Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Svarten (ex-Snåljåp II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fick tillbaka bilen efter hemkomsten och nu är den iaf uppe i nivå med hur den såg ut innan lack, alltså bubbligt runt låset och buckla på dörren. Plus ett par nya rinningar. Fördelen är att det iaf inte är rost under bubblorna, bara skitdåligt lackat. En tröst där.
    Dessutom hade jag tydligt sagt till om att INTE röra huven - vilket de såklart gjorde; grov polering av hela huven med stora polerrosor och slipskador på spolarmunstyckena som jag just hade monterat tillbaka.
    Däremot hade de inte fixat till B-stolparna till Coupen - som jag hade bett om..

    Ja de är ju för roliga.

    Uppdaterad komplett lista över mina duster med Universalteknik:

    -------------

    Fel Punto:
    Gummilist dörr halvt lackerad
    Hjulsidorna svarta av färgdamm
    Huvens kant sylvass (masktejp)
    Nyckelytan ojämn
    Rinn handtagsområde dörr
    Dammmärken dörr
    Rinningar XXL främre stötfångare
    Lång rad porer/hål på takspoiler

    ...

    Efter backjobb 1:

    Punto:
    Hö bak hjulsida fortfarande svart
    Kopparpasta(!) på hö stol
    Låsområdet på dörren
    Huvisolering skadad
    Täckplugg loss huvgångjärn, brustet fäste
    Slipad sidolist
    Slipad huv, matta fläckar
    Färgstänk baklucka
    Mkt dammiga säten, mattor

    Coupe:
    rinningar på backspeglar
    Hål syns på b-stolpar
    Hål b-stolpe
    Ej lackat insidan handtagen (enl avtal)
    Rinningar dörrhandtag


    Backjobb 2:

    Punto:
    Grovt polerad huv tvärtemot avtal
    Slipade spolarmunstycken
    2 rinningar hö dörr + dammspår vid lås
    Buckla kvar
    Mkt smutsig interiör

    Coupe:
    Märken på backspegel
    Silikonmärken backspegel 2
    Rinningar kvar på handtag
    Hålmärken kvar på b-stolpar
    Grova polermärken b-stolpar
    Ej lackat insidan handtagen (enl avtal)
    Last edited by per; 22 August 2011, 15:34.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Inget du ska behöva acceptera.

      Tycker du ska stångas vidare, till slut kan det bli bra! Se bara på Jordbo som lyckades efter mycket blod, svett och tårar.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • Reklamationsnämden!
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Går det så försök få dem att betala en RIKTIG lackeringsfirma att reparera skadan de gjort. Om det är så jäkla dåligt gjort, hur bra jobb gjorde de med underarbetet för rostskadorna? Stålborste? Det är riktigt synd att det inte längre finns någon yrkesstolthet kvar, enbart en drivkraft att tjäna snabba pengar kortsiktigt
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • Jag gjorde allt förberedande arbete, demontering av dörr + huvdetaljer, rostblästring, grundfärg.
            Allt för att vara säker på att DET gjordes ordentligt, och för att lackeraren bara skulle behöva fokusera på en enda sak - lackera.
            Last edited by per; 22 August 2011, 20:25.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Suck... Tråkigt när man lämnar iväg grejer till ett "proffs" och märker sedan att man kunde gjort det bättre själv. Fattar inte att såna ställen kan överleva.....

              Comment


              • Så sant Toto..

                Har nu hämtat allt lackat från Universalteknik och betalat kalaset.
                De ville ha 12000 ("vi har gjort jobb för 18000!" Ja men VEMS fel är det?) Jag sa att de får fan inte mer än 10000. De sa direkt ja. (??) Har inte kunnat köra sommarbilen på hela semestern och allt är fortfarande inte klart så det ska de vara nöjda med.

                När jag bar ut stötfångarna + kjolarna (maskrester av färg även på dessa, fick slipas bort!) kom en helt okänd man förbi och började spotta okvädningsord, utan vidare presentation. Han visade sig vara LACKERAREN. "Han har faktiskt jobbat på Volvo". Svarade att det kanske finns skäl till att han inte gör det längre. Inget svar på det.

                Hursomhelst, allt till Punton är precis över gränsen till godkänt och grejorna till Coupen får lackas om nån annanstans, nån gång.

                Närbild på Coupens backspegelfot med silikonrester:
                Attached Files
                Last edited by per; 31 August 2011, 09:02.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • En tröst (?) var det LILLA emblemet jag fick från en jobbarkompis (på VOLVO!):

                  Attached Files
                  Last edited by per; 31 August 2011, 09:03.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Aha det var han som lackade 940:ns reservhjulsbalja. Det skall nämnligen vara rostrisk där enligt "Vi bilägare beg köp guiden 2007"

                    PS Snygg skylt.

                    Comment


                    • Re: Så sant Toto..

                      Originally posted by per
                      Har nu hämtat allt lackat från Universalteknik och betalat kalaset.
                      De ville ha 12000 ("vi har gjort jobb för 18000!" Ja men VEMS fel är det?) Jag sa att de får fan inte mer än 10000. De sa direkt ja. (??) Har inte kunnat köra sommarbilen på hela semestern och allt är fortfarande inte klart så det ska de vara nöjda med.

                      När jag bar ut stötfångarna + kjolarna (maskrester av färg även på dessa, fick slipas bort!) kom en helt okänd man förbi och började spotta okvädningsord, utan vidare presentation. Han visade sig vara LACKERAREN. "Han har faktiskt jobbat på Volvo". Svarade att det kanske finns skäl till att han inte gör det längre. Inget svar på det.

                      Hursomhelst, allt till Punton är precis över gränsen till godkänt och grejorna till Coupen får lackas om nån annanstans, nån gång.

                      Närbild på Coupens backspegelfot med silikonrester:
                      Vilket oseriöst företag! Det var lika när jag lämnade en Uno dörr förut, först var det helt fel nyans, nästa gång var det apelsinskal, ser de inget? Tyvärr tycker jag att vad man än lämnar bort så blir man besviken.. Samtidigt som man varken har tid eller ork eller kunskap att göra allt själv.

                      /H

                      Comment


                      • Originally posted by Henrik
                        Vilket oseriöst företag! Det var lika när jag lämnade en Uno dörr förut, först var det helt fel nyans, nästa gång var det apelsinskal, ser de inget? Tyvärr tycker jag att vad man än lämnar bort så blir man besviken.. Samtidigt som man varken har tid eller ork eller kunskap att göra allt själv.
                        /H
                        Trist! Man få även höra de vanliga orden "bara en Fiat" med jämna mellanrum. De jag brukar lämna till (Stiggans Billack) brukar dock göra ett bra jobb till bra pris. Men nu hade de som sagt semesterstängt.

                        Fick iaf en ny ratt igår, från en facelift-Punto 2005.. Tjusigt med emblem! Vardagslyx!
                        Helt klart värt några hundra..?
                        Kollade även på Pandaratt i skinn (Panda 100HP) för de verkar passa.. Dock ovanliga på eBay. Inte helt hundra på om airbaglampan börjar lysa heller.. (annan airbag etc)
                        Attached Files
                        Last edited by per; 1 September 2011, 14:45.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Motsvarande bryderiskapande Pandaratt..
                          Attached Files
                          Last edited by per; 1 September 2011, 14:44.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per
                            Trist! Man få även höra de vanliga orden "bara en Fiat" med jämna mellanrum. De jag brukar lämna till (Stiggans Billack) brukar dock göra ett bra jobb till bra pris. Men nu hade de som sagt semesterstängt.

                            Fick iaf en ny ratt igår, från en facelift-Punto 2005.. Tjusigt med emblem! Vardagslyx!
                            Helt klart värt några hundra..?
                            Kollade även på Pandaratt i skinn (Panda 100HP) för de verkar passa.. Dock ovanliga på eBay. Inte helt hundra på om airbaglampan börjar lysa heller.. (annan airbag etc)
                            Snyggt!!! Jag letar också efter ratt, men då något liknande din Nardi som du har i Argentan Till salu kanske?

                            Comment


                            • Originally posted by toto
                              Snyggt!!! Jag letar också efter ratt, men då något liknande din Nardi som du har i Argentan Till salu kanske?
                              Sällan..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • En bild från augusti, på väg hemåt Upplands Tuna.
                                Coupen var nämligen utan både lagliga däck och nylackade dörrhandtag osv..

                                Och Snålis har en tillfälligt bortplockad takspoiler för den skarpögde.
                                Attached Files
                                Last edited by per; 9 November 2011, 17:04.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X