Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT PLUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ett tag sedan jag var inne här nu!
    En bild ska vi bjuda på i vilket fall!
    Attached Files
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

    Comment


    • Hot babe!

      Comment


      • Originally posted by Ankan
        Hot babe!
        Tackar för det, misslyckades vid minskningen av bilden så det blev lite dålig skärpa!
        Måste byta olja och filter på bilen nu, har varit slarvig och inte gjort det ännu iår! Renovera bromsarna tror jag också skulle göra sig fint! Inte samma nyp som förra året!

        Bilen är som en tjej, ibland måste hon få sig en penetration fast man inte orkar eller vill! Det går inte att komma undan! Haha
        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

        Comment


        • Originally posted by Torsten 20vt
          ett tag sedan jag var inne här nu!
          En bild ska vi bjuda på i vilket fall!
          Nice...

          Upplever snarare tvärt om ang det där med tjejer, inte orken som är problemet... Vet inte riktigt hur man kan koppla det till bilar dock.
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • Nu är vi tillbaka!

            Idag koppla jag in mitt ljud i coupen, efter många om och men med många olika slags lösningar och felsökningar, kom vi fram till att de var slutsteget som var krasch!
            Låna min väns slutsteg då jag fick ihop allting bra, spela grymt bra för att ännu inte vara isolerat!

            Körde en sväng fram och tillbaka från en vän, märkte då att batterilampan började lysa, samtidigt som volten visar 9V!!!!

            Jag har tidigare märkt av att den inte laddar 14V som den borde utan legat strax över 12, plus ett kullager som blivit dåligt, då det för ett herrans liv!

            Så nu är den komna frågan till er gott folk! Vart kan man köpa nya generatorer för ett schysst pris?
            Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
            Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

            Comment


            • Originally posted by Torsten 20vt
              Nu är vi tillbaka!

              Idag koppla jag in mitt ljud i coupen, efter många om och men med många olika slags lösningar och felsökningar, kom vi fram till att de var slutsteget som var krasch!
              Låna min väns slutsteg då jag fick ihop allting bra, spela grymt bra för att ännu inte vara isolerat!

              Körde en sväng fram och tillbaka från en vän, märkte då att batterilampan började lysa, samtidigt som volten visar 9V!!!!

              Jag har tidigare märkt av att den inte laddar 14V som den borde utan legat strax över 12, plus ett kullager som blivit dåligt, då det för ett herrans liv!

              Så nu är den komna frågan till er gott folk! Vart kan man köpa nya generatorer för ett schysst pris?
              85A från Tyskland (billigare.-)

              http://viewitem.eim.ebay.se/Lichtmas...593572506/item

              och här en 100A (dyrare och nödvändig om du har AC .-)

              http://www.autokatalogen.se/wls/view...odeIdNo=297631
              Last edited by epostiljon; 31 July 2012, 10:47.
              JH

              20vT

              Comment


              • Klassiskt Coupeproblem. Du gör rätt i att byta generator tror jag, finns inte mkt annat att göra. Testa att dra en kylluftslang till densamma, kan ha funkat på min (fortfarande laddar normalt).. Diodbryggan sitter ju trots allt bredvid en glödhet turbo.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Originally posted by epostiljon
                  85A från Tyskland (billigare.-)

                  http://viewitem.eim.ebay.se/Lichtmas...593572506/item

                  och här en 100A (dyrare och nödvändig om du har AC .-)

                  http://www.autokatalogen.se/wls/view...odeIdNo=297631
                  OKej, tackar för detta Epostiljon, men den sista länken där, innan jag skaffar konto där, vad ligger den på i pris?
                  Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                  Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Klassiskt Coupeproblem. Du gör rätt i att byta generator tror jag, finns inte mkt annat att göra. Testa att dra en kylluftslang till densamma, kan ha funkat på min (fortfarande laddar normalt).. Diodbryggan sitter ju trots allt bredvid en glödhet turbo.
                    Jo även det där vinande ljudet sägs ju komma ifrån generatorn, kompisens bil börja låta likadant, sen bara stendog den..
                    japp denna gången får de bli en kylslang till generatorn, kanske en avskärming hade gjort gott, men de kan vara ett väldigt bökigt jobb med ont om plats!
                    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                    Comment


                    • Originally posted by Torsten 20vt
                      OKej, tackar för detta Epostiljon, men den sista länken där, innan jag skaffar konto där, vad ligger den på i pris?
                      Det vet jag inte. De är ganska bra att ha o göra med. Slå en signal o kolla

                      Det fanns oxå bättre begagnade på e-bay för ca400 stycket
                      JH

                      20vT

                      Comment


                      • Glömt att uppdatera!

                        Beställde en sådan som fanns på ebay! kommer förmodligen nu på måndag!

                        Var även inne på Mekonomen, hörde lite med dom vad dom ville ha för en ny generator!
                        de räckte med att ja hörde en siffra på 5, så slutade jag lyssna, haha..
                        Priset skulle sluta närmare 6000 kr, så jag använde mig utav Ebay! 147 euro! det priset känns bra, även återförsäljaren hade fått bra betyg

                        Idag börjar även ett annat turbobyte på min trogne saab 93a! det tog emot att skriva saab där!!!!!

                        Men de är ingen sportbil, utan mer en säker och skön bil att ha som brukis!
                        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                        Comment


                        • Originally posted by Torsten 20vt
                          Glömt att uppdatera!

                          Beställde en sådan som fanns på ebay! kommer förmodligen nu på måndag!

                          Var även inne på Mekonomen, hörde lite med dom vad dom ville ha för en ny generator!
                          de räckte med att ja hörde en siffra på 5, så slutade jag lyssna, haha..
                          Priset skulle sluta närmare 6000 kr, så jag använde mig utav Ebay! 147 euro! det priset känns bra, även återförsäljaren hade fått bra betyg

                          Idag börjar även ett annat turbobyte på min trogne saab 93a! det tog emot att skriva saab där!!!!!

                          Men de är ingen sportbil, utan mer en säker och skön bil att ha som brukis!
                          Kikade ned lite där vid generatorn...inte så gott om plats direkt :-)
                          Plockar man bort den nedifrån?
                          JH

                          20vT

                          Comment


                          • Uppifrån.. Tror man kunde flytta AC-pumpen lite samt ta bort kylfläkten. Det var ett tag sen så jag minns inte exakt.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Uppåt. Skruvarna till remspännarna är svåra att nå om man inte hänger ner/plockar bort massa skrot från sidan inkl oljekylare. Gula pilen är till inre remmen. Vita ringen spännaren till yttre drivremmen.
                              Verkstadsmanualens tips om att man för att nå skruven själv ska göra ett verktyg utan att tala om att det ska vara 8 mm insex i ändan är till föga hjälp?! Lättast från sidan.
                              Attached Files
                              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                              Comment


                              • En bild till på plattan som håller spännaren.
                                Attached Files
                                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                                Comment

                                Working...
                                X