Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu blev dom fina
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • Monterat å klart.Skabbig bild!
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • När jag ändå var ute i det fria blev det att göra iordning hjulbultarna som blästades och blåstes med Auto K:s värmefärg som sedan upphettades för att färgen ska härdas.Håller skitbra,inte ett märke på skallarna efter fälgmonteringen.
        Attached Files
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • Bytte även ut avgassystemet då jag hade ett nytt liggandes.Det röret från grenröret byttes ut mot ett bättre beggat som jag hade liggandes.Det vart lite strul då det läckte i konan vid grenröret.Det var massor med rost och en ojämnhet på flänsen.Så det läckte ordentligt.Efter lite rostbortagning och slipning så blev det iallfall tätt.
          Nu blev bilen riktigt tyst.
          Det gamla systemet saknade den främre dämparen och var riktigt ordentligt lappat.
          Attached Files
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Det nya monterat.Avgasklammor och upphängningsgummi hittade jag så klart hos min bekanting som har ett lager med gammelbilsdelar(och hade även den mittre dämparen).Han har varit guld värd den senaste tiden.Jäkla bra snubbe f.ö!
            Attached Files
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • Besade igår.Blev blankt papper.Höll på att åka dit på för hög ljusbild.Jäkligt schyssta var dom iallfall då tjejen som bessade plockade fram lite verktyg för att göra justeringen.Tyvärr så pasade inte verktygen så det fick bli handkraft på de 8mm sexkantskallarna.Schysst iallafall att låta mig göra detta.
              Det var positiva kommentarer från alla därinne.

              Passade på att fota lite på bilen på kvällskvisten när solen kom fram efter en lite halvruggig dag.
              Attached Files
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • ........
                Attached Files
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • ......
                  Attached Files
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • Har Fiatmärket i fronten kvar att montera.Det tar emot att börja borra i huven,men ska fundera om jag bara ska limma fast det eller inte.Blir inte nu iallafall.Vill ut och åka lite då det har varit garaget varje kväll i månads tid nu känns det som.
                    Fast det slog mig igår kväll att jag är grymt sugen på att ta tag i Lancia Beta HPe:n nu när jag har semester.Men det blir i ett annat forum antagligen.Får se hur det blir med det.Gött med lite slappa på semestern också
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • Originally posted by Fiat Abarth
                      Hallåj!
                      Jag sparade endast lite inredningsdetaljer, dörrhandtag, frontdetaljer, lyktor, glas m.m
                      resten åkte till skroten.
                      Köpte den för 2500 så tjänade def in en massa på att göra så.
                      Tyvärr känns det bedrövligt att behöva slakta men vad gör man när man inte får tag på delarna.

                      Ang sadelmakaren, kan du pm:a namnet och ev nummer om du har så får jag ta en tur förbi när jag är i krokarna. Händer ju inte så ofta eftersom hela famlijen har flyttat från Filipstad/Nykroppa området och mamma bor endast kvar i Uddeholm.
                      Men är oftast i Nora så det är ju inte så långt.

                      det finns ju en fräsh Cabbe för 13000 tillsalu oxå

                      Fiat Abarth: Jag får ta telnr senare.Är på väg till stugan nu och är lite sen.Tog en jäkla tid att uppdatera tråden ju / mats
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • vilket resultat. nästan så man blir tårögd.

                        grattis!!

                        mvh

                        Uffe
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • hatten av!!! du e helt i min stil när det gäller finish och känsla. blir nästan kär
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • Snyggt jobb! Bilen ser som tagen ur en "nybilsbroschyr"

                            /
                            H
                            Last edited by Henrik; 11 August 2012, 20:31.

                            Comment


                            • Sanslöst fin
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • Otroligt fin! Skulle vara kul att se den irl nån dag.
                                Beta HPE'n har ju Fiatteknik så den måste du visa upp!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X