Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lilla spöket Unon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    ...det råkade komma en babyblå 156:a imellan :-9 lite som mats ritmo. lite iaf ;-)
    /filip
    Attached Files
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

    Comment


    • #92
      jäklar vilken tid det tar för hammarlack att härda. lägger ut dom i solen. borde bli som ungslackat ;-)
      /filip
      Attached Files
      Filip Wennergren
      070-7707711

      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

      Comment


      • #93
        Hamrade fälgar

        Det dröjer onödigt lång tid, och det är bara och titta, men inte röra.
        Jag "gräddade" mina i ugnen, en i taget. Var lika populärt, som när jag tvättade dom rena i diskmaskinen.
        Luktade inte pizza direkt .............
        Tänk va en del är känsliga för dofter.
        //R//

        Comment


        • #94
          Re: Hamrade fälgar

          Originally posted by Rolando
          Det dröjer onödigt lång tid, och det är bara och titta, men inte röra.
          Jag "gräddade" mina i ugnen, en i taget. Var lika populärt, som när jag tvättade dom rena i diskmaskinen.
          Luktade inte pizza direkt .............
          Tänk va en del är känsliga för dofter.
          hahaha! funderade faktiskt på ugnen också, men då får jag nog sova i unon ett tag.
          /filip
          Filip Wennergren
          070-7707711

          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

          Comment


          • #95
            äntligen fick jag en av tummarna ur... och tog mig till sören trygg för däckkrängning. så helgen ska banne mig ägnas åt lilla spöket uno! ...eller hittar jag på ngt annat ;-) näe! basta! fokus, fokus!
            /filip
            Attached Files
            Filip Wennergren
            070-7707711

            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

            Comment


            • #96
              äntligen fick man lite kvalitetstid i garaget. det har kommit sweden rock, alfa 156 och en gtv imellan... just det ja, familjen också ;-)

              idag skulle nya hjulen/fälgarna på... va faan e hjulbultarna?! spårlöst borta. äter råttor bultar? kanske ligger på på däcklagret på jobbet. får kolla imorgon. annar får jag köpa nya. ngn som vet gäng/längd osv?

              nåja, lite blev det iaf gjort. lite lack och fix. å medans det torkade... fixade jag lite grejer på 156:an. snacka om dubbelarbete :-)

              nästa helg (inte fredag då) ska hon hem :-) lite småputs som kem av all klädsel osv. måste börja leta efter vinterförvaring av unon. den blir alldeles för fin att slaska omkring med i vinter.

              som sagt, någon som vet vilka bultar som ev måste inhandlas? rolando? jag vet att du kan det här i sömnen :-)
              mvh filip
              Attached Files
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #97
                en bild till...
                Attached Files
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • #98
                  Bultar

                  Vad du håller på, vilken energi, jag som just skulle somna . .
                  M12 x 1,25 x 24

                  Kem av klädsel .... skulle behöva göra detta med min "nya" Tipo
                  Har skrubbat mattorna med nagelborste, men är inte nöjd än...
                  Lämnar nog bort detta med klädseln - om inte du Filip kanske skulle ..... vad använder du för medel?
                  Föresten hur är det med dina UNO-mattor?
                  //R//

                  Comment


                  • #99
                    roland; har en kärcher "mattvätt" på jobbet. den sköljer/sprutar ut vatten med rengöringsmedel samtidigt som munstycket framför suger/dammsuger upp skiten. det kan inte bli renare.

                    ett annat rekondartrix är, om man inte har en mattvätt, att spraya naturavfettning på ytan (dock måste man ta hela sittdynan tex, annars blir det sorgkanter), gnugga ner/in avfettningen med en mjuk borste. låt det verka och sedan dammsug med vanlig sugare. har gjort detta med löjligt bra resultat.

                    (naturavfettning är lösningen för ph-baserad smuts. alltså ej kemisk smuts, typ olja, asfalt osv.)

                    dessa undermedel man köper på macken är skit och löjligt dyra. nixpix!

                    en bild från igår när jag hjälpte polarn med sin 21 åriga vita klädsel... den hade aldrig blivit tvättad förr! blev som nytt!
                    mvh filip
                    Attached Files
                    Last edited by bellafiat; 19 June 2011, 09:35.
                    Filip Wennergren
                    070-7707711

                    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                    Comment


                    • Jädrars va fint

                      Mycke jobb du lägger ner, väldigt fin uno du har dessa bilar e faktiskt riktigt bra bilar som rullar många mil om man har koll på rosten och oljorna så det inte läcker nå stans min verkar läcka lite från oljepluggen tätat med permatex tillfälligt, läcker lite från höger drivaxeldamask på växelådan bytt kyl å det håller tätt men ska byta damaskerna på växelådan och köpa nytt oljetråg. fiat forever
                      LOLA

                      Comment


                      • Föresten lysande dag idag å tvätta bilarna i regnet behöver inte torkas! blir inga trorkfläckar förutom i dojerna
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • Klädseltvätt

                          Om det är skapligt släta klädselytor går det rätt bra, har provat. Men dessa djupa "skåror/diken" i dessa Recarostolar med så grovt tyg, är svåra att komma åt tycker jag + att min dammsugare kanske skulle bytas ut....
                          Dörrhantag + armstöd skall jag demontera före tvätten i alla fall.

                          Med naturavfettning har jag gjort rent gångmattorna, de med gummerad baksida, på jobbet. Bara att lägga ut, spraya på avfettningen, och sen högtryckstvätta. Så kan man göra med bagagemattan, för den kan man ju plocka ur.
                          //R//

                          Comment


                          • var på feltema idag och handlade nya bultar. dock blev dom 28 långa så jag safade och köpte 5mm spacers också. det lär ändå inte göra ont att bredda spårvidden lite (1cm! de e mycke på en uno :-)

                            att tvätta klädsel ska inte vara lätt. det gör dock inget om man blöter ner för mycket. förutsatt att det inte regnar som det gjort HELA dagen i sthlm idag... suck. är det bara sol så torkar det ju upp fort.
                            /filip
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • Originally posted by pazzo
                              Föresten lysande dag idag å tvätta bilarna i regnet behöver inte torkas! blir inga trorkfläckar förutom i dojerna
                              jag har många gånger tänkt sätta på mig badbyxor och tvätta bilen i ösregn. borde ju vara ultimat?! konstant vattenflöde, inge grus i hinken osv :-9 någon gång ska jag prova. inte idag dock :-)
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment


                              • roland; jag köpte en liten gul dammsugare på rusta för 299:- då frugan förbjöd mig att använda nya vita elektroluxen. ja, hon e fjantig ;-) tänkte att jag chansar på att den fyller mina bildammsugarbehov. det gör den med råge! lite, smidig, går att ha liggandes i bagaget. köpte lite munstycken på loppisen. typ långt smalt samt borste för instr.panel och sånt.

                                dom som känner mig vet att originaldekoren på den club alfa romeo -gula dammsugaren flög sin kos. så nu är det en brandad club alfa romeo-dustsucker! bra va ;-)
                                /filip
                                Filip Wennergren
                                070-7707711

                                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                                Comment

                                Working...
                                X