Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Första startförsöket.

    Originally posted by toto
    http://www.youtube.com/watch?v=j1rScB5IXhg
    Grattis, va kul och så härligt med förgasarljud

    Comment


    • Feeling!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Re: Re: Första startförsöket.

        Originally posted by stooges
        Grattis, va kul och så härligt med förgasarljud
        Tackar! Ja, det finns inte mycket som slår förgasarljud. Funderar starkt på att komplettera med trattar

        Comment


        • Originally posted by per
          Feeling!
          Ja verkligen! Speciellt efter allt slit o sönderslagna knogar, då behöver man lite belöning

          Comment


          • Skoklosterträffen känns nära nu.... Förgasarstrulet är fixat men avgassystemet är kvar, kanske blir klar med det till helgen. Sen är det "bara" gasvajrar och luftfilter...
            Så j-vla sugen på en provtur nu!

            Comment


            • Avgaset

              Har börjat med avgaset i helgen. Fick till en provisorisk dragning som verkar funka fint. De extra krängningshämmarna var ett orosmoment men de klarade sig utan att avgaset tog i
              Ska få till en upphängning i bak nånstans vid ljuddämparen sen så åker svetsen fram!
              Attached Files

              Comment


              • Länkage

                Länkaget är äntligen på plats, nästan... Behöver "vinkla" till plåten där injusteringsskruvarna sitter för att vajrarna skaver lite...suck...

                Tror f-n att det blir ett Weber originallänkage istället.

                Kom på att jag inte köpt spacers än, nån som har 4 st 15mm eller 20mm till salu?
                Attached Files

                Comment


                • Har läst igenom tråden och måste säga att jag är imponerad... bra jobbat!

                  Comment


                  • Originally posted by danne5
                    Har läst igenom tråden och måste säga att jag är imponerad... bra jobbat!
                    Kul att höra

                    Comment


                    • Ny ratt

                      Fyndade en 3-ekrad Luisiratt på Viksta veteranmarknad. Helt klart bättre än den tidigare 4-ekrade Raidratten.

                      Drömmen vore en Momo Prototipo, men den här duger helt klart. Nu saknas bara ett snygg tutknapp.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Ser snyggt ut. Gillar även handskarna som ligger lite på lur redo för att användas

                        Comment


                        • Originally posted by stooges
                          Ser snyggt ut. Gillar även handskarna som ligger lite på lur redo för att användas
                          Handskarna är grymma, de skulle egentligen passa bättre i din räser ist för min familjevagn.
                          Gjorda av peccarysvinskinn eller vad det hette.
                          Man känner sig som Tony Curtis i Snobbar som jobbar när man har dem på sig typ....

                          Comment


                          • Avgaset klart!

                            Äntligen är avgaset klart! Det blev bara en ljuddämpare som placerades längst bak p.g.a utrymmesskäl. 2 tum hela vägen från 4-1 grenröret. Allt lackat med svart värmefärg.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Avgaset

                              ....och så här låter det http://youtu.be/y2fDUvcdzSQ

                              Comment


                              • Spacers

                                Idag så fick jag hem mina spacers så i helgen kan det bli en första åktur med räsern, om vädret tillåter.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X