Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bellafiat
    kan ni tänka er. för många år sedan kom det en tok (herr morgan) och köpte mina lancia-fälgar i mitt garage i helsingborg. en till tok som jag, tänkte jag. jag köpte dessa utan att ha ngn lancia, bara för att dom va så fina

    åren går. och så möts vi här och där (car).
    de e då man vet att man är en bensinskalle på riktigt
    mvh filip
    Hehe..visst e de lite underligt eller kanske inte ändå!
    Sitter fast i det Italienska på något vis, det är lite roligare, lite snyggare och lite mer passion och känsla...!
    Idag är jag nog mer bensinskalle än vanligt , då Ducaton är på verkstad pga dieselläckage. Den Tyska kvaliteten har slagit till igen..dieselpump från Bosch..6824 kronor plus moms och arbete tillkommer...suck!!!
    captainmorgan

    Comment


    • Originally posted by Rolando
      Jag som prenumerant fick den den igår , den 19:e.
      I affären finns den fr.om. den 25:e

      Det var meningen att jag skulle åka dit med min Panda igen, men jag har ångest inför att mätaren skall slå över till 1.000 mil ........

      Den ångesten har jag förståelse för Har faktiskt haft lite,bara lite ångest jämfört med dig kan jag tänka mig de sista veckorna när mätaren slog över till 7000 mil på Ritmo 87:an.Bruksar å pendlar 9 mil om dagen med den just nu,men det får bli slut på det snart.Inom ngn vecka har jag fått ihop Alfa 33:an som får gå i vinter.
      Har även varit ute och kollat efter tidningen,det kan hända att dom kommer ut i butikerna lite tidigare än vad det är sagt.Men inte denna gång
      Får vänta till nästa vecka.
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • Var uppe till Fagersta igår och hämtade en NOS vxllåda till bilen också.Nästan overkligt att hitta en sån.Ska bli gött att få dit den såsmåningom så det blir tyst på eländet.

        Skulle ha hämtat en ny instrumentbräda också,men tyvärr så var det fel färg på den.Denna var nästan svart eller mörkbrun,såg inte riktigt i skummrasket.Så är det ngn som vill ha en NOS bräda så hojta till så förmedlar jag kontakten.Nä nu ska jag gå ut och skruva ihop topparna på Alfa 33:an.Ha det!!!! / Mats
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • Händer inte direkt så mycket med bilen.Fick tag i Classic Motortidnigen också.Måste ju bara lägga in bilden som var i tidningen

          Ropade in ett orginal vä bakre stänkskydd med Fiatloggan på tradera också.Nu ska jag ragga tag på Stänkisar fram och ett hö bak.
          Ngn som vet om det var text på framstänkisarna? jag har för mig att det inte var det,men jag måste fråga iallfall.
          Attached Files
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Fan va snygg! Man blir stolt som f-ägare
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • Fälgarna är alldeles - alldeles underbart - f ¤¤ a .....

              Mina fyra i garaget blir nog inte slanghållare just nu i alla fall, efter denna bild ... men jag vet inte fortfarande vart jag fick dom ifrån en gång i tiden, och varför de finns kvar efter tre flyttar
              //R//

              Comment


              • måste erkänna att jag bara gratisläste detta uppslag i kiosken idag. ville ju se pärlan "på riktigt" fast jag köpte inte denna zzzzömniga blaska. sån e jag :9
                din bil var ju det enda intressanta liksom
                mvh filip
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • Tjena!
                  Igår tog jag vad jag tror blev sista utflykten med bilen för i år.Det var veteranmarknad i Mellerud som jag aldrig varit till förut.Tyvärr så fanns det inget till Ritmon eller alforna/lanciorna.Som vanligt Oftast så är det bara på de större marknaderna man kan springa på delar till Italienarna.

                  Gick väl och tittade ca 20 min sen var det avklarat.Satte mig i bilen och hade tänkt mig ett besök på den gamla bilskroten i Töcksfors/båstnäs.Passerade en skylt ganska snart,håverud stod det på den.Vände och svängde in den vägen.Har läst ngnstans att det ska väl vara en liten rolig vägstump för inspirerad körning.

                  Men det vetefanken,man mötte sig nästan själv i kurvorna,inget för en orginal Ritmo direkt,men fin och kuperad var vägen.

                  Knäppte några bilder,men bilderna har svårt att förmedla verkligheten,hur kuperat och kurvigt det egentligen var.
                  Attached Files
                  Last edited by alfamats; 14 October 2012, 11:18.
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • Åkte väl och lallade omkring på småvägarna på väg till Töcksfors,stannade och knäppte lite kort på gamla truckar,lastbilar och bilar efter vägen.Brukar oftast ta mig en tur på industriområdena när jag passerar en by eller stad.kan ju finns ngt intressant.Det är väldigt sällan man springer på ngt Italienskt,tyvärr.

                    Väl uppe i Töcksfors/Båstnäs så regnade det såklart,men när jag ändå var där så var det bara att ge sig ut och fota lite.Några Fiat fanns det där i skogen och under buskarna,men mestadels saab,opel,ford,volvo,vw och engelska bilar.

                    Lägger upp några bilder på dom Italienska bilarna.
                    Attached Files
                    Last edited by alfamats; 14 October 2012, 11:19.
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • .......
                      Attached Files
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • ......
                        Attached Files
                        Mats Nilsson

                        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                        Comment


                        • Köparen kom tydligen inte och hämtade sakerna
                          Attached Files
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • .....
                            Attached Files
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • ......
                              Attached Files
                              Last edited by alfamats; 14 October 2012, 11:15.
                              Mats Nilsson

                              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                              Comment


                              • ..........
                                Attached Files
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X