, 11.30, 12.02 och 11.73). DVS efter ha bytt till nytt grenrör och ny slutljuddämpare så har jag kapat tiden från 12.45 till 11.59 dvs 0.86 sek (P=0,007)

    PS Helt ovetenskapligt men ändå

    Comment


    • Originally posted by gedrup View Post
      Vetenskapligt och vetenskapligt, kul iaf! We want ny graf också Dessutom vill vi ha lufttrycket testdagarna (ref till ditt eget inlägg om lufttryckets betydelse). Det måste gå att få tag på retroaktivt via SMHI eller så?! Varför inte vind (tar väl iofs ut sig i dina tester som går åt båda håll?!) och temperatur också Sen får du överväga att publicera i J. of the Braz. Soc. of Mech. Sci. & Eng. Deras IF är stigande och är uppe i hela 0.2 (http://www.researchgate.net/journal/...nd_Engineering)!
      Click image for larger version

Name:	IMG_6685.jpg
Views:	1
Size:	86.9 KB
ID:	251295

      Lufttryck: Ja
      Temp: Nej
      Vind: Motvind 11.1 m/s till 27.8 m/s (åt båda hållen)

      PS Volvo 940 2.3 GL gör det på ca 22-23 sek
      Last edited by stooges; 27 May 2015, 19:54.

      Comment


      • Du är för lat... http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/
        Lägre lufttryck den 26 maj 2015 än den 12 november 2011 vid Uppsala flygplats. Det borde ha varit till din nackdel (om nu temperaturen spelar mindre roll) men trots det bättre tider

        PS Klaga inte på 940:n, min 9-5 hade nog inte ens klarat 40-100 på 5:ans växel...dock betydligt bättre på 2:ans!

        Originally posted by stooges View Post
        Lufttryck: Ja
        Temp: Nej
        Vind: Motvind 11.1 m/s till 27.8 m/s (åt båda hållen)

        PS Volvo 940 2.3 GL gör det på ca 22-23 sek

        Comment


        • Originally posted by gedrup View Post
          Du är för lat... http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/
          Lägre lufttryck den 26 maj 2015 än den 12 november 2011 vid Uppsala flygplats. Det borde ha varit till din nackdel (om nu temperaturen spelar mindre roll) men trots det bättre tider

          PS Klaga inte på 940:n, min 9-5 hade nog inte ens klarat 40-100 på 5:ans växel...dock betydligt bättre på 2:ans!
          Bra länk, där kan man bli lite Nostalgia, hö hö

          Comment


          • Var i Parga, Grekland på Fiat-och-annat-italienskt-spaning. Hittade denna Lancia (Autobianchi). Någon dag efter jag hade knäppt kortet så kom den körande förbi mig när jag var ute och kuta på en serpentinväg, föraren drog i handbromsen i varje kurva för att få runt den så fort som möjligt, det är rock´n roll Träffade senare en kille som berättade att ägaren till Lancian brukade åka till Albanien för att köpa pizza en sträcka på ca 10 mil bara för att det var så himla roliga vägar dit

            Click image for larger version

Name:	IMG_2242.jpg
Views:	1
Size:	172.6 KB
ID:	251416

            På en mörk parkering fann jag denna Coupe med en Punto bakom.

            Click image for larger version

Name:	IMG_2258.jpg
Views:	1
Size:	60.9 KB
ID:	251417

            Det var mycket bergigt i Parga så min dotter gav lokalbefolkningen en 4-hjulsdriven Panda.

            Click image for larger version

Name:	IMG_2385.jpg
Views:	1
Size:	162.2 KB
ID:	251411

            Fiatfamiljen Agnelli äger en liten ö utanför Parga, inte för att det har något med denna Fiorino pickup att göra, tror jag, men ändå.

            Click image for larger version

Name:	IMG_2645.jpg
Views:	1
Size:	142.0 KB
ID:	251412

            På väg upp till Necromanteion fann jag denna bil. Necromanteion är dödsriket, så bilen hade verkligen hamnat rätt. Men vad är det för bil? Den som gissar rätt på den frågan utnämner jag till "King of cars".

            Click image for larger version

Name:	IMG_2647.jpg
Views:	1
Size:	184.5 KB
ID:	251413

            Click image for larger version

Name:	IMG_2667.jpg
Views:	1
Size:	207.3 KB
ID:	251415

            Click image for larger version

Name:	IMG_2656.jpg
Views:	1
Size:	146.8 KB
ID:	251414
            Last edited by stooges; 29 June 2015, 08:24.

            Comment


            • Var har vi rest?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by per View Post
                Var har vi rest?
                Grekland, Parga

                Comment


                • Tänkt så det knakar i flera dagar nu. Men kommer inte på vilken bil det är (bilen på de sista bilderna, vraket).
                  Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                  Comment


                  • moskovic?
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • Ser ut som en Volga ....
                      //R//

                      Comment


                      • Oj ni är otroligt duktiga bilskådare allihop. Dice för att han har lagt ner grymt mycket tid på denna gåta, Pazzo för att han klämmer dit med en rysk bil som jag dessutom antar är mycket lik det rätta svaret som är en: (trumvirvel):

                        Volga 1964. Så vinnare av denna tävling blir då:

                        Rolando - Grattis! Ruskigt impad

                        ... och hur kan jag vara så bombsäker på att det är en Volga 1964 kanske ni undrar. Jo jag lyckades spåra ägarens son som stod och krattade i en trädgård. Tyvärr hann jag inte få reda på så mycket fakta om bilen eftersom min familj visst ville gör något annat. Men den krattade mannen berättade att det var hans far som hade ägt bilen och en vacker dag körde hans far ut bilen på en potatisåker där den fick stå. Lite underligt, men så var det
                        Last edited by stooges; 10 July 2015, 09:58.

                        Comment


                        • Den har råkat ut för mer än bara stått på en potatisåker. En stridsvagnskolonn t ex.
                          Sportbilshistoria:
                          12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                          08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                          06-10 Porsche 924 N/A -83
                          01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                          97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                          Comment


                          • Originally posted by Goc924 View Post
                            Den har råkat ut för mer än bara stått på en potatisåker. En stridsvagnskolonn t ex.
                            Ja det är troligt, för i Grekland kan allt hända

                            Comment


                            • Att det var en Volga var enkelt för mig, eftersom en äldre man - nästan granne - körde en blå Volga på 60-talet. De var ovanliga. Men han påstod att det var den bästa dragbilen han haft. Han hade hästar och körde hästkärror med denna bilen.
                              Dessutom hette gubben Haldan, också ovanligt namn, så detta kommer man ihåg. Bilen var så hög, lika hög som en VW-buss.
                              Han hade senare en svart, av den nyare modellen, men byttes ut ganska snart, mot en Mercedes.
                              //R//

                              Comment


                              • Därför de inte lossnade för mig. Ryska bilar har ja aldrig varit nån höjdare på :P
                                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                                Comment

                                Working...
                                X