Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Freddan72
    225/45 17" är rätt stort. +3,7% mot originaldim. 245/35 17" hade kanske varit bättre......
    NJae jag gick just bort från den dimensionen, blev alldeles för stötigt tycker jag.
    Vet inte hur höga de är original. Fast tittar jag på bilder på originalbilar ser den ut och vara så sänkt det bara går. Har skruvat om/upp innerskärmarna fram så hjulhuset är större nu. Novitec fjädrar och en hel ring kvar på bumpern. Med dessa däck blev den riktigt skön att åka i
    Last edited by epostiljon; 26 April 2012, 22:08.
    JH

    20vT

    Comment


    • För 17" gäller antingen 215/40-17 eller 235/40-17, de senare aningen bekvämare. Annars funkar väl 16" bäst om man vill ha max komfort.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Jämfört med 225/45 16" (som sitter på Plus)

        215/40 17" -5 mm på diametern
        235/40 17" +11 mm
        225/45 17" +25 mm

        25 mm snacka om komfort!!!
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Re: Jämfört med 225/45 16&quot; (som sitter på Plus)

          Originally posted by Freddan72
          215/40 17" -5 mm på diametern
          235/40 17" +11 mm
          225/45 17" +25 mm

          25 mm snacka om komfort!!!
          Haha japp :-)
          Fast inte när man åker fort och svänger lite, typ landsvägskörning/motorväg, då blir den lite nervös och svansen börjar svänga lite väl mycket..
          Otrollig skillnad mot 245/35 däcken, då satt jag nästan fastskruvad i backen

          Ska se om mer luft gör nån skillnad
          JH

          20vT

          Comment


          • Därför valde jag 225.

            Jag ville dessutom fylla ut bredden på fälgen lite mer och få en annan vinkel på däcksidan.

            Får nu flytta/förstora innerskärmen än mer

            Skulle valt 225/40-17 om de fanns!
            Last edited by pazzo; 27 April 2012, 19:52.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • hjul

              Jag tycker det ser helt ok ut. Fast det där ormandet vid svängningar i höga farter begriper jag min inte på riktigt. Har ju iof fått samma markfrigång som en Caterpillar... så den kanske bara vill tippa över helt enkelt :-)

              Kanske skulle ta och prova med 235/40..
              Attached Files
              JH

              20vT

              Comment


              • Min var så med dåliga dämpare bak.
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • Originally posted by pazzo
                  Min var så med dåliga dämpare bak.
                  Jo jag har funderat på det oxå, kanske ska testa det först.
                  JH

                  20vT

                  Comment


                  • Fick sladd å förstörde framvagn + bakvagn
                    fäljar å massa
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • Riktigt het coupe jon! Svart är inte fel. Trivdes du inte med 35 profil alltså? lätt att förstå. Själv kör ja också 225/35 på 8 tum breda fälgar som du hade? Broskarvar och järnvägsspår är ett helvete att köra över. Mår dåligt varje gång. Brukar krypa över när det går.
                      Last edited by Ankan; 28 April 2012, 00:22.

                      Comment


                      • Att läsa denna tråd får mig att vilja behålla mina originalsulor...

                        Kan bara hålla med Ankan, din kärra e grymt snygg.
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • Originally posted by Ankan
                          Riktigt het coupe jon! Svart är inte fel. Trivdes du inte med 35 profil alltså? lätt att förstå. Själv kör ja också 225/35 på 8 tum breda fälgar som du hade? Broskarvar och järnvägsspår är ett helvete att köra över. Mår dåligt varje gång. Brukar krypa över när det går.
                          Tackar :-)
                          Nej det var just det som var så obehagligt. Små vägarna så här års innan fälten vuxigt högt, är ju så grymt roliga att åka fort på. Fast ojämnheter, tjälskott osv gjorde att det är mer en nervpress :-(

                          Bilen är väldigt mörk blå :-)
                          JH

                          20vT

                          Comment


                          • Originally posted by pazzo
                            Fick sladd å förstörde framvagn + bakvagn
                            fäljar å massa
                            Oj :-(

                            Inte kul..

                            Blev ju en dyr historia kan jag tänka mig
                            JH

                            20vT

                            Comment


                            • Originally posted by Axl
                              Att läsa denna tråd får mig att vilja behålla mina originalsulor...

                              Kan bara hålla med Ankan, din kärra e grymt snygg.
                              :-) Tackar

                              Jo jag är lite sugen på att åka på 16" eller varför inte 15"

                              Har sett en som har 15" BBS race split fälgar med riktigt feta Toyo R däck på. Mer rått och racigt än så blir det inte :-)
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • silikon

                                Har sett någonstans i en tråd att en av 20vt´s kylslangar kallas "hose from hell"
                                Kallas den så för att den är extra djävlig att kommma åt kanske, eller?
                                Utan att kikat efter så mycket ännu har jag en tanke på att det kanske kan vara den.
                                För sen jag köpte ett nytt lock till expansionskärlet (de gamla läckte) finns en liten liten pöl kylvatten på golvet mitt under motorn dagen efter en åktur.

                                Så jag hittade denna sats. (stavningen på Turbo är lite kul i annonsen.-)
                                Vad tror ni, kan det vara något?
                                Tips på slangar är välkommet.

                                http://viewitem.eim.ebay.se/FIAT-COU...590310478/item
                                Last edited by epostiljon; 5 May 2012, 10:00.
                                JH

                                20vT

                                Comment

                                Working...
                                X