Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Freddan72
    Najs!!

    Bra fälgval, vilka däck ingår i setet?
    Vet inte faktiskt, inte luskat mer i det då fälgarna får vänta till hösten till förmån för turbouppgraderingen. Säkert något billigt...
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • Originally posted by Axl
      Åfan. Skippade du pga storleken eller? Dom e ju jäkligt lika de var inne på via vårt gk...
      Yes det var på grund av storleken. Som sagt så går det tyvärr inte hitta nya med den designen i 18" så vida du inte har rätt kontakt förstås
      Men skippa dom där billiga däcken va? Kinadäck är hårda och erbjuder oftast ingen vidare väghållning
      Däcken är viktiga. Köp inte falken FK452 som jag bara. Bullriga och ganska dåligt grepp.
      Last edited by Ankan; 27 March 2012, 05:47.

      Comment


      • Originally posted by Ankan
        Yes det var på grund av storleken. Som sagt så går det tyvärr inte hitta nya med den designen i 18" så vida du inte har rätt kontakt förstås
        Men skippa dom där billiga däcken va? Kinadäck är hårda och erbjuder oftast ingen vidare väghållning
        Däcken är viktiga. Köp inte falken FK452 som jag bara. Bullriga och ganska dåligt grepp.
        Ok. Nejfan, det blir troligen ett par Toyo Proxes T1R som jag kör på i dag, de e nice.
        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

        Comment


        • Såja, efter ett assembleringspass till 01 i natt så är den första monitorn monterad och lätt testad. Verkar funka fint än så länge.

          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • gilla

            Comment


            • Originally posted by Axl
              Köpte förresten en manual-cd på ebay för ett tag sedan. Den är ganska ok, med uppdateringar för de senaste versionerna. Det är dock inscannat som de befintliga versionerna men det e bra gjort. Det är ett gränssnitt gjort för browser med lite menyer för att hitta bland dokumenten.

              Skickar gärna över det hela om någon vill ha det (384Mb), eller om någon har tillgång till severplats så kan vi ju lägga upp det på forumet.
              Jag kan kolla med alx om han har plats på sin server.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • Originally posted by Freddan72
                Jag kan kolla med alx om han har plats på sin server.
                Gör det, det e en rätt vettig version av manualen.
                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                Comment


                • Helgens bravader

                  Fick en del fixat i helgen, BF-system på plats, termostat bytt, bakre dämpare/fjädrar på plats samt rengöring av expansionskärl rengjort.

                  Jäklar vad smutt BF-systemet sitter! Sitter tightare än original, var tom tvungen att chimsa ner det lite för att främre dämparen låg emot värmeplåten.


                  Man kanske ska putta in slutröret lite...


                  Dämparen o fjäder på plats där bak. Ser nu att jag lyckats få rostskyddsfärg på slutdämparen, blir till att tvätta o fram med autosolen..

                  Tyvärr upptäckte jag att ena övre fästet på framdämparna var helt slut så det blir till att beställa nya...

                  När jag ändå bytte termostat passade jag på att ge expkärlet en omgång med kalkrengörare och sedermera kaustiksoda. Blev helt rent på gamla slaggprodukter och gröna missfärgningar.
                  Återstår nu bara en blekning med väteperoxid så ska vi se om det inte kan bli som nytt!
                  Last edited by Axl; 2 April 2012, 09:58.
                  Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                  Comment


                  • Ser allt lite sugen på att få rulla ut...

                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • Axl, har du slängt på bf-systemet själv?
                      Ingen Fiat längre. Men en italiensk Ducati tar jag hand om

                      Comment


                      • Originally posted by Gripen
                        Axl, har du slängt på bf-systemet själv?
                        Jodå, det e inga problem alls. Glöm bara inte skruva loss lambdan först.
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • Originally posted by Axl
                          Jodå, det e inga problem alls. Glöm bara inte skruva loss lambdan först.
                          Behöver själv nytt system. Funderar på csc, vill gärna ha ner ljudnivån, så två dämpare är ett måste. Tänkte om du kände till något bra ställe i Malmö att fixa det på... Misstänker att svets och vinkelslip måste fram. Mina muttrar sitter som f**.
                          Ingen Fiat längre. Men en italiensk Ducati tar jag hand om

                          Comment


                          • Originally posted by Gripen
                            Behöver själv nytt system. Funderar på csc, vill gärna ha ner ljudnivån, så två dämpare är ett måste. Tänkte om du kände till något bra ställe i Malmö att fixa det på... Misstänker att svets och vinkelslip måste fram. Mina muttrar sitter som f**.
                            Har tyvärr inga tips på bra ställen i Malmö. Jag lyfte av hela mitt system, fick lossa på ena handbromswiren bara..
                            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                            Comment


                            • Bra jobbat! Jag fixar avgaspackningarna imorn det där med tvätten av kärlet måste jag ge mig på sen!

                              Comment


                              • Originally posted by Ankan
                                Jag fixar avgaspackningarna imorn det där med tvätten av kärlet måste jag ge mig på sen!
                                Kanon! Glöm inte skälla på BF för rosten.. (de borde kompensera oss) Tänkte jag ska ta och beta mina svetsfogar så det försvinner.. Måste bara luska i vart man får tag på betningspasta.
                                Ja, blir fan rätt mkt bättre med expkärlet, det e najs.
                                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                                Comment

                                Working...
                                X