Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127 GTO600!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Igår fick jag färg tillbruten, tyckte den såg aningen mörk ut, men hoppas den stämmer hyffsat, går ju alltid laborera lite själv för bättre resultat oxå.

    Va på lokal igår så jag har inte gjort något åt någon av mina pärlor, ska försöka hinna med o byta olja etc i mrgn på fiaten iaf:/

    Här e föresten mina andra flammor som får dela på tiden jag inte har till mina bilar:P

    En El Camino -65 med 454 till salu för övrigt.


    Min amazon, den hitre, går som bruksbil och rullande renovering..


    MVH

    Comment


    • #77
      NU har jag iaf fått lite tid över och tog i fredags eftermiddag in bilen på jobbet, och skulle byta olja som start på helgens bravader...

      MEN!
      Det jag inte visste var att det var oljefiltret från HELVETE som satt på min Fitat.
      Efter att ha försökt med 3 olika filteravdragare, samt mosat ihop den en del, körd ejag en mejsel igenom sen ett däckjärn utan framgång, det satt som sten.
      Till slut var alla mjukdelar borta och bara själva skivan mot blocket kvar:P


      Jag fick efter x antal timmar, svordommar, snudd på gråt ge mig..
      Va tvungen att trösta mig själv med, pizza, Semlor och folköl i äkta ungkarlsanda


      Idag, åkte jag på jula och köpte en ny värmepistol då den gamla fräste till och dog sist jag skulle använda den (en förmåga jag har).
      Höll väl på att ge upp några gånger samt övervägde att sälja alla bilar, byta arbete, livsstil samt köpa en cyckel..

      MEN!
      Skam den som ger sig, det gick till slut, med värme så att det fräste samt kedjeavdragare så fick jag lös skiten!!!!

      Comment


      • #78
        Lite värme o jävlar anamma brukar lösa det mesta
        Amazonerna ser fina ut oxå , på samma bild nere i högra hörnet är det en översnöad Fiat Croma ?

        Comment


        • #79
          När jag väl var klar med det, kändes det lite overkligt, gick som på moln ett tag, men hade dragit på mig en jävla huvudverk(händer mkt sällan).
          Fortsatte iaf med att syratvätta rent div ytrost som finns lite här o var i stenskott o små lacksläpp.
          Typ som detta.

          Verktygen, en specialkniv (svindyr) en trasig pensel samt en syltburk med syra och en alkalisk avfettning.


          Bara pensla på o skrapa lite med kniven, sedan neutralisera med alkalien o blåsa torrt med värmepickadoll.

          Sådär så e de färdigt för att måla i.


          Nu skulle jag helst vela lagt nån form av grund innan jag lägger i lackfärg men färgen är så fasligt tunn på denna så det skulle bli fult, nu e de bara lägga i med hobby pensel o stdig hand.


          Men tyvärr passade inte färgen, så jag får laborera lite med den senare, målade i nu iaf så det skyddas från ny rost iaf..

          Sen vart jag riktigt leds o började fundera på o packa ihop o åka hem o sura, men kom på att jag kunde polera tutknappen o ratten då de va lite sunkiga..




          Körde med mirka luftmaskin, optipad samt mirkas t10, samma som vi kör när vi våtslipar bättringlackeringar etc, funkar grymt bra på plast med.




          Sen tog jag o brände av ratten och mätarglasen på samma vis, vart mkt trevligt även om det inte syns så väl på bild..

          Det var denna helgen sketna resultat iaf:/

          Comment


          • #80
            Originally posted by Sten
            Lite värme o jävlar anamma brukar lösa det mesta
            Amazonerna ser fina ut oxå , på samma bild nere i högra hörnet är det en översnöad Fiat Croma ?
            Nej det är en peugot, som vi mer eller mindre helrenoverar, kommer bli helt sjukt fin när den är klar.

            MVH/

            Comment


            • #81
              Bilen har iaf fint sällskap i garaget, en merca 190 i sanslöst fint skick som vi gör en minirenovering på, där det ska bättrings lackeras lite etc.


              Är det föresten någon som vet om jag kan ta bort denna "skivan" utanför bromsskivan, gör jag det får nya vinterhjulen plats.

              MVH/

              Comment


              • #82
                Skulle tro att det bara är en spacer, sitter likadana på 124.

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Kapten Haddock
                  Nej det är en peugot, som vi mer eller mindre helrenoverar, kommer bli helt sjukt fin när den är klar.

                  MVH/
                  Aha , formen o speglarna påminde om en croma .

                  Comment


                  • #84
                    Har inte händt ett skit med bilen på länge, har startat upp den o den verkar gå fint, kan va någe fel på nån tempgivare etc, då kylarn kännts riktigt varm men då har ingen temp lampa lysit o det varit riktigt kallt ute vilket jag antar kan lura en lite..

                    Har fyndat 2 porsche stolar från en 996, nypris 9000$ bästa beg på ebay 2900$

                    Undrar om man ska stoppa dem i fiaten, fel färg men det vore nice

                    Comment


                    • #85
                      skulle bli rå ballt med dom där säterna!

                      jag tänkte titta närmare på tillexempel honda crx´sens säten dom är skållade sportiga och små!
                      Din rost behandling..köper du syran per liter eller är det en special grej från verkstaden..?

                      Tänkte på dina undringar om motorer..till 127:an jag tror (har inte mätt eller kunnat testa det men) att ritmon´s 1500cc tc motor passar och det ska finnas en tidig modell som har förgasare monterad..den har lite mera mos än orginal ochså..;P
                      Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                      Comment


                      • #86
                        Syran finns i många oliak former, jag använder treble x från smartab som finns på 5l.

                        Men du kan köpa citronsyra på ica o få en hyffsad rostlösare.

                        Bättre oxalsyra i pulverform i målaraffären..

                        MVH/

                        Originally posted by Fiat_youngsteer
                        skulle bli rå ballt med dom där säterna!

                        jag tänkte titta närmare på tillexempel honda crx´sens säten dom är skållade sportiga och små!
                        Din rost behandling..köper du syran per liter eller är det en special grej från verkstaden..?

                        Tänkte på dina undringar om motorer..till 127:an jag tror (har inte mätt eller kunnat testa det men) att ritmon´s 1500cc tc motor passar och det ska finnas en tidig modell som har förgasare monterad..den har lite mera mos än orginal ochså..;P

                        Comment


                        • #87
                          Tjolahopp.
                          Här har det inte hänt ett dugg sen sist
                          Eller jo, jag fick en son sen har hah sagt upp mig garageplats och ska sälja bilen

                          Vad kan man få för en bil som denna?

                          Tänkte ja skulle besikta den nu framöver..

                          MVH/

                          Comment


                          • #88
                            Vart bor du?
                            Vad har du tänkt dig för den, jag är mkt intresserad om det inte är några herre jössus priser.

                            Comment


                            • #89
                              Bor i Östersund

                              Tänker inte skänka bort den, vad kan man begära är min fråga till forumet?

                              MVH/

                              Comment


                              • #90
                                Kommer intte riktigt ihåg, men kanske 7k?
                                sen har jag ju omonterade grejor för kanske 1500-2000 samt att jag servat den.
                                + nya vinterdäck som dock måste läggas om på anna fälg.
                                Sen ska den antagligen besiktas innan förs vilket oxå borde höjja värdet..

                                Men jag gissar påa ttjag inte kan begära 10 tusen för en modell som denna oavsett?

                                MVH/

                                Comment

                                Working...
                                X