Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ........
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • ......
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • En sista då.....
        Attached Files
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • Det sista jag gjorde igår var att tvätta av bilen ordentligt.Måste bara ha tag i alla stänkskydd nu.Bilen hade lerklumpar ända upp på taket.
          Är lite trött på detta då det blir uberskitigt på bilen bara jag kör i en fuktig grusansamling.

          Växellådan har blivit succesivt lite sämre.Det verkar vara synkringarna som är kass.Man får dubbeltrampa för att få i växlarna eller vänta en bra stund innan man skickar i växeln.Tror att det blir denna låda jag renoverar upp och har i reserv när den nya lådan kommer i bilen.

          Höres!! / mats
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Både vemodigt och vackert med dessa bilder. Lite av konstverk.

            Tänk så många bilar där fanns i Båstnäs när jag var där första gången 1972. Letade delar till min 600
            Sen kom miljögubbarna, och la sig i denna verksamhet.
            //R//

            Comment


            • jasså! har det varit mycket mera bilar? jag kommer ihåg runt 1986 då jag nyss tagit körkort och var uppe första gången.Då fanns det bilar på hö sida när man kommer in på området.Dom bilarna försvann i början av 90-talet.Kommer ihåg en Alfetta som stod där,vet inte varför jag kommer ihåg den,alfaviruset hade ju inte slagit till än Var det ännu mer bilar inne i skogen på vä sid menar du? Måste ju ha varit fantastiskt mycket bilar isåfall.

              På tal om miljönissar så fanns det väl någon som kallade sig skrotpelle som åkte omkring och rensade våra skogar,gärden och lador på klenoder.Han gjorde sig en bra hacka på det där.Han tog dom värdefulla bilarna och sålde dom,resten gick väl till skrot.Han hade depåer på vissa ställen här i omkring i länet .Kommer ihåg en gigantisk hög med gamla bilar som stod staplade på varandra efter stora vägen vid Ulvsby.Det var en syn för en liten bilintresserad spoling som jag var då.Tyckte redan då att det var skamligt att skrota vissa gammelbilar.He-he...redan som 10-åring tyckte jag så
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • Originally posted by alfamats
                ......
                125:an vill jag gå igenom innan den försvinner.. Tack för tipset!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Jag gillar inte så mycket att plocka svamp i skogen, skulle troligen få i mig mer frisk luft om det kryllade med massa bilskrot där istället

                  Comment


                  • Ja det var fler bilar på vä. sida. Rena paradiset.
                    Jag kom dit på förmiddagen, och kom inte därifrån från de bad mig åka därifrån på kvällen.
                    Men fick tag på det jag behövde till min 600:a

                    Sen har det blivit några turer under årens lopp. Bl.a. letande efter kylfläkt till min Topolino. Men de hade sålt allt i motorer till en torvströfabrik i Sarpsborg på norska sidan, som använde 500-
                    motorerna i minitruckar i fabriken.
                    Fick en karta ritad, så jag kunde ta mig över skogen till Sarpsborg.
                    Köpte tre kompl. motorer + ett block - fraktad i en Giulietta- NY- dessutom.
                    Två skuffen, en på höger sida fram, sen jag tagit bort stolen.
                    Blev jagad av tullare vid gränsen - lång historia ......(1985)
                    //R//

                    Comment


                    • Ha-ha!! härlig berättelse Rolan
                      Kom på att det finns en video på youtube då man intervjuar
                      bröderna som har skroten.

                      http://www.youtube.com/watch?v=qglEa-7TJXU
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • Originally posted by alfamats
                        Ha-ha!! härlig berättelse Rolan
                        Kom på att det finns en video på youtube då man intervjuar
                        bröderna som har skroten.

                        http://www.youtube.com/watch?v=qglEa-7TJXU
                        Humor?

                        Usch, blir illa till mods när jag ser de stollarna driva med gubbarna.

                        Total avsaknad av finstämdhet, takt och ton.

                        Här finns en bättre artikel och lite fina bilder, http://nwt.se/ekonomi/article605499.ece.
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • Håller me! väldigt klantig attityd
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • Ciao!!!

                            One Shot! for u!

                            www.evoluzionedellaspecie.com

                            Comment


                            • Bella..!
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • UFO - ÖVERLEVARE

                                Du blir mer och mer uppskattad för din livräddande insats.

                                Läser i Klassiker om ditt pris, som du fick av Juryn för att du hade tagit hand om, och räddat denna Ritmo.

                                Men är det sant om stötfångarnas lyster ............
                                //R//

                                Comment

                                Working...
                                X