Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Svarten (ex-Snåljåp II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sthlm-Gbg förbrukn, höll konstant 130-140km/h: 0.635l/mil. Ok!

    På vägen upp (E20) innan jul en smitningsolycka, stackars Snålis. Bilder kommer..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Originally posted by per
      Sthlm-Gbg förbrukn, höll konstant 130-140km/h: 0.635l/mil. Ok!

      Imponerande!

      Comment


      • Som sagt, det höll på att bli mos av Snålis II (i likhet med Snålis I.. Snåljåparnas förbannelse eller vad?) innan jul.

        23dec körde jag norrut längs E20. Strax efter Mariestad rullar sakta en mörkgrönmetallic Toyota Carina upp från en liten grusväg till höger, precis framför mig. Ska uppenbarligen över vägen för att svänga söderut.

        Bara att tvärnita på blöta asfalten, välja att försöka svänga runt honom antingen framför eller bakom. Väljer bakom, men han/hon bromsar och står nu nästan still mitt i vägbanan. Lyckas bromsa till ca 70-80km/h, väjer undan så mkt det går men slår ändå i hans akter - PANG!! ...
        Stannar bilen. Varningsblinkers. Kliver ur bilen och ser Toyotan kör iväg söderut på E20... Kollar bilen. Skadorna mycket mindre än smällen antydde, repad/intryckt stötfångare, lite repig hjulsida, intryckt skärm, lyset ok, dörren ok, backspegel krossad och hänger i vajrarna.

        Satte mig och körde söderut efter Toyotan och letar på varje upplyst mack eller McDonalds. Inte ett spår.. Såklart. Han/hon vet mkt väl vems fel det var och gömmer sig. Jävla glöggfyllo.
        2mil senare ger jag upp och vänder norrut igen.

        Var sur i ett par dagar men såhär efteråt är jag glad att det inte blev värre. Hade varit rätt åt dem att drämma rakt in i sidan på deras skitToyota fast det hade gjort lite ont antagligen. Speciellt för dem..

        Ironiskt oxå att jag hann köra 10mil sen bilen blev "klar".

        Rester av backspegel:
        Attached Files
        Last edited by per; 7 January 2012, 09:21.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Ny spegel beställd, 350kr från eBay.
          Attached Files
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Skärm blir ny + lackering, jobbigt att få loss kjolen som jag just limmat bara. Allt jobb.. Så trött på det.

            Här har jag dragit ut skärmen lite för hand, var mer intryckt först.
            Attached Files
            Last edited by per; 5 January 2012, 16:26.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Blir även omlackning av Abarthfronten, dock jäkligt glad att den inte sprack.. Dock "vikt" så färgen flagnar nu.
              Attached Files
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • snyggt.
                Attached Files
                Last edited by per; 5 January 2012, 16:27.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Efter ett par dagar såg jag att splittret från spegelglaset skurit hål i dörrens fönsterlist.. Då har det gått undan.

                  Nu är det en fråga för Trafikförsäkringsföreningen då det är en smitningsolycka. Wish me luck!
                  Attached Files
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Tur att du klarade dig undan med livet i behåll. Men hur tusan kan man vara så korkad att man bara drar? Verkar helt sanslöst omännskligt, snacka om att sakna empati för andra människor, obegripligt.

                    Comment


                    • Fn. va trist
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • Fan va tråkigt... speciellt med tanke på hur mkt jobb du lagt ner.. Jag blev själv påkörd i en rondell förra veckan Återkommer med bilder.. Är punto II en olycksmagnet?

                        Comment


                        • Originally posted by per

                          Nu är det en fråga för Trafikförsäkringsföreningen då det är en smitningsolycka. Wish me luck!
                          Lycka till!

                          Comment


                          • Originally posted by toto
                            Lycka till!
                            Ja tyvärr så lär det ju verkligen behövas....
                            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                            Comment


                            • Tack för stödet! Det ser faktiskt lovande ut ändå.
                              Originally posted by Ankan
                              Fan va tråkigt... speciellt med tanke på hur mkt jobb du lagt ner.. Jag blev själv påkörd i en rondell förra veckan Återkommer med bilder.. Är punto II en olycksmagnet?
                              Nej shit.. Mkt skador? Inte Coupen hoppas jag?
                              Nja Snålis har varit oskadd hittills, det var Snåljåp 1 (punto 55 -98) som även den råkade ut för nån som inte kunde sin väjningsplikt..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by per
                                Tack för stödet! Det ser faktiskt lovande ut ändå.

                                Nej shit.. Mkt skador? Inte Coupen hoppas jag?
                                Nja Snålis har varit oskadd hittills, det var Snåljåp 1 (punto 55 -98) som även den råkade ut för nån som inte kunde sin väjningsplikt..
                                Nej nej den är avställd sen länge. Punton är det som blev påkörd!
                                Okej punto allmänt olycksdrabbad.
                                Högra sidan är intryckt och delvis spräckt men tanklocket, rutor och dörren klarade sig som tur är. Jag hoppas inte rep. kostnaderna överstiger värdet bara vilket är en risk. Skulle tippa på att det kostar 20-25 att fixa den hos rätt firma. Tur att olyckan inte var mitt fel eftersom jag bara har trafik på punton
                                Last edited by Ankan; 6 January 2012, 12:09.

                                Comment

                                Working...
                                X