Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julpyssel.. 124 Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vitaloni på plats

    Click image for larger version

Name:	IMG_20150223_000832.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	250990

    Den enda beiga inredningen jag har. Sliten men blir inte sååå illa när den blev lite renare

    Click image for larger version

Name:	IMG_20150223_000901.jpg
Views:	1
Size:	60.2 KB
ID:	250991
    Last edited by captainmorgan; 23 February 2015, 07:26.
    captainmorgan

    Comment


    • Morgan: Du får tala om vilka träffar du ska på när den blir färdig så jag kan ställa min bil andra sidan träffen så min bil inte ska se ut som en skrothög i jämförelse men din!
      Den ser skitfin ut!
      Mvh Affe
      4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
      2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
      Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

      Punto 80 ELX 16v -01
      Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
      Ducato 2,5TD -92 flak
      Tel 070-5512431

      Comment


      • Originally posted by captainmorgan View Post
        Vad tror ni om Biltemas lim för att limma glas /metall..(sidorutorna bak..)

        Jag hade samma problem som dig och letade efter det bästa limmet för glas/metall. Det som jag kommer ihåg var att lim som härdade med UV-ljus var att föredra. Men på siten 124turbo finns en hel del historier om folk som har försökt att limma sina rutor, men i första aggressiva kurvtagning så har limmet släppt med katastrofala följder.

        Jag löste problemet genom att plocka en "stålmoj" som jag faktiskt inte kommer ihåg var det var som jag modifierade (låg i högen bra att ha grejor) se bild. Det sägs att rob124 på 124turbo gör något liknande för försäljning. Jag har för mig att jag har sett något liknande med till försäljning men hittar det inte nu på nätet.

        PS samma problem är ju med ventilationsrutorna fram. Jag la igen mina för evigt , men det är jag det

        Click image for larger version

Name:	window%281024 x 807%29.jpg
Views:	1
Size:	124.1 KB
ID:	250992
        Last edited by stooges; 23 February 2015, 11:04.

        Comment


        • Jag har köpt några olika lim och har också blivit rekomenderad lim som behöver UV-ljus. Frågan är då.... finns det något UV-ljus i det här vädret och den här årstiden..?
          captainmorgan

          Comment


          • Originally posted by captainmorgan View Post
            Jag har köpt några olika lim och har också blivit rekomenderad lim som behöver UV-ljus. Frågan är då.... finns det något UV-ljus i det här vädret och den här årstiden..?
            Du bor väl inte så långt ifrån Björn Ranelid, han borde kunna hjälpa dig

            Comment



            • Lugn nu. Han ska bara limma ihop rutan, inte svetsa fast den.
              Sportbilshistoria:
              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
              06-10 Porsche 924 N/A -83
              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

              Comment


              • Originally posted by captainmorgan View Post
                Jag har köpt några olika lim och har också blivit rekomenderad lim som behöver UV-ljus. Frågan är då.... finns det något UV-ljus i det här vädret och den här årstiden..?
                Jag får inte limningen att hålla.Bytte gummilister och det blev för spänt. Tips motages tacksamt om du hittar något bra lim.

                Comment


                • Tror inte det är UV Ranelid utstrålar , nog mer cancerogen strålning... kunde skickat honom till en öde ö långt borta ihop med Vilks så hade livet blivit lite lättare för alla..!

                  Då var inredningen klar på höger sida så långt det går. Tänkte det skulle sitta en stereo i och kanske en antenn till den men inte så sugen på att borra i karossen.
                  Även några högtalare att täppa till hålen i dörrarna med, cirka 15.5 cm för att dölja skadorna. Några vettiga förslag till rimliga pengar?
                  Vill ju inte att det ska Biltema på grejorna men det går kanske att gnugga bort..!

                  Samlat ihop smått och gott för glasblästring och även dragit fram lådan med motordelar.. den kom i delar så det blir spännande att se om allt finns med..!

                  Förresten, varför lägger sig bilderna på sidan.. och hur få rätt på det?

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20150223_231558.jpg
Views:	1
Size:	50.6 KB
ID:	250993
                  Last edited by captainmorgan; 2 March 2015, 06:23.
                  captainmorgan

                  Comment


                  • Originally posted by Getzen View Post
                    Jag får inte limningen att hålla.Bytte gummilister och det blev för spänt. Tips motages tacksamt om du hittar något bra lim.
                    Vet du vilket du använt , så jag inte går på samma nit..?

                    Alf... tackar men så fin blir den nog inte. tycker jag hittar grejor varje dag som jag inte är nöjd med. Får väl se om en billackerare av rang kan trolla bort missarna..
                    captainmorgan

                    Comment


                    • Hittade en diskussion om Fiat 124 CC:s sidobakruta och framförallt rob124s "ritning" på sin lösning. Personligen skulle jag inte våga använda lim, det var en kass idé från en bönräknare

                      http://www.turbo124.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=14469
                      Last edited by stooges; 24 February 2015, 09:02.

                      Comment


                      • Var inne på Ryds bilglas idag. Dom hade limmat många sådana här rutor med ett lim från Wurth. Då dom blivit ISO-certifierade fick dom inte längre använda detta lim av miljöskäl.. vilket i sig är en kvalitetsstämpel..!

                        Alltså svängde jag inom Wurth och köpte en paket med 5 satser i. Är det någon som vill köpa en sats och prova så säljer jag till självkostnadspriset.. 120 kronor plus frakt.

                        Kommer även att göra en uppsättning av din variant,Stooges. Litar inte riktigt på det heller och inte speciellt kul om rutan börjar leva sitt eget liv 50 mil hemifrån..!
                        captainmorgan

                        Comment


                        • Stått med näsan mot blästerskåpet större delen av dagen.. Lite riktning och grundmålning imorgon.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20150301_005328.jpg
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	251010
                          captainmorgan

                          Comment


                          • Alla(?) delar nu gula. Imorgon blir dom svarta och sedan ska det monteras.

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20150301_190141.jpg
Views:	1
Size:	87.3 KB
ID:	251015

                            Hade inte tänkt att renovera bakaxel och växellåda, åker i bara dom går runt... men finns det någon sjuka på dom som är lätt att upptäcka innan dom monteras.. så kom gärna med tips nu..!
                            captainmorgan

                            Comment


                            • Pinjongtätning på bakaxeln brukar ge med sig med tiden och läcka lite. Inga mängder men tillräckligt för att de ska bli kladdigt. Inte så kul på nymålade grejjor kanske.

                              Bilderna öppnar du med ditt vanliga 'visa-bilder-program' och så högerklickar du på bilden, välj rotera antingen medurs eller moturs. Sen ser de ordentligt ut när du laddar upp dem.
                              -------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Punto GT, woop woop!

                              Comment


                              • Originally posted by captainmorgan View Post
                                Hade inte tänkt att renovera bakaxel och växellåda, åker i bara dom går runt... men finns det någon sjuka på dom som är lätt att upptäcka innan dom monteras.. så kom gärna med tips nu..!
                                Jag kommer inte ihåg vilken växellåda och motor du skall använda, men om du tar en växellåda från en bil och motor från en annan, kolla så att växellådans axeltapp inte är för lång.

                                Comment

                                Working...
                                X