Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gött jobbat! syns att ljuddämparen är ny, blänker fint
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

    Comment


    • Originally posted by Axl
      Kanon! Glöm inte skälla på BF för rosten.. (de borde kompensera oss) Tänkte jag ska ta och beta mina svetsfogar så det försvinner.. Måste bara luska i vart man får tag på betningspasta.
      Ja, blir fan rätt mkt bättre med expkärlet, det e najs.
      Toppenjobb axl. Den ser nästan ut som ny

      Är det en mittendämpare man ser på första bilden?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Originally posted by Freddan72
        Toppenjobb axl. Den ser nästan ut som ny

        Är det en mittendämpare man ser på första bilden?
        Jo den börjar se riktigt trevlig ut, det var ganska enkelt så jag kan rekommendera det.

        Det är den främre av de två på bf. Den sitter där den främre på original satt, sen är det ingen på mittendämparens plats och slutligen en längst bak som man kan skymta på bilden med dämparen.
        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

        Comment


        • Här är en bild med lite bättre översikt, bakre dämparen kan skymtas.

          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • Trevligt!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • I fredags kom så äntligen de sista prylarna från AA. Kunde ju inte hålla fingrarna i styr utan styrde kosan direkt mot garaget och skruvade ihop de främre dämparna. De åkte på tillsammans med camberbultar så nu blev det riktigt smutt.



              Sen var det ju givet med en liten provtur med nya setupen. Oj oj, jisses vilken skillnad. Kärran ligger som ett strykjärn och BF-systemet morrar gött!



              Riktigt goa dämpare, riktigt fasta men ändå inga problem att få en komfortabel resa på de skånska småvägarna. Nästa steg blir att testa att justera dem, kan bli intressant.
              Måste säga att turbons ylande genom avgaset låter grymt schysst!
              Last edited by Axl; 15 April 2012, 10:07.
              Coupé 20VT -99 - Projekttråd

              Comment


              • Välkommen till BF klubben!!

                Sitter justeringen för framdämparen i toppen?

                P.S glöm inte hjulinställning!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Originally posted by Freddan72
                  Välkommen till BF klubben!!

                  Sitter justeringen för framdämparen i toppen?

                  P.S glöm inte hjulinställning!
                  Tackar!
                  Exakt, justeringen sitter i toppen så den är lätt att komma åt.
                  Ska besiktiga bilen först och ställa på den, sen blir det hjulinställning. Tack för påminnelsen!
                  Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                  Comment


                  • Härligt! visst låter BF fantastiskt! Hade över en expert i garaget idag som la sig en stund under bilen och han påpekade att systemet såg mkt fint och välgjort ut jag tar ut min kärra i veckan tänkte jag. Monterade på det sista idag! Men du jag hittade ingen rost på mitt system. Kan du ta en bild? ...och som freddan sa glöm inte hjulinställningen. Det går fortare än vad du tror att få snedslitna däck!
                    Last edited by Ankan; 16 April 2012, 13:40.

                    Comment


                    • Originally posted by Ankan
                      Härligt! visst låter BF fantastiskt! Hade över en expert i garaget idag som la sig en stund under bilen och han påpekade att systemet såg mkt fint och välgjort ut jag tar ut min kärra i veckan tänkte jag. Monterade på det sista idag! Men du jag hittade ingen rost på BF systemet. Kan du ta en bild? ...och som freddan sa glöm inte hjulinställningen. Det går fortare än vad du tror att få snedslitna däck!
                      Roligt! Jo jag håller med, det e jäkligt fint gjort med förvånansvärt bra passform.
                      Ok, konstigt att jag fått rost. Ska ta några bilder o skicka över.
                      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                      Comment


                      • Rullade ut kärran i dag, besiktning och påställning på måndag!


                        Kolla in expkärlet, blev riktigt najs.

                        Hade köpt nya gasfjädrar till huven på feltema, men de passade inte konstigt nog, var 50mm för korta. Så det blir till att byta i veckan och montera, får duga med en pinne så länge..
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • Expansionskärlet blev ju riktigt bra! Vad exakt använde du?

                          Comment


                          • Originally posted by Ankan
                            Expansionskärlet blev ju riktigt bra! Vad exakt använde du?
                            Använde först vatten och sand och skakade som en dåre. Sen kokande vatten och kalklösare. Sen kaustiksoda och kokande vatten. Slutligen väteperoxid för att bleka plasten.
                            Tror dock det räcker med kaustiksodan... Var försiktig dock, den fräter och skvätter när den blandas med vatten.
                            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                            Comment


                            • Gracias!

                              Comment


                              • Originally posted by Ankan
                                Gracias!
                                Ett tips, blekningen med vätepersoxiden går snabbare i uv-ljus. Jag lade min behållare i ett fönster i två dagar och vände med jämna mellanrum. Men har du en uv-lampa e det givetvis att föredra.
                                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                                Comment

                                Working...
                                X