Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: oj oj oj oj

    Originally posted by Axl
    Då var allt på plats och kärran testkörd. Finns knappt ord för skillnaden mot tidigare, vilket monster den blivit förvandlad till!

    Innan det sista åkte i.


    Allt på plats


    Ja vad kan man säga, den bara drar och drar och drar utan att det mattas av... helt outstanding. Motorn har en helt annan karaktär och känns mycket följsammare.

    Tilläggas bör att detta var på 95oktan då 98/99 inte fanns att tillgå i byn vi höll till. Åker i 98 i monn bitti på väg till jobbet så får vi se hur det blir.
    Ytterligare ett tillägg är att min kärra tydligen var chippad sen tidigare, var gjort av BSR.

    Ännu inga tecken på att kopplingen inte hänger med, får se hur det artar sig.
    Häftigt :-)
    JH

    20vT

    Comment


    • Härligt!

      Hade samma feeling efter jag fått min första mapp av Leighton... Mannen vet uppenbarligen vad han pysslar med.
      Du måste gjort det mesta rätt oxå..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Grattis! Bra jobbat. Måste gå som en dröm nu!

        Comment


        • Jo, Leighton vet sannerligen vad han håller på med.
          Häftigt att det kan bli så pass stor skillnad.
          Jo den känns som en ny bil faktiskt, motorn går mjukare på något vis och när man väl trycker till så bara drar den som en oxe.
          ujuj, detta var roligt.
          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • Originally posted by Axl
            Jo, Leighton vet sannerligen vad han håller på med.
            Häftigt att det kan bli så pass stor skillnad.
            Jo den känns som en ny bil faktiskt, motorn går mjukare på något vis och när man väl trycker till så bara drar den som en oxe.
            ujuj, detta var roligt.
            Fa..va roligt Axl :-)

            (du har pm)
            JH

            20vT

            Comment


            • Bra jobbat Alx!!

              Hur mycket har laddtrycket ökat efter installationen?
              Tanka 98, kör en rejäl repa och berätta lite mer.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • Originally posted by Freddan72
                Bra jobbat Alx!!

                Tackar.

                Hur mycket har laddtrycket ökat efter installationen?
                Tanka 98, kör en rejäl repa och berätta lite mer.
                Har inte hunnit köra så mycket men jag tror den laddar som max strax under 1.5. Men jag vet inte hur bra min laddtrycksmätare är.
                Nu måste jag bara hitta någon här i krokarna som kan bänka kärran så Leighton kan fixa den slutliga mappen.
                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                Comment


                • Vid vilket varvtal når du max laddtryck?

                  Om du inte hittar någon i Skåne så känner jag en gubbe i Skene (Halland) som kan hjälpa dig.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Originally posted by Freddan72
                    Vid vilket varvtal når du max laddtryck?

                    Om du inte hittar någon i Skåne så känner jag en gubbe i Skene (Halland) som kan hjälpa dig.
                    Vet faktiskt inte, får kolla upp det.

                    Schysst! Ska jaga lite här så hör jag av mig om jag inte får napp.
                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • Kan tänka mig att laddet ligger bra mkt stabilare nu mot original.. Vad har du för maxladd på 1an?

                      Comment


                      • Originally posted by Ankan
                        Kan tänka mig att laddet ligger bra mkt stabilare nu mot original.. Vad har du för maxladd på 1an?
                        Jo den laddar jäkligt stabilt. Inte hunnit kolla några värden alls på laddet. Ska köra lite mer efter jobbet i dag, får återkomma.
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • Glömde kolla maxladd på 1:an och vid vilket varvtal det inträffar vid men den ligger rätt stadigt på 1.4-1.45bar när man plattar på ordentligt. Skulle tippa på att den börjar ladda på ordentligt vid ca 3krpm och maxar ut kring 4-5, men som sagt har inte kollat så är inte alls säker

                          Har ett lite konstigt tjutande ljud, vet inte om det ska låta så(kan vara turbon som tjuter, men tycker inte det var så skarpt i går) men jag ska försöka kolla om det kan vara tjyvluft på trycksidan någon stans. Har kollat alla slangkopplingar vid tre tillfällen sen första starten och där verkar det vara lugnt iaf.
                          Tips?
                          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                          Comment


                          • Originally posted by Axl
                            Glömde kolla maxladd på 1:an och vid vilket varvtal det inträffar vid men den ligger rätt stadigt på 1.4-1.45bar när man plattar på ordentligt. Skulle tippa på att den börjar ladda på ordentligt vid ca 3krpm och maxar ut kring 4-5, men som sagt har inte kollat så är inte alls säker

                            Har ett lite konstigt tjutande ljud, vet inte om det ska låta så(kan vara turbon som tjuter, men tycker inte det var så skarpt i går) men jag ska försöka kolla om det kan vara tjyvluft på trycksidan någon stans. Har kollat alla slangkopplingar vid tre tillfällen sen första starten och där verkar det vara lugnt iaf.
                            Tips?
                            Kan vara fotgängarna som står o spinner när du passerat?
                            JH

                            20vT

                            Comment


                            • Ett tips. Kolla laddtrycket på fyrans vxl. Det är den växeln du ska använda på rullen senare så bra för jämförelse. Börja på 2000 rpm och gå upp till 5000.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • Originally posted by Axl
                                Glömde kolla maxladd på 1:an och vid vilket varvtal det inträffar vid men den ligger rätt stadigt på 1.4-1.45bar när man plattar på ordentligt. Skulle tippa på att den börjar ladda på ordentligt vid ca 3krpm och maxar ut kring 4-5, men som sagt har inte kollat så är inte alls säker

                                Har ett lite konstigt tjutande ljud, vet inte om det ska låta så(kan vara turbon som tjuter, men tycker inte det var så skarpt i går) men jag ska försöka kolla om det kan vara tjyvluft på trycksidan någon stans. Har kollat alla slangkopplingar vid tre tillfällen sen första starten och där verkar det vara lugnt iaf.
                                Tips?
                                Hade du haft läckage borde du tappa ladd. Inte insuget/ turbon som väsnas? Motorn drar ju i sig lite mer luft nu!
                                Last edited by Ankan; 4 July 2012, 11:47.

                                Comment

                                Working...
                                X