Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20v Turbo + trackday ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Klart han har D2or, what else <-)
    Jag skruvade returen i botten på bakdämparna på rekomendation av säljaren, vad visste väl han tänkte jag strax innan jag "nästan" flög ut på en åker..
    Nu har jag 20 klick bak och hmm...14-15 fram tror jag.
    Hur har du ställt dina Zetta?
    Har satt mina upp och ned bak, tar ca 10min per sida att ändra setupen.

    Är GTA´n en sedan?

    - - - Updated - - -

    Läs min tråd om coilovers Goran, där står det mesta om D2 coilovers, konstanterna mm
    JH

    20vT

    Comment


    • #77
      Jag kör på bana med skruvat i botten fram och 2 klick från hårdaste bak funkar ok ? Lite drifting i långa svepande börjar har ja provat ;-) med men den korta hjulbasen gör sig påmind hela tiden !men bilen känns nu trygg. Vet ej fjäder kontstanter då jag köpte på Ebay sport/street varianten.kan säga att det tagit 3 banmöten och en sommar att få till höjd och rebounce samt en camber som funkar på gata hade en väldigt livlig bakända i början då den var för mjuk.

      Ska ställa hjulvinklar i morgon av en rekomenderad firma jag överlämnar åt dom att utgå från Max camber och jobba därifrån efter deras teori? Lite toe out önskas ju.
      Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
      Fiat Coupe 20v turbo +
      Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

      Comment


      • #78
        Jon, jag hittar inget om dina specialbeställda fjädrar i din tråd. Bara att du skulle få informationen av dem du köpte av.
        Jag läser mig till att man kan beställa dem med vilka fjädrar man vill ur ett sortiment. Därför undrar jag vad ni grabbar valde, eller kanske mer vad de valde åt er och varför?
        Kör man på bana måste man veta vad man har för parametrar att jobba med, så man vet vad man ska ändra till och varför...tycker jag.

        Står det i någon annan tråd, snälla lägg in en länk. Pleaaaase.

        Med vänlig hälsning
        Goran
        Sportbilshistoria:
        12-16 Coupé Fiat 20VT -98
        08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
        06-10 Porsche 924 N/A -83
        01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
        97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

        Comment


        • #79
          Goran nu ska du äntligen få svar på din fråga jag vet ej min fjädrarnas hård het tyvärr :-).


          Då var Gelleråsen avklarad riktigt kul att var det nya däck runt om gjorde susen.bilen är väldigt stabil i chassiet nu nöjd !

          Vid hjulinställning uppdagades det att d2 coilovers med topp lagringar endast gav 1,4 i camber måste vara fjäder benets konstruktion nertill som är boven i dramat ingen höjdare alltså! Men utrymme för modifikationer finns absolut med camberskruv och lite fix så kommer det lösa sig.återkommer där

          Bromsarna är under all kritik ferrodo belägen saknar bett det är helt klart !
          Blir ny pfc belägg till nästa säsong.


          En tråkig sak som hände under ett varv var att växel spaken låste sig vi hårnåls kurvan och fastnade i princip länkaget verkade fastna typ skumt har funkat ok sen dess men undrar va det kan vara ? Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	91.2 KB
ID:	248730
          Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
          Fiat Coupe 20v turbo +
          Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

          Comment


          • #80
            http://youtu.be/8_291Wxp8Y0 lite körning med måste ju tillägga att jag inte ligger på fullt ;-) dock förföljd av en riktigt gammal räv men kolla chassiet ser helt ok ut.

            En till http://youtu.be/-i5c3eFF7rw
            Last edited by Zetta; 17 September 2013, 21:11.
            Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
            Fiat Coupe 20v turbo +
            Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

            Comment


            • #81
              Carpotech XP8 är de hittills bäst testade.. Inget slår dem med fräsch vätska. De är mkt billigare än performance friction, som även är hittills oprövade.. (Iaf tills på söndag, återkommer med betyg)

              Växelspaken kan lida av sprucket bottenfäste, då glider en hylsa lätt ur sitt läge och lägena blir först diffusa för att senare fastna. Men då brukar det vara utan återvändo.. Kollat att växelväljaren ovanpå lådan inte kärvar åt nåt håll etc?

              Haha Lancer Evo1:an vid 8:30... Det roligaste jag sett. You could see it coming..

              Originally posted by Zetta View Post
              Alltså han i Mitsubishin.. Hur full var han?
              Last edited by per; 17 September 2013, 23:24.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #82
                Evon smällde bilen + en till på vägen upp på banann trots en Stcc förare i passgerar stolen som instruktör "horn i pannan" tråkigt att sånt händer i bland men de löste allt snyggt efteråt ändå som tur var :-).

                "har plockat bort namnet i min post då jag inte vill klanka ner på en nybörjare sånna är ju sjukt viktiga för fortsatt banåka "
                Last edited by Zetta; 24 September 2013, 20:16.
                Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                Fiat Coupe 20v turbo +
                Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                Comment


                • #83
                  Originally posted by per View Post
                  Carpotech XP8 är de hittills bäst testade.. Inget slår dem med fräsch vätska. De är mkt billigare än performance friction, som även är hittills oprövade.. (Iaf tills på söndag, återkommer med betyg)

                  Växelspaken kan lida av sprucket bottenfäste, då glider en hylsa lätt ur sitt läge och lägena blir först diffusa för att senare fastna. Men då brukar det vara utan återvändo.. Kollat att växelväljaren ovanpå lådan inte kärvar åt nåt håll etc?

                  Haha Lancer Evo1:an vid 8:30... Det roligaste jag sett. You could see it coming..



                  Alltså han i Mitsubishin.. Hur full var han?
                  Jag ser inte vad han gör. Bara att Alfan kommer ikapp Zetta vid Ejes kurva.
                  Du menar väl den första filmen som Zetta länkar till Fin inbromsning av Mitsubishin!
                  http://www.youtube.com/watch?v=8_291...ature=youtu.be
                  Last edited by Freddan72; 18 September 2013, 12:05. Reason: Mitsubishi ska det vara!
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #84
                    Evon, är med i film 2 oxå (tyvärr?)..
                    Zetta: intressant..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #85
                      Jodå, det ser väl inte helt stabilt ut... Vingligt och ett antal missade inbromsningar, på det en påkörning lite senare. Nåja, om de inblandade har pratat ut är det väl överspelat! Men men, sådant händer så klart emellanåt - synd bara när det drabbar någon annan. Kan själv ha svårt att hålla hornen inne - har nog lagt omkull de flesta hojarna jag ägt pga något för stor gasvilja, men då hade jag i alla fall bara mig själv att skylla. Hmm...jag kanske för övrigt inte ska ha åsikter angående vingligt framförande heller, finns så vitt jag vet inga filmer som visar mina insatser på banan...
                      Coupé 20VT LE -99 (#565)

                      Comment


                      • #86
                        Aja nu struntar vi i Evon tycker jag !

                        Funderar på om man kan se om hylsan är på väg ur botten fästet ? Alla lägen är helt ok tror nog mekanismen på lådan gick i lås då jag motorbromsatt rätt friskt under dagen. Får se om jag hinner med något mer åka i år för att se om det funkar ?
                        Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                        Fiat Coupe 20v turbo +
                        Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                        Comment


                        • #87
                          Är nog bra att kolla upp i alla fall, min andra bil har nyss varit inne på verkstad för att jag lade i 5:an och sedan aldrig fick ur den igen. Bärgare och verkstadsbesök blev det, men det är klart - bilen hade ju gått hela 680 mil så det kanske var dags...
                          Coupé 20VT LE -99 (#565)

                          Comment


                          • #88
                            Bara att trycka ned damasken runt kanterna o lossa den, sen dra upp flikarna av isoleringen så ser du allt där.

                            Du ska inte haka på till Mantorp på sön? Säkert platser kvar ..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #89
                              Per rapportera om hur beläggen funkar ? Funderar på Tierp den 6 om det är väder för det ?

                              Så man får en sista koll på bilen :-) hoppas hitta mekplats/förvaring hade ju ett toppen ställe förra året.
                              Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                              Fiat Coupe 20v turbo +
                              Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                              Comment


                              • #90
                                Här! http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...CAR-2013/page2

                                Kollade nåt klipp från Tierp, såg lite läskigt ut? Som citybanan i Gbg typ.. Inga zoner alls på många ställen. Men det hade varit kul att testa ändå.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X