Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by per View Post
    Du kanske skulle prata med Smooth istället? De kanske har bättre koll.. Hedins i Mölndal.
    Bra tips där! Ska skriva par rader till honom man jag tror nog att de har samma policy där eftersom folk är så rädda för importer för alla importer har skruvade mätare sägs det.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • Autolounge i Kungsbacka är ju återförsäljare men sägs ha plockat in en hel del bilar själva. Har aldrig varit där men kanske bättre attityd..?
      captainmorgan

      Comment


      • Tack för tipset kaptenen! Ska slå en signal till de också.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • nå har du sat utt den på något företag nä ?

          Comment


          • Nope, inte haft tid att ringa runt i veckan. Å andra sidan har jag inte bråttom med försäljningen.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Nu har jag plöjt hela din tråd från start till slut. Från den härliga känslan vid inköpet till besväret med registeringen och nu slutar det med att du ska sälja bilen
              Fiat Coupé 20V Turbo -99

              Comment


              • Lägg ut den på blocket. De finns tokiga europeér som håller koll på svenska blocket likaväl som oss svenskar som håller koll på utländska köp och sälj sidor.

                En kille ifrån byn fick sin Ford Taunus 70talare (med-någon-speciell-beteckning) såld till Tyskland med motiveringen att just den modellen var helt slut i tyskland/alternativt extremt svår att få tag på. Det hade han inte väntat sig sa han när han fick den såld. Personligen tyckte jag inte att just den bilen var nå ovanlig men tydligen så var den det ändå..
                "Plötsligt händer det" som triss marknad för sig med!
                -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Punto GT, woop woop!

                Comment


                • Den kommer upp på blocket i vår tänkte jag. Tror att marknaden är död så här års. Får jag bara skambud som hittills så kommer jag behålla den tills rätt köpare dyker upp. Det var samma sak när coupén skulle säljas, bara skambud från svenska köpare.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Tråkigt att du behöver sälja, hoppas bilen hamnar hos någon entusiast. Har du fått någon respons på mobile-annonsen?
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • Originally posted by Ante View Post
                      Tråkigt att du behöver sälja, hoppas bilen hamnar hos någon entusiast. Har du fått någon respons på mobile-annonsen?
                      Helt dött på mobile. Tycker att jag ser likadana bilar på annons där under samma period som min legat ute. Hoppas att det beror på fel årstid bara.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Tja vad hade du tänk dej dom ett bra pris på den då ?
                        så kan jag kolla här om det finns någon !

                        Comment


                        • Släpper den för 210tkr.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • Jag försöker inte vara dum.
                            ...i alla fall tror jag inte det. Men...

                            Är inte 210' rätt mycket pengar?

                            Begränsad tillverkning är väl alltid intressant, men frågan är om inte bilen är lite för ny för att det ska vara riktigt intressant?
                            Det är säkert en jätterolig bil, men prismässigt ligger den i så fall i linje med en (svensksåld) Megane RS. 85hk extra borde i så fall göra det till en JÄTTErolig bil.
                            Förstår att det är hädelse, men det är det så jag känner.
                            ---

                            Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                            Comment


                            • Originally posted by AndersForsberg View Post
                              Jag försöker inte vara dum.
                              ...i alla fall tror jag inte det. Men...

                              Är inte 210' rätt mycket pengar?

                              Begränsad tillverkning är väl alltid intressant, men frågan är om inte bilen är lite för ny för att det ska vara riktigt intressant?
                              Det är säkert en jätterolig bil, men prismässigt ligger den i så fall i linje med en (svensksåld) Megane RS. 85hk extra borde i så fall göra det till en JÄTTErolig bil.
                              Förstår att det är hädelse, men det är det så jag känner.

                              Äntligen får jag ett ärligt svar! Jag vet inte om priset är för högt då ingen kan riktigt värdera denna bil. Jag går på Abarth Tysklands linje när jag skrev ut priset, de skriver €20-25k och då är SEK 210tkr rimligt.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Anders skrev det alla andra tänkte
                                A112 abarth 85
                                Fiat 128 combi 70
                                fiat 128 2d sedan 69
                                Fiat 128 3p 75
                                Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                                Comment

                                Working...
                                X