Nu är det bara homerun kvar.
Nya 2,25" v-bandspänne från jspec.se.
...och på plats.
Ska skruva på fläktpaketet, men ser att ena kontakten vid resistorn är bränd.
Vilken av de två ska man egentligen använda? Min kontakt satt i den högra kontakten, men blir osäker när den andra ser bränd ut. Känns som att kontakten borde suttit i vänstra kontakten istället. Synar kabelstammen till kylaren närmare och ser att en sladd blivit kapad intill kabelstammen. Verkar som att båda kontakterna borde vara upptagna, men att någon klåpare helt sonika kapat sladden och gömt alla spår.
Drar mig till minnes att jag tycker att fläkten gått på lite för tidigt, tom innan bilen kommit upp i arbetstemperatur.
Kan detta vara orsaken?
Ni som har 20VT, vilken är rätt kabel(färg)/kontakt som ska in i resistorn?
Då min är bränd är jag tveksam på funktionen. Någon som har en hel resistor till salu, eller vet var man hittar en?
Med vänlig hälsning,
Goran
Nya 2,25" v-bandspänne från jspec.se.
...och på plats.
Ska skruva på fläktpaketet, men ser att ena kontakten vid resistorn är bränd.
Vilken av de två ska man egentligen använda? Min kontakt satt i den högra kontakten, men blir osäker när den andra ser bränd ut. Känns som att kontakten borde suttit i vänstra kontakten istället. Synar kabelstammen till kylaren närmare och ser att en sladd blivit kapad intill kabelstammen. Verkar som att båda kontakterna borde vara upptagna, men att någon klåpare helt sonika kapat sladden och gömt alla spår.
Drar mig till minnes att jag tycker att fläkten gått på lite för tidigt, tom innan bilen kommit upp i arbetstemperatur.
Kan detta vara orsaken?
Ni som har 20VT, vilken är rätt kabel(färg)/kontakt som ska in i resistorn?
Då min är bränd är jag tveksam på funktionen. Någon som har en hel resistor till salu, eller vet var man hittar en?
Med vänlig hälsning,
Goran
Comment