Nädå inte jämfört med Coupe. Men de är slarvigt tätade osv, fogarna har missat själva skarven ibland och på vissa ställen är det tunt med PVC, bara grundfärg. Sen finns ingen vax i balkar osv.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Punto Svarten (ex-Snåljåp II)
Collapse
X
-
-
Comment
-
Ny rekordnotering, Uppsala-Gbg 0.555l/mil, utan speciellt snålt kört (130-140 motorväg och drygt 100 annars) och med blåst topppackning.
Jepp framme i Gbg gick tempmätaren till rött. Kylvätskan rinner rakt igenom motorn typ.. 8v FIRE-motorn är ingen vidare bra motor. Och Autoalfa har 3veckors kö. Bajs.Last edited by per; 24 April 2009, 00:44.
Comment
-
Per: Haynes-håndbok og en tube tålmodighet? Har ingen egen erfaring, men ut fra hva jeg har hørt skal 1242-motoren være svært enkel å bytte toppakning på. Type under en time om man er litt mekanisk anlagt.
Bare et tips som sagt, vet ikke om jeg hadde turt å forsøke selvCoupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V
Comment
-
Epifant; det är sant, har inte så många andra val heller nu..
Borde inte vara så mkt svårare än på Argenta tycker man.
Comment
-
Usch aldrig roligt när topppackningen går , bara hoppas du sliper plana toppen
Har själv bytt topppackning precis , 2:an o 3:ans cylindrar var som 2 bassänger .
Slapp plana toppen iallafall , men när jag provkörde rasslade det till o remskivan på vevaxeln paja ( inte Fiat men ändå trist läge)
Comment
-
Originally posted by per
Epifant; det är sant, har inte så många andra val heller nu..
Borde inte vara så mkt svårare än på Argenta tycker man.
Panda 169
Comment
-
Originally posted by Jim
Borde väl vara enklare, tycker iaf själv att allt är lättare när man bara har en kam att bråka med.
Originally posted by Putt
Hur gjorde du för att trycka ut alla bucklor? Har flertalet på min Punto men vet inte om jag vågar trycka ut dem själv.
Lite pilligt men det går. Är inte bucklan för "spetsig" går det att jämna ut det mesta..Last edited by per; 17 April 2009, 00:32.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Comment