Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20v Turbo + trackday ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Siktar in mig på Tierp hoppas det ska bli någorlunda ok ?

    Per banann ser ut att passa din vassa bromsar ser ju även sjukt snabb ut samtidigt rätt tuff !
    Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
    Fiat Coupe 20v turbo +
    Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

    Comment


    • #92
      Det är just kombon "sjukt snabb" + "murar" som jag är lite skeptisk till..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #93
        Tierp Arena avklarad ! Med Landracing billigt å bra sköna killar inget snobberi å mycket körtid !

        Banan var mycket rolig faktiskt och hyfsat fint underlag några gupp fanns det men helt ok.
        Den hade en sjukt lång raka med en fullfarts chikan där jag inte höll 200km direkt då det var blött till en början under dagen!Kändes som en typ flygplats bana med lång raka de hade även en chikan på baksidan.Nog fanns det betong här och var men jag var nog mest nära räcket ur böjen ur startboxen där fick jag ratta lite extra :-) .Där coupen fick bekänna färg var en snabb vänster där rumpan gärna klev ut några gånger men där var ingen betong tursamt nog.


        Bilen funkade kanon inga tecken på fel med växelspaken och inget fladdrande laddtryck då det var mycket plattan i mattan.Höll laddet fint.Jag körde en mjukare inställning fram en vanligt funkade bra i guppen men bilen neg ju lite mer så klart men man slapp överraskningar i 170km .Bromsarna sög så klart ferrodo ds2500 är det sämsta som gjorts enligt mig ! Kan säg att jag hade för lite klistermärken för R-däcks klassen många byggen fanns det med många hk mer än mig !men som vanligt höll de bara fullt i 5 varv sen var det nått som paja eller vart för varmt.Hoppas få luska ut ett recept på en snabbare coupe 2014 om man ska hänga i de sällskapet?

        Föraren då jag själv lite feg som vanligt på ny bana lite blött osv får nog våga lite mer 2014.Nog passade inte banan mig lite för höga hastigheter.

        kan inte beskriva med ord hur det är att ligga jämnsides med en Scuderia vid inbromsning efter långa rakan vilket ljud för att sedan bli snabbt bli omkörd av en zo6 med raka rör som kastar eld på en i nästa hårnåls kurva då man ligger baken på den! :-)

        Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	4.2 KB
ID:	248841Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	5.6 KB
ID:	248842Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	4.9 KB
ID:	248843
        Last edited by Zetta; 7 October 2013, 17:30.
        Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
        Fiat Coupe 20v turbo +
        Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

        Comment


        • #94
          Haha kul läsning.. Fick du några kommentarer på bilen?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #95
            Bilen var ju en smula diskret i sammanhanget :-) med Orginal fälgar och det mesta åka fort grejerna undangömda fick jag lugn och ro ;-)

            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	248844Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	84.8 KB
ID:	248845Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	106.5 KB
ID:	248846Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	91.8 KB
ID:	248847Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	17.8 KB
ID:	248848
            Last edited by Zetta; 7 October 2013, 18:30.
            Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
            Fiat Coupe 20v turbo +
            Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

            Comment


            • #96
              Kul läsning men undrar varför du var så missnöjd med Ferodo beläggen? Har själv kört med dessa bak på coupen och nu sitter de på Punton runt om.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #97
                Har också kört ferrodo på andra bilar helt ok ? Kanske jag har några billiga kopior ? Dom saknar det där bettet man har med typ blå pagid eller pfc tycker nästa nya gula ebc var långt bättre .

                Svaret får vi när jag bytt sen ?

                Ska nu försöka jaga bättre bromsar och mer camber innan mer hästar behövs :-)
                Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                Fiat Coupe 20v turbo +
                Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                Comment


                • #98
                  Hej fiat boys and girls !
                  jag ska försöka få liv i denna tråd igen då min bil nu är återuppstånden från dödsriket :-)

                  Följande är fixat efter en mindre kollision i lågfart
                  Ny framvagnsbalk
                  Ny höger rampipa
                  Riktad och uppmätt
                  Ny kylare
                  Ny dimljus
                  Och diverse små prylar.

                  Roligare saker som bytts är
                  Glasfiber huv ebay :-) styling varianten men vikten låg på 13kg så det kvittade !
                  PFC belägg fram yellow stuff bak
                  Fmic från Fc preformance
                  Kapat ur inre skärmarna framtill för bättrad kylning = testat och det funkade
                  Ny fylld ac ! :-)
                  3,5 i camber med ny mods på d2 coils



                  Som ni förstår blir det en trackday bil nu återkommer med bilder info då jag även testat på mittsverige och i Rs konabana båda i extrem hetta !
                  Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                  Fiat Coupe 20v turbo +
                  Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                  Comment


                  • #99
                    Härligt att du fått ordning på bilen.

                    Jag vill se bilder på din camber mod.

                    Ses vi på Kinnekulle?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Vilken är styling varianten? Den som har inbyggd kylning för ventilkåpan? Såg att AutoDS har carbonara style fronten för bättre luftflöde till FMIC. Vet dock inte vad jag tycker om designen än, om den smälter in bra eller om den gör coupen fulare...
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	21.7 KB
ID:	250167

                        Så här ser den ut inte den snyggaste men praktisk då det är en kopia på Orginal huven med
                        Innerskal skruv hål osv behöver en bra grund om man nu ska lägga en seriös lack på den.

                        Min är hör och häpna matt svart !
                        Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                        Fiat Coupe 20v turbo +
                        Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                        Comment


                        • Den har kylning för kamremskåpan och batteriet Skämt åt sido, det är grymt med viktminskning fram det behöver coupen. Vad är skillnad på denna jämfört med den som AutoDS säljer förutom priset kanske?
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • Originally posted by Zetta View Post
                            [ATTACH=CONFIG]15072[/ATTACH]

                            Så här ser den ut inte den snyggaste men praktisk då det är en kopia på Orginal huven med
                            Innerskal skruv hål osv behöver en bra grund om man nu ska lägga en seriös lack på den.

                            Min är hör och häpna matt svart !
                            Har du funderat på foliering?

                            Har du en länk till huven?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • http://www.autor-tuning.com
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • Originally posted by pazzo View Post
                                tack ! Luftutsläppen sitter ju precis bakom kylaren paketet inte så dumt :-) inga intag alltså.

                                Denna huv väger 13kg auto ds ungefär samma tror jag ? Men denna är ju halva priset.


                                Funderingar ?
                                Pfc beläggen hjälpte till med bromms problemet vart helt klart bättre.
                                Men jag behöver då ingen mer effekt för att bli snabbare utan bättre bromsar helt klart?

                                I konbana fick bilen bekänna färg då kändes det att den understyrde friskt ibland.

                                Jag har på bana upplevt mycket bättre sido grepp med ny camber mods inga större problem alltså.
                                Det har funkat toppen :-)



                                Funderar på Mantorp den 4 augusti men inväntar SMhis 5 dygns prognos först?
                                Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                                Fiat Coupe 20v turbo +
                                Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                                Comment

                                Working...
                                X