Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT PLUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen fara Dice!

    Kan komma med ett direkt svar där att det blir ingen lambdamätare i instrumentpanelen, antingen blir det en i a-stolpen, eller vänster bredvid ratten, det tråkig är väl då att isåfall får den vara där, finns ingen återvändo!

    Var inne och bokade tid på Autoalfa i fredags för kamremsbyte, 3 november, hoppas snön håller sig borta!
    Han sa även att numera byter dom vattenpumpen på bilarna, dom har klarat sig så bra på bilarna från orginal, men det hade kommit in en Coupe för 1/2 år sen med kamrems-ras, så för säkerhetsskäl byts den ut!
    Nånstans mellan 6-7 tusen! Tycker det är helt okej!

    - - - Updated - - -

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	87.7 KB
ID:	251770
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

    Comment


    • Kom på en sak när ja körde hem på stockholm. Skulle man inte kunna skruva ut askkoppslådan under stereon, kapa ut en platta, göra ett hål för mätaren och montera in mätaren där?
      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

      Comment


      • Tanken har också slått mig Dice, men jag ska utnyttja hela vintern nu med att fundera över var den skall sitta!


        Kamrems byte igår på Autoalfa, denna gången bytte han även vattenpumpen, han sa att dom har hållt så bra på couperna men för ett tag sen så fick dom in en med kamremsras pga dålig vattenpump, så bra att veta för den som byter kamrem snart kan räkna med några 100 lappar extra! Men smidigt och lätt som vanligt, lämnade in på morgonen hämtade på eftermiddagen!

        Idag åker bilen in för vintern!
        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

        Comment


        • Torsten, vad gick kamremsbytet på om man får fråga? Närmar sig för mig med
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment


          • Originally posted by Dice View Post
            Torsten, vad gick kamremsbytet på om man får fråga? Närmar sig för mig med
            Dice, om du är villig att ta dig till Götet så fick jag en prisförslag hos Auto Alfa på 7000kr för kamremsbyte.
            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

            Mina Bilar.. Past & Present!

            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

            Comment


            • Originally posted by Dice View Post
              Torsten, vad gick kamremsbytet på om man får fråga? Närmar sig för mig med
              Ja precis som Fiat abarth skriver där, 7000 kr kostade det! Tror faktiskt inte man hittar någon "verkstad" billigare, om man ska gå efter verkstadsboken så ska man lossa subframen och lyfta ner motorn, men dom gör det betydligt smidigare och lossar på alla motorfästen vrider motorn så dom kommer åt!
              Förra gången betalade jag 6225 kr men då bytte dom inte vattenpumpen!
              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

              Comment


              • Tänk också på att det är bra att byta remmar för ac kompressor och servopump.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Originally posted by Freddan72 View Post
                  Tänk också på att det är bra att byta remmar för ac kompressor och servopump.
                  Japp, jag ska lösa det själv, ska ändå ha bort ac:n nu under vintern och göra ett diesel bad på generatorn och rengöra ordentligt, så det blir en kortare rem generatorn sen!
                  Jag trotsar alla och tar bort ac:n nu!
                  Servopumps remmen gick sönder sommaren 2014, remmen och spännar rulle blev bytt!
                  Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                  Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                  Comment


                  • Kolla in denna tråd:
                    http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...Number=1385468

                    Inte så enkelt som du tror. Bättre att låta ac vara kvar.

                    Finns några bilder i denna tråd:
                    http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...Number=1119113
                    Last edited by Freddan72; 5 November 2015, 21:22. Reason: En länk till
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Originally posted by Freddan72 View Post
                      Kolla in denna tråd:
                      http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...Number=1385468

                      Inte så enkelt som du tror. Bättre att låta ac vara kvar.

                      Finns några bilder i denna tråd:
                      http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...Number=1119113
                      Jag har lite problem med att komma in på den hemsidan, min användare funkar inte och något nytt mejl kommer det inte med lösen o användarnamn!
                      Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                      Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                      Comment


                      • Okej lite update!

                        Bilen står avställd, blir ännu inget pill tills jag o svärfar har monterat upp 2-pelarliften!

                        Tanken är att bygga en 3" DP, sen förmodligen ett 3" därefter 1,2 ljuddämpare får vi se!
                        Montera ner draganordningen, någon som vill köpa? Saknas dock dragkulan, den blev snodd av en tidigare garagekompis!
                        I samma veva som det byggs en ny DP så ska Bredbandslambdan monteras, har pratat om det tidigare att montera den på instrumentpanelen, men de lutar emot A-stolpen!
                        Polera framlyktorna och lackera insatserna blanksvarta!
                        Batteriflytt! Är det någon här som kan visa någon bild eller länk på vad det är för Relä man ska ha? (Per)?
                        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                        Comment


                        • Ett vanligt std relä av vanligaste sorten, kanske inte Biltema men Mekonomen är nog safe!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per View Post
                            Ett vanligt std relä av vanligaste sorten, kanske inte Biltema men Mekonomen är nog safe!
                            Tack Per! Ska in o läsa lite i ditt projekt om batteriflytten
                            Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                            Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                            Comment


                            • Mhm jo alltså, ska man ha AEM lambda klockan monterad i A-stolpen eller ska man borra upp ett litet större hål vid startknappen och flytta den?
                              Personligen så tycker jag ju att det är sjukt snyggt att montera den vid startknappen men de blir ju lite tråkigt att förstöra lite i panelen och finessen med startknappen även om den går att flytta nånstans smidigt, men i A-stolpen, visst jag har beställt en modellanpassad ifrån AutoDS, men har någon speciell vendetta emot mätare där... Trots att den faktiskt är riktigt snygg, kanske lacka den i pianoblank svart?
                              Click image for larger version

Name:	c046e129527dbf60d254817910563693.image.512x384.jpg
Views:	1
Size:	36.7 KB
ID:	252138

                              Click image for larger version

Name:	02275fe177f1ee4a1e9b714dc2b9e1b9.jpg
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	252139
                              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                              Comment


                              • Finns det möjlighet att sätta den här?
                                Click image for larger version

Name:	02275fe177f1ee4a1e9b714dc2b9e1b9.jpg
Views:	1
Size:	114.2 KB
ID:	252140

                                Annars tycker jag det är helt okej med a-stolpen. En mätare gör ingen större skillnad. Värre om man har 3!!
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X