Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: UFO - ÖVERLEVARE

    Originally posted by Rolando
    Du blir mer och mer uppskattad för din livräddande insats.

    Läser i Klassiker om ditt pris, som du fick av Juryn för att du hade tagit hand om, och räddat denna Ritmo.

    Men är det sant om stötfångarnas lyster ............

    Tjena!
    Jaså du har fått tidningen?En annan får vänta en vecka eller ngt såntVet inte exakt vad det står i tidningen.Men stötisarna var väldigt känsliga till att börja med.En regnskur eller en tvätt och dom började bli matta och flammiga.Tror dock att plasten har börjat bli mättad och nu håller sig lystern längre.Nu var det 3 veckor sedan jag putsade fångarna Har t.o.m tvättat bilen 2 ggr utan att behöva putsa.Men då är jag väldigt försiktig med att inte gå på med ngn avfettning,schampo,flugbortagningsmedel eller liknade på dom.

    Men det blir nog lackering av fångarna i vinter.Jag vet att det är synd men jag orkar bara inte putsa stötisarna varje gång man gått på med ngt medel.Bakre stötisen går fort att putsa men den främre är betydligt mer tidskrävande med sina skrymslen. / Mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • Originally posted by Tuccio
      Ciao!!!

      One Shot! for u!


      Nice! Thank you
      Do you have a ritmo spy located in sweden??
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • nej mats! lacka inte stötisarna. ge inte upp, dom måste mättas bara. tänk att dom varit utan jox i en väldig massa år?

        lacka är ju oåterkallerligt liksom och hittar du inte exakt rätt nyans av grå, vilken det nu är, så kommer det se kladdigt ut.

        hejs /filip
        Filip Wennergren
        070-7707711

        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

        Comment


        • Äsch då filip har ju lackat stötisar förut.Det första jag får komplimanger på den bilen är just stötisarna så det funkar utmärkt.Dessutom skulle jag lämna bort det denna gång och få det gjort hos en överdjäklig lackerare så jag tvivlar inte ens.Men för säkerhets skull har jag skaffat en extra bakfångare och ska försöka få tag i en någorlunda fräsch framstötis innan jag lämnar till lack.

          Annars händer det inte mycket med bilen förutom att jag går och tittar på den nya växellådan och samlar mod att byta den.Tar ut bilen och kör när solen skiner och det är torrt på vägen,det är bra att den får gå mellanåt.

          Fick några fina bilder av en kille också.Han hade haft några Ritmo när dom var nya.En bild var en riktig raritet

          Bilden är tagen i Karlstad.När Ingo var på ngn turné av ngt slag.Min bekanting skjutsade Ingo från Karlstad till Göteborg.Och det skulle ske diskret...i en Ritmo alltså


          (Fotograf Ebbe Johansson Karlstad)
          Attached Files
          Last edited by alfamats; 30 October 2012, 21:57.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Bellissima foto!
            www.evoluzionedellaspecie.com

            Comment


            • Originally posted by alfamats
              Åkte väl och lallade omkring på småvägarna på väg till Töcksfors,stannade och knäppte lite kort på gamla truckar,lastbilar och bilar efter vägen.....
              Jörnmark har visst varit dit, många bilder och förklaring varför skroten finns.

              http://jornmark.se/places_photo.aspx...mber=001&lang=

              Comment


              • Såg att din Ritmo ska vara med i nästa Klassiker. Grattis! Den och du förtjänar all uppmärksamhet!
                Christian

                Kör nu:


                I garaget:

                Comment


                • En liten teaser ang repotaget som kommer ut i slutet av dec
                  Attached Files
                  Last edited by alfamats; 22 November 2012, 14:56.
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • Tjena!
                    Idag var jag på Classic Motors mässa i Västerås.Hittade nya stänklappar bak till bilen.Vilken flax alltså.Det stod en Fiatexpert bredvid mig och sa att det var till en Fiat 132.Men jag tyckte dom såg ut som till Ritmon så jag chansade.Måttade lite när jag kom hem och dom ser ut att passa perfekt.
                    fasiken va gött! Nu är det bara framlappar kvar.Och där behövs dom verkligen.

                    Har tyvärr ingen bild på dom då datorn (grafikkortet) har bestämt sig för att inte ta emot bilderna från kameran.

                    PS:Har ett vänster stänkskydd över om det är ngn som är intresserad / Mats
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • Blev ju tvungen att prenumerera igen nu när det kommer riktiga bilar i den tidningen.. Nu kommer det bli drag efter Ritmo !!!
                      captainmorgan

                      Comment


                      • Nu blir det ett jäkla drag morgan eller så blir det som Saab 99:an jag har.Man bara går och väntar att dom ska stiga något i värde,men det händer ingenting.Inte för att jag bryr mig väldigt mycket om det, men dom är värda noll .Och ändå är det en jäkligt snygg svensk designklassiker.Då pratar jag om dom tidiga modellerna med kromstötisar.

                        Här är en bild på org Ritmo-stänkisarna jag kom över på västeråsmarknaden.
                        Attached Files
                        Mats Nilsson

                        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                        Comment


                        • Rejäla gummin ....
                          //R//

                          Comment


                          • Originally posted by alfamats
                            Nu blir det ett jäkla drag morgan eller så blir det som Saab 99:an jag har.Man bara går och väntar att dom ska stiga något i värde,men det händer ingenting.Inte för att jag bryr mig väldigt mycket om det, men dom är värda noll .Och ändå är det en jäkligt snygg svensk designklassiker.Då pratar jag om dom tidiga modellerna med kromstötisar.

                            Här är en bild på org Ritmo-stänkisarna jag kom över på västeråsmarknaden.
                            Nä, lär ju inte bli värda sin vikt i guld någon av dom, men det är ju ointressant egentligen. Det viktiga är att man gör det man vill och har kul. Alltid retar det nån som inte fattar grejen..att ha kul alltså!!
                            captainmorgan

                            Comment


                            • Grattis till de hjuldollies du fick av Klassiker.
                              Det är du väl värd, efter din insats med Ritmo´n.

                              Du har ju lyckats att få till en renovering av en Fiat, som kanske gör att märkets status höjs, inte minst Ritmo´ns.
                              För det har ju varit en bortglömd modell, kanske på grund av sin speciella design. Men det är ju också dess charm, nu när man tittar i backspegeln.
                              Fiat har ju alltid varit lite före i tänkandet när det gäller smarta lösningar, och design, och ibland har det blivit till nackdel, tyvärr.

                              Så nu får du ägna julen till att lära dig åka runt på dessa i garaget.
                              //R//

                              Comment


                              • läste den fina artikeln också. snyggt jobbat! fast det visste du redan. stör mig lite på fälgarna som tenderar att se lite gråvita ut på fotona. är det verkligen rätt kulör? eller är det kameran som bråkas?

                                antar att du scannat ebay.it mfl efter stänkisar redan?

                                oavsett så är den unik och döcharmig! man behöver inte oroa sig över att det står en likadan bredvid på träffarna iaf
                                god fortsättning!
                                mvh filip
                                Filip Wennergren
                                070-7707711

                                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                                Comment

                                Working...
                                X