Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Lade lite 3M svetsprimer mellan plåtarna innan jag fäste den yttersta plåten uppepå.Bidde inga bilder när det var färdigt,eller färdigt blev det inte,jag hade inga små 50mm lamellrondeller kvar till att göra finputsningen med.Så nu får jag jaga det.Ska kolla Ebay för här i svrige ska dom ha minst 55:- spänn för en sån sketen rondell.Det är ju dyrare än de 125mm som är vanligast till vinkelslipen.
    Attached Files
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #92
      Grovslipat.
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #93
        Sen har jag funderingar på vilken kulör fälgarna ska ha.Jag har tittat lite i broschyrer och foton jag har.Men blir inte riktigt klok på vilken färg det ska vara.Mattsvart ser jag,men sen...är det silvermetallic eller en grå nyans?På de bilder som jag ser tydligast på ,så är fälgarna grå iallafall.Men alla dessa bilder är fälgar med vinterdäck.Så jag började fundera över om det var eftermarknadsfälgar som var gråa.men sen tittade jag på reservhjulet och det var grått.Alla de andra är silvermetallic.Ngn som vet? Jag tror det lutar åt grå.Har en liten teori:Lite tråkigt att ha silverfärgade fälgar och se ut som alla andra bilar :-).Tror nästan Fiat tänkte så just på Ritmon.
        Attached Files
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #94
          Javisst gör det :-) Trodde aldrig jag skulle få tag i en sån.Mest fantastiskt är att jag vet om en till på ett ställe.En annan utmaning blir en ny baklucka då min är riktigt dålig under fönsterlisten på vä sid.



          Originally posted by per
          Lovely! Ny Ritmohuv ser liksom helt overkligt ut..
          Attached Files
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #95
            Vilket fantastisk jobb du gör som räddar en Ritmo! Tummen upp!
            Christian

            Kör nu:


            I garaget:

            Comment


            • #96
              det kommer verkligen att bli en one-of-a-kind på träffarna! hatten av!
              mvh filip
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #97
                Roligt med uppskattning:-) Tackar!

                Har fixat lite till med bilen.Det är lite ristigt där bagagerumslisten har suttit.Det är gränsfall på flera ställen men inte riktigt igenomrostat.Ska ev fixa till ngt på högersidan.Men det ser jag imorgon när jag har slipat på det.Hoppas det inte är för mycket.Vill dra igång med bakluckan då det verkar vara svårt att få tag på en sådan.Bilder på det jag har gjort under veckan:
                Fick lägga en ny plåt på insidan.
                Attached Files
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • #98
                  fixat!
                  Attached Files
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • #99
                    färdigt för epoxiprimer
                    Attached Files
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • Målat.Fortsättning följer....
                      Attached Files
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • Riktigt snyggt jobbat !!
                        captainmorgan

                        Comment


                        • Tackar Captain:-)

                          Igår började jag med bakluckan.Hade en liten rosthärd i vä nedre hörnet under rutlisten.Såg att det var hål på insidan när jag köpte bilen.Tydligen så har man varit där förut och lagat och jag trodde det var riktigt gjort då hela luckan har varit omlackad.Men icke,jag petade bort en bit med glasfiberspackel och hittade ett hål i en 5-kronas storlek sen var det borta ganska mycket av falsen som gummilisten sitter fast i.Så det var bara att börja bygga upp igen.Helst vill jag ha en ny baklucka,men det verkar svårt så det får bli så här så länge.
                          Attached Files
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • Hål och dålig fals.
                            Attached Files
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • Insidan fixad,lade plåt ut till kanten då det var dåligt nästan ända ut.
                              Attached Files
                              Mats Nilsson

                              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                              Comment


                              • Utsidan blev sådär.Det var ett litet veck där gummilisten slutar utåt.Gjorde vecket men italiensk tunn-plåt och värme är inte en bra kombo.Blev väl inte för skevt.Men en liten skvätt palstic pudding eller tenn får det bli där.
                                Attached Files
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X