Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybliven Coupé ägare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Vad som hänt samt en fråga

    Nu är trösklarna svetsade, målade och tectylade, så det känns bra. Har börjat med att dra rör och slangar till insuget med och där kom jag på en fråga. På orginalrören så sitter ju tomgångsmotorn på tryckröret innan gasspjället precis. Nu till min fråga, är tomgångsmotorn sådan att den suger luft så man kan koppla den till ett separat luftfilter (typ vevhusfilter) och det går in i insuget ändå, ELLER är den sån att den bara öppnar och stänger, och därför sitter på tryckröret där det alltid är tryck? Hur har ni andra med 16 VT gjort när ni dragit nya rör och slangar?

    Har monterat drivaxlarna nu, och dragit åt returen till bränslet på railen, den bulten hade gått av och låg i en av lådorna jag fick med i bilen, men lyckades få tag på en ny. Så nu ska jag försöka montera tillbaka all inredning i bilen samt dra resterande rör och slangar till insuget i veckan. Om det inte blir massa övertid på jobbet igen.

    Comment


    • #47
      Då var det dags att uppdatera lite. Lite har väl hänt, alldeles för lite enligt min mening. Trodde verkligen att bilen skulle rulla sommaren 11, men jag hade fel. All svetsning är nu klar i alla fall, har provdragit alla slangar och rör till turbo. Fick luftfilter och dumpventil i fredags, och idag har jag beställt vakuumslangar och slangar till dumpventil. Så planen är att när jag fått slangarna så ska allt mätas ut och tas till en svetsare som får svetsa anslutningar.

      Inredningen är nästan monterad, det som är kvar är dörrpanelerna samtförarstol och nedre bältesfäste. Sittdynan har spruckit i en söm, så dynan monterades ner idag, så ska jag försöka hitta en skomakare som n sy sömmen igen. Det ska även svetsas lite i stolen då ett av fästena var helt löst.

      Alla bilder från besöket hos hobbe är försvunna, stulen dator tillsammans med att jag tappade hårddisken har resulterat i 0 bilder. Som tur var hade jag brännt en skiva med de flesta av bilderna som jag har på min bil till farsan, så det är inte så många från projektet som försvunnit, men surt ändå. Några bilder kommer jag ladda upp nu.

      Comment


      • #48
        tryckrör
        Attached Files

        Comment


        • #49
          Sömmen i sätet
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Det går ju framåt. Snyggt med blåa rör. Man kanske får se kärran till vårfikan

            Jag läste på sidan ett att du mekar med racebilar. Vilket bilmärke är det och vilken serie kör dom i?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #51
              Det hoppas jag verkligen

              Jag var med och skruvade för ett team som körde en porsche 944 i en serie som hetter er cup, 6 timmars långlopp. Sen kör jag och farsan dragracing själva och där blev det en del skruvande iår. Pappa körde ras på 2 vevlager, samt att vi köpte racebuss, som vi bara skulle flytta en väg på, men det blev det såklart inte, utan hela sovdelen plus köksdel måste byggas om, så vi håller på för fullt med det också.

              Comment


              • #52
                Grejjade lite i helgen, har fått tag på ett nytt oljekyl, som var lite bredare och lite tjockare. Så fästena måste byggas om lite. Men tack vare detta så kan jag bygga klart resten av tryckrören. Har även börjat kolla lite på slangarna till pierburg och evap ventilerna. Båda två ska ha en slang till insugsslangen före turbon,
                så där är det beställt nipplar. Måste hitta en som svetsar dumpansöutningarna på rören också.
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  På plats provisoriskt monterad.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #54
                    Snyggt med blåa tryckrör! Vad händer mer med bilen, en update är jag nyfiken på!
                    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                    Comment

                    Working...
                    X