Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Man tackar, ja det är trevligt detta.

    Jag tror inte det ska vara något med bränslet.
    Har monterat en walbro 255(har jag för mig den hette). Den sitter med separat matning med relästyrning i skuffen. Skulle vara om det e något vajsing med matningen där isf.

    Sen är soppatrycket uppat till 3.8bar har jag för mig.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • Har svårt att tro att strömmatningen skulle drabbas av nåt varvtalsberoende glappkontakt etc..
      Om det går magert i övre varvtalen blir det nog en justering i mappen.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Originally posted by per
        Har svårt att tro att strömmatningen skulle drabbas av nåt varvtalsberoende glappkontakt etc..
        Om det går magert i övre varvtalen blir det nog en justering i mappen.
        Haha!
        Jo en tankevurpa där. Pumpen matar ju konstant...
        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

        Comment


        • Originally posted by per
          Har svårt att tro att strömmatningen skulle drabbas av nåt varvtalsberoende glappkontakt etc..
          Om det går magert i övre varvtalen blir det nog en justering i mappen.

          Fett eller magert?

          Grafen visar väl magert efter 6800 om jag läser den rätt.

          Comment


          • Originally posted by tempra33
            Är det bränslepumpens matning som lägger av vid 6800 då AFR går mot 14:1?
            Han kanske släppte av då bara bara, dvs repan var klar?
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • Originally posted by Ante
              Han kanske släppte av då bara bara, dvs repan var klar?
              Jag tolkar likadant. Man kör normalt sällan längre än 6500-7000, beroende på motortyp och trim.
              Sportbilshistoria:
              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
              06-10 Porsche 924 N/A -83
              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

              Comment


              • Originally posted by Ante
                Han kanske släppte av då bara bara, dvs repan var klar?

                Jo, så kan det nog vara. Är van vid sugmotorer som varvar mer.

                Comment


                • Nja alltså varvstoppet ligger där, som jag skrev innan. Tändning/soppa stängs av, osäker på vilket men jag trodde det var tändningen.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Har nu varit i kontakt med Leighton och han menar på att det är turbon som inte riktigt orkar ladda fullt på slutet varför han kommer sänka laddet til 1.3 där.

                    Annnars verkar han mycket nöjd med kurvorna så det var ju trevligt. (Frågan är om ha skulle säga något annat iofs... )

                    Gällande bänkningen så menar han på att det inte är rättvisande att köra den som den är gjord i en Dynamics-bänk.
                    In terms of power figures, unfortunately the Dyno Dynamics is not the best for giving accurate power figures on our five cylinder engine, and due to the mode and gear used, you are slightly down on power. Next time I would ask the operator to use SHOOT_6F (for a 6 cylinder car as there is no 5 cylinder mode), and also run it in 3rd gear. This will give a more realistic power figure for your car
                    I know that you are currently seeing 10-15bhp less due to the incorrect dyno mode and gear used.
                    Så jag får be killen med dynon att göra detta så borde det hela bli ännu lite trevligare läsning.
                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • Är det bara jag eller är det något som inte riktigt stämmer med forumets server eller dylikt.

                      Det tar galet lång tid efter det att man trycker på knappen för att posta inlägget tills dess att den är klar med det. Oftast postar den inte utan timeoutar. Eller så trycker man en eller två extra gånger för att det inte händer något så postar den 2-3 poster i stället.

                      Är så på samtliga platser jag loggat in från på sistone, jobb, hemma, mobil etc.
                      Last edited by Axl; 4 December 2012, 06:14.
                      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                      Comment


                      • Så det är turbon som gör att AFR sjunker?
                        Konstigt för när man tittar på grafen så håller den turbotrycket utan problem
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • Originally posted by Freddan72
                          Så det är turbon som gör att AFR sjunker?
                          Konstigt för när man tittar på grafen så håller den turbotrycket utan problem
                          Om jag tolkar honom rätt så skulle det kunna vara boost-relaterat med dippen i slutet.
                          The boost is very stable, although it is unusual to be able to hold it fully until the redline, and ideally I would like it to drop to 1.3bar for efficiency. The air fuel ratio is also very good, although I will check the dip at the end as it may be boost related.
                          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                          Comment


                          • Originally posted by Axl
                            Är det bara jag eller är det något som inte riktigt stämmer med forumets server eller dylikt.

                            Det tar galet lång tid efter det att man trycker på knappen för att posta inlägget tills dess att den är klar med det. Oftast postar den inte utan timeoutar. Eller så trycker man en eller två extra gånger för att det inte händer något så postar den 2-3 poster i stället.

                            Är så på samtliga platser jag loggat in från på sistone, jobb, hemma, mobil etc.
                            Det är inte bara du. Det tar väääldigt lång tid att lägga upp ett nytt inlägg. Däremot så går det fort när man ändrar befintligt.

                            Med vänlig hälsning,
                            Goran
                            Sportbilshistoria:
                            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                            06-10 Porsche 924 N/A -83
                            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                            Comment


                            • Okej. När får du ett nytt chip?
                              Jag tycker också att du är väldigt långt ifrån turbons max. Enligt FC performance ska den klara 340 hk. Om du lägger till 15 hk, som han sa att du missat p.g.a. dynoinställningar, så ligger du ändå långt ifrån med 308,6 hk.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • Jag upplever det likadant Goran. Ändringar går snabbt och nya inlägg långsamt.

                                Vet inte, han skulle kika på det snart. Men jag kommer ställa av bilen så fort jag får chans att köra den till vintergaraget, har bara snöat lite väl mycket de senaste dagarna för att kunna köra den. Så chippet kommer inte kunna testas förens till våren tyvärr.

                                Jag får helt enkelt fråga honom. Håller med om att det är ganska långt från utlovad effekt. Jag har ju trots allt gjort alla de moddar som han rekommenderat för att komma upp i 320-340.

                                edit: såg nu att han ändrat det förväntade spannet på effekt man kan förvänta sig till 310-340bhp. Tidigare stod det 320-340bhp på FCCUK i deras tråd.
                                Last edited by Axl; 4 December 2012, 09:10.
                                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                                Comment

                                Working...
                                X