Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lancia A112 Abarth -84

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plastskärmarna satt, som du säger, fastklämda och säkrade med ett par skruv. De var med andra ord lätta att få bort...
    Det som är på bilden är alltså själva hjulhuset - där inner- och ytterskärm ska vara sammanfogade... Vilket de alltså inte riktigt är(!).
    Antar att det härstammar från den lilla olyckan som jag har skadeanmälan på. Dörren är också helt whack, men den har jag redan på reservdelshyllan. Värre med skärmarna!

    Igår gjorde jag hur som helst en offertförfrågan hos en italiensk bilskrot som ska ha en del delar till bilen. Får se hur många evro det landar på!
    ---

    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

    Comment


    • Raka motsatsen (enda gemensamma nämnare är nog att båda har två dörrar) för all del, men med lite mindre fix än A112:an. Har insett att jag nog behöver en bil som faktiskt är körbar under tiden man håller på.
      Tråkigt att det skulle behöva bli så här, men det finns nu en annans i köp/sälj. All info finns väl annars här i tråden - är det något så är det bara att dra ett PM!
      Attached Files
      ---

      Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

      Comment


      • Originally posted by AndersForsberg
        Raka motsatsen (enda gemensamma nämnare är nog att båda har två dörrar) för all del, men med lite mindre fix än A112:an. Har insett att jag nog behöver en bil som faktiskt är körbar under tiden man håller på.
        Tråkigt att det skulle behöva bli så här, men det finns nu en annans i köp/sälj. All info finns väl annars här i tråden - är det något så är det bara att dra ett PM!
        Ser trevlig ut, lycka till! Vilken motor är det in den?
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • Ingen M6, "M:et" till trots utan bara en vanlig 635:a. Svensksåld också så den har bara (eller HADE kanske man bör säga om en gammal bil) 204hk.
          Räcker definitivt till vad jag har tänkt använda den till dock. Lite finåka runt somrarna.

          Motor som tre Autobianchis och säkert också bensinförbrukning som motsvarar!


          Prio ett är, om inte annat framgått, klarglasstrålkastare med angeleyes och svarta nittontummare!
          ---

          Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

          Comment


          • Grattis!
            En av världens snyggaste bilar tycker jag.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Originally posted by AndersForsberg

              Prio ett är, om inte annat framgått, klarglasstrålkastare med angeleyes och svarta nittontummare!
              Hoppas det var ett skämt det där...
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • Little bit.
                Ironi tar sig inte fram särskilt väl på nätet. Tyckte det hade blivit lite övertydligt med en smiley!
                ---

                Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                Comment


                • Snygg kärra, klart finaste bmw karossen
                  http://www.garaget.org/A112

                  Comment


                  • Så tar då detta kapitlet slut.
                    Ikväll kommer någon och hämtar Lancian medelst släp.

                    Kommer dock att fortsätta hålla koll här då och då. På sikt så hade jag gärna haft en X1/9:a stående bredvid 635:an. Vis av erfarenhet (alternativt att jag skaffar erfarenhet av att svetsa) så får det bli ett lite mindre rostigt exemplar än A112:an.
                    ---

                    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                    Comment

                    Working...
                    X