Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fick hem lite 3M stenskottsfilm som ska klistras på utsatta områden... tack Per för tipset, blev mycket billigare än att köpa i Sverige Lite otur förföljer mig fortfarande, posten har slarvat bort mina skyltar. Vad är sannolikheten?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • Men tanke på att det är posten du snackar om så är nog sannorlikheten stor! :P
      En kompis beställde hem 4 st fälgar + däck. Dom lyckades posten slarva bort, två gånger om också!
      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

      Comment


      • Nya skyltar på väg, mest rädd att någon inte missbrukar de som inte kom fram.

        Svängde förbi Fiat Sverige och visade upp bilen idag. Träffade personen som hjälpte mig med registreringen, en trevlig typ. Passade på fråga lite om garantier och de ska gälla hemma i Sverige förutom vagnskadegarantin så klart. Med de nya reglerna kan man serva bilen på valfri verkstad och garantierna gäller fortfarande.

        Ryktas att Abarth återförsäljare kommer till Stockholm snart, trevlig nyhet om ryktet stämmer
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • Det kom en uppdatering till Blue & Me som jag var tvungen att trycka in för att se vad man får... De har även ändrat sättet man uppgraderar på och man kan numera inte ändra språk som jag gjorde sist. Tur att jag lyckades få den från italienska till engelska sist.

          Första försöket gick åt fel, den verkar inte gilla alla USB stickor... USB Error 10.

          Click image for larger version

Name:	update1.jpg
Views:	1
Size:	74.8 KB
ID:	248831

          Bara att testa igen...
          Click image for larger version

Name:	update2.jpg
Views:	1
Size:	78.5 KB
ID:	248832

          Så går det...
          Click image for larger version

Name:	update3.jpg
Views:	1
Size:	76.9 KB
ID:	248833

          Vad fick jag för nytt? Inget förutom en ny meny som heter SAT NAV. Tråkigt att man inte får se något dokument på ändringar, jag hoppade trots allt från version 6 till version 7.

          En irriterande sak är att TomTom enheten byter språk från svenska till engelska vid omstart. Stör mig att på engelska uttalar den alla gator och orter helt fel.
          Last edited by 84jr0; 4 October 2013, 15:23.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Originally posted by Dice View Post
            Men tanke på att det är posten du snackar om så är nog sannorlikheten stor! :P
            En kompis beställde hem 4 st fälgar + däck. Dom lyckades posten slarva bort, två gånger om också!
            Börjar inte Hedin bil sälja Abarth from nästa år?
            A112 abarth 85
            Fiat 128 combi 70
            fiat 128 2d sedan 69
            Fiat 128 3p 75
            Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

            Comment


            • Sept
              Attached Files
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • Abarth försäljningen är redan igång på Hedin i Göteborg men inte i Stockholm
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • Stort grattis! Galet fin bil =)

                  Nu får du ta och berätta, hur är den i jämförelse med coupén ? =)
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • Originally posted by Fuel View Post
                    Stort grattis! Galet fin bil =)

                    Nu får du ta och berätta, hur är den i jämförelse med coupén ? =)
                    Tack! Jämfört med min gamla coupe så har den för och nackdelar. Mest fördelar skulle jag vilja påstå.

                    Börjar med nackdelar:
                    - Mycket slöare rakt fram, men det är trots allt ca 80hk mindre i Punton.
                    - Fel färg, ville ha röd men Scorpione tillverkades inte i rött. Svart är omöjlig att hålla rent.
                    - Coupen är snäppet snyggare.

                    Fördelar:
                    - Mycket trevligare chassie, mer komfort vid långfärd, bättre väghållning när man svänger.
                    - Sabelt stolarna, hur kunde jag glida runt i gamla skinnstolarna i coupén?
                    - Mer utrymme under huven, lättare och billigare att serva.
                    - Lägre förbrukning, billigare försäkring och skatt.

                    Fick du svar på frågan eller är du nyfiken på annat?
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Fått svar på det mesta =) Låter som en toppenbil!
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • Vi ses vid ett tillfälle så får du se den live.

                        Idag fick den ett Defa larm monterat. Väldigt sugen på GSM modulen som SMS-ar när larm utlöses men den var inte billig direkt. Tur att den är smidig att eftermontera när man sparat ihop lite pengar.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Vi får ta en Fiatkväll m käk nånstans..?
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per View Post
                            Vi får ta en Fiatkväll m käk nånstans..?
                            Jag är väldigt flexibel...
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Samma här. Tors em/kväll kanske, eller i början av nästa vecka?
                              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                              Comment


                              • Bestäm ni, ni vet var käket finns antar jag. Jag kan inte tors kväll men annars!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X