Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybliven Coupé ägare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Ritseson
    Här är sista bilden, kabeln är en grå kabel, det ser iaf ut så, men efter alla dessa år, så kanske kabeln skulle varit vit från början eller något.
    Odb? el. liknande för data inkoppling?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #32
      Det skumma är att kabeln ser ut som den glidit ur ett stift om man kan förklara det så, då den är "avskalad" men det kan det kanske vara? Lusten försvann liksom idag när man börjar på en grej, försöker göra iordning den, så ser man 10 andra fel. Förresten, på tal om ingenting, du vet vad dit nickname betyder va? =P

      Comment


      • #33
        Lusten har kommit tillbaka.

        Nu har jag börjat få tillbaka lusten till Coupén, äntligen. Det har varit snart 1,5 år av massor att göra, och ingen tid att göra det känns det som. Förra sommaren var det mitt raceår, så en hel del helger försvann på race, samt skruvning med banracing porschen. Nu är porschen borta och jag fick lov att ha min bil i det garaget, skönt att slippa putta bilen fram och tillbaka. Jobbet har vi haft mycket att göra på, samt att det kom väldigt många nya bilar som skulle få plats, vilket betydde att Fiaten blev inparkerad. Köpte lägenhet som tog mycket tid, men nu börjar allt lugna ner sig. Varit en stund i garagen nu och rivit ur baksäte då det inte gick att få upp bagaget. Det är fixat, justerat in wirear till både spak inne i bilen och låset. Drivaxlarna är infettade med nytt fett och nu ska det kapas bort rost och kontrollera hur dåliga trösklarna är.

        Comment


        • #34
          Snabb koll.

          Ingen i närheten av gbg med en 16 VT coupé som jag skulle kunna få åka och titta lite på i motorrummet? Det är en helvetes massa kablar och slangar som jag har noll koll på, kanske tog mig ett hav (inte bara lite vatten) över huvudet när jag köpte bilen halvt i lådor...

          Imorgon ska det kapas och slipas för att se hur trösklar och sådant är i skick. Det ska även läggas på rostskyddsmassa på de flesta ställen. Måste åka och köpa nya bultar till drivaxlarna då vissa är rundade i skallen, så detta får inhandlas på måndag.

          Comment


          • #35
            Re: Snabb koll.

            Originally posted by Ritseson
            Ingen i närheten av gbg med en 16 VT coupé som jag skulle kunna få åka och titta lite på i motorrummet? Det är en helvetes massa kablar och slangar som jag har noll koll på, kanske tog mig ett hav (inte bara lite vatten) över huvudet när jag köpte bilen halvt i lådor...

            Imorgon ska det kapas och slipas för att se hur trösklar och sådant är i skick. Det ska även läggas på rostskyddsmassa på de flesta ställen. Måste åka och köpa nya bultar till drivaxlarna då vissa är rundade i skallen, så detta får inhandlas på måndag.
            Finns en kille som varit med på träffar några ggr i Göteborg, bor nästan vid Kyrkbytorget. Med en blå 16vt... Någon som kommer ihåg av han heter?
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #36
              Re: Re: Snabb koll.

              Originally posted by rask
              Finns en kille som varit med på träffar några ggr i Göteborg, bor nästan vid Kyrkbytorget. Med en blå 16vt... Någon som kommer ihåg av han heter?
              Den enda jag kan komma på är hobbes.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #37
                Kanon, jag får försöka leta upp dem och höra med dem om man skulle kunna få åka förbi och ta lite bilder. Det är ju det som suger om man inte hållt på med grejjerna innan, så man inte ens vet om man fått med sig alla delar. Tackar för er hjälp i alla fall! Forumet har varit guld värt hitills, och jag får en kännsla av att jag kommer ha stor nytta även i fortsättningen

                Comment


                • #38
                  Rostlagat

                  Idag har det mestat slitast och lagats rost, tur att farsan var med för jag har noll koll på svetsning och rost. Tråkigt var det också, men men, det måste göras. Skickar lite före bilder.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    en till bild

                    .
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      bild

                      Sen la vi igen hålet i huvuen den förre ägaren hade gjort, han hade satt i styling nät i hålet, men det gillade jag inte riktigt. Så det får bli såhär så länge.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Re: Re: Re: Snabb koll.

                        Originally posted by Freddan72
                        Den enda jag kan komma på är hobbes.
                        Precis, Hobbes tänkte jag på. Leta efter honom på forumet och skicka ett PM!
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #42
                          Re: Re: Re: Re: Snabb koll.

                          Originally posted by rask
                          Precis, Hobbes tänkte jag på. Leta efter honom på forumet och skicka ett PM!
                          Redan gjort, ska bara bestämma en dag då båda kan, den står.fortfarande i vinterförvar. Tack för er hjälp!

                          Comment


                          • #43
                            Stort Tack!

                            Till både Freddan och rask som tipsade om hobbes. Och ett ännu större tack till hobbes (Joakim) för att han tog sig tid att åka och träffa mig så jag fick fota lite i hans motorrum. Har blivit lite klokare tack vare detta, fortfarande är det många frågetecken om vakuumslangar som går lite här och var på baksidan av insuget, men det ger sig nog lite i framtiden.

                            Vad som hänt nu är att det svetsats en del till, spacklats och slipats.

                            Har även bytt bromsvätska, och den var den värsta jag sett, den var riktigt mörk, på gränsen till svart. Försökte även lufta kopplingen då den fastnade i botten på golvet vid första trycket. Tyvärr verkar det som att det är något som täppt igen luftnippeln, så fick jag lufta genom slangen istället, men det gick det med.

                            Detta är vad som gjorts under veckan, men har haft lite annat att pilla med, det fräckaste måste varit i torsdags då jag fick sätta in en frontbur i en Porsche GT3 RS från 2011. (De har redan bur bakom stolarna, men han som köpt bilen har planer på att köra lite bana med den, då krävdes det fullbur)

                            Har inhandlat nya bultar till drivaxlarna då de gamla var runda flera av dem. Har även lånat med mig lite drivaxelfett, så de ska monteras på bilen imorgon.

                            Comment


                            • #44
                              Har du laddat ner Verkstadshandboken?
                              Många fina bilder och förklaringar hur saker fungerar.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Freddan72
                                Har du laddat ner Verkstadshandboken?
                                Många fina bilder och förklaringar hur saker fungerar.
                                Jadå, det har jag. Men jag har inte lusläst den ännu. Tyckte det var lite halvjobbigt att hitta i den då det är inskannat (jag har samma skit på jobbet me de äldre mazdorna). Men det är klart att de är mycket bättre än att inte ha någonting.

                                Comment

                                Working...
                                X