Jag har bara kört en enda gång och det var som sagt i förra veckan. Skickade bilens specifikationer till Leighton och fick version 1 av chippet skickat till mig och så körde jag den i bänk. Har nu skickat över resultatet av den körningen och väntar på version 2. Leighton tyckte inte att man behövde göra så mycket mer för att förbättra bilens prestanda så när som på några mindre justeringar i kurvorna här och där. När vi bänkade körde vi med max turbotryck 1.4 bar som du ser på kurvorna.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valentino_Puzos Coupé 20VT
Collapse
X
-
Lite informationsuppdatering. I samband med att jag bytte tändstiften i sommras så testade jag också kompressionen. Jag hade exakt 10.8 bar på alla fem cylindrarna.
Motorn är i väldigt bra skick invändigt verkar det som. Den drar väldigt lite olja och oljan var nybytt när jag tog över bilen. Det dröjde nog runt 200 mil innan oljan började svartna. Såg fin ut väldigt länge och jag har ännu inte fyllt på olja. Nu till vintern blir det i alla fall till att byta olja och sätta in version 2 av chippet.Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo
Comment
-
Det ska bli kul att se om du får ett bättre resultat med version 2.
Comment
-
Jag kommer inte att bänka den något mer. Blir isåfall om jag gör några motormässiga ingrepp längre fram in i framtiden. Bilen går mycket bra nu och Leighton gör bara några mindre förändringar i kurvorna där han tycker att det behövs. Sen är det bara att köra.Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo
Comment
-
Okej då tänker vi olika. Jag testar alltid av när jag bytt chip bara för att vara på den säkra sidan. Inget ont om Leighton men alla kan göra fel.
Comment
-
Visst kan det hända. Det enda som i såfall är meningsfullt att testa på är lamdavärdet för att få bekräftat att bilen inte går för snålt och det går att göra utan att montera dit bilen på rullarna en gång till. Laddtryck, vridmoment och hk kommer inte att förändras särskilt nämnvärt.Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo
Comment
-
Alla mina Powerflexbussningar är införskaffade hos www.forza.seDet man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo
Comment
-
Kontentan av de som prövat eftermarknadsversioner av motorfästen är att de kan brista. Sen är det sällan fel på originalen.. Köp ett nytt original om det behövs.
Last edited by per; 16 November 2011, 13:39.
Comment
-
Originally posted by Valentino_Puzo
Visst kan det hända. Det enda som i såfall är meningsfullt att testa på är lamdavärdet för att få bekräftat att bilen inte går för snålt och det går att göra utan att montera dit bilen på rullarna en gång till. Laddtryck, vridmoment och hk kommer inte att förändras särskilt nämnvärt.
Comment
-
Fantastisk fin bil
Saknar pärlan, men du verkar sköta om henne bra och har bra puts!
Så jag hoppas jag kommer få se henne någon mer gång
Jag är bilförsäljare och säljer Mercedes.
Men tyvärr kan jag inte få de italienska blodet ur mig så jag var tvungen att skaffa en annan italiensk Vildhäst
http://www.garaget.org/?car=283394
Comment
-
film på bilen
Här har du innan Valentino_puzo köpte bilen
Den lär ju inte gå sämre nu direkt
http://www.youtube.com/watch?v=J70qxQBZfPg
Originally posted by Ankan
Du har inte lust att slänga upp en video när du kör lite?
Comment
-
Originally posted by EmiliO
Fantastisk fin bil
Saknar pärlan, men du verkar sköta om henne bra och har bra puts!
Så jag hoppas jag kommer få se henne någon mer gång
Jag är bilförsäljare och säljer Mercedes.
Men tyvärr kan jag inte få de italienska blodet ur mig så jag var tvungen att skaffa en annan italiensk Vildhäst
http://www.garaget.org/?car=283394
Comment
-
Re: film på bilen
Originally posted by EmiliO
Här har du innan Valentino_puzo köpte bilen
Den lär ju inte gå sämre nu direkt
http://www.youtube.com/watch?v=J70qxQBZfPg
Jaja men köp en 360 då gör det bara!
Comment
Comment