If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by epostiljon Kan du rekommendera något Pazzo?
Måste kolla tuben i coupen där den borde ligga?
De går att hitta me lite googlande också förstås kolla sikaflex 221? är svart många nämner pl400 el 200 som är flexiblare likt sikaflex, den jag använde är ngt annat får kolla tuben..
Originally posted by pazzo Måste kolla tuben i coupen där den borde ligga?
De går att hitta me lite googlande också förstås kolla sikaflex 221? är svart många nämner pl400 el 200 som är flexiblare likt sikaflex, den jag använde är ngt annat får kolla tuben..
Pl är bra och urstarkt. Tror 400 håller för 90kg kvadrat centimeter eller va det nu var. Dock hugger det inte utan måste sättas med hjälp av press. Fast iof...passformen var så pass bra att det kanske funkar
Lim, skruvar och tvingar tills det härdat tycker jag. Fanns en liten guide på AutoDS som jag inte hittar nu..
Svetsen ser bra ut!
Håll nu igen innan oljan blivit varm så kommer det att hålla.
Originally posted by per Lim, skruvar och tvingar tills det härdat tycker jag. Fanns en liten guide på AutoDS som jag inte hittar nu..
Svetsen ser bra ut!
Håll nu igen innan oljan blivit varm så kommer det att hålla.
Grenröret på plats.
Ett ganska trevligt mek tycker jag. Mycke flängade upp o ned under o över motorn så det blev som ett träningspass.
Värmemuttrarna som håller ihop turbo o grenrör var helt slut. Så jag ersatte dem med dubbla vanliga istället, låste muttrarna i varandra så att säga.
Det borde väl funka?
Sen var värmesköldarna lite skumma i formen. Innan demontering satt den mindre utanpå den större. Passade dåligt och såg skevt ut så jag böjde till dem lite och satt den lilla innanför istället och då blev det bra. Nån som vet hur det sitter från fabrik?
Slangen "hose of death" har en kusin som kan heta "two size crazy curves " . Den sitter längst till höger under den stora värmeskölden och matar turbon med vatten. Min sköld har legat an mot den så den var både skadad och deformerad.
Fick böja om skölden ganska rejält för att den skulle gå fri från den slangen. Inte så kul om den skulle gå av när man är ute på tour. Undrar om det kanske var just det Pazzo råkade ut för en gång..
Attached Files
Last edited by epostiljon; 12 January 2013, 21:40.
Det fanns mycket gods upp till på slangen så det skadade gick att klippa bort. Det syns lite på slangens nedre del vart skölden pressade och skavde innan
Originally posted by epostiljon Sen var värmesköldarna lite skumma i formen. Innan demontering satt den mindre utanpå den större. Passade dåligt och såg skevt ut så jag böjde till dem lite och satt den lilla innanför istället och då blev det bra. Nån som vet hur det sitter från fabrik?
Är där två värmesköldar? Jag försöker få tag på originaluppsättningen och om där är två, är det bra att veta.
Comment