Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julpyssel.. 124 Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by per View Post
    Tänkte bara på främre fästet på din BC-skärm, som CC inte har?

    [ATTACH=CONFIG]14666[/ATTACH]
    Främre fästet finns inte längre. Urkapat och svetsat igen. Ungefär som den här bilen kommer väl min att se ut. Kommer dock att ha kvar sidolisterna.

    - - - Updated - - -

    Originally posted by greger View Post
    Bara en tanke, men kan det vara så att munstycket är utslitet/onödigt stort?

    annars: http://www.blocket.se/lund/Kompresso....htm?ca=20&w=2

    2,5 kbm borde räcka till turbinslip också ( Ps, tänkte inte på säkringarna...)
    Har ringt men inget svar. Tror jag får säkra upp...!
    captainmorgan

    Comment


    • #92
      Ah! Bara en gammal bild då. Kämpa på!
      Hade gärna gjort iordning min 125 på samma sätt när det ändå är så mkt att laga.
      Last edited by per; 22 April 2014, 23:06.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #93
        Click image for larger version

Name:	DSC_0291.jpg
Views:	1
Size:	51.1 KB
ID:	249335Click image for larger version

Name:	DSC_0290.jpg
Views:	1
Size:	54.9 KB
ID:	249336

        Lite lätt blästrad. Inte så kul att lämna bort jobb och tro att det ska bli bra och få tillbaka en bil där färgen är borta och en hel del av rosten är kvar. Bara på det själv igen på något vis..!
        captainmorgan

        Comment


        • #94
          Backjobb!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #95
            Alternativt kanske du kan införskaffa blästerutrustning själv och blästra det du tycker behövs?
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Punto GT, woop woop!

            Comment


            • #96
              Efter några veckors jobb i Stockholm och lite körigt i övrigt så är man då tillbaka igaraget..! Kommer att hyra en dieselkompressor och blästra klart bilen själv , inte så dyrt att hyra en rejäl kompressor faktiskt.
              Har ikväll försökt dela på stolarna som ska iväg på en ansiktslyftning..men får inte isär vreden för inställning av ryggen. Plasten ser skör ut och vill inte spräcka grejorna.
              Någon som har en lösning..? Just nu lutar det åt att kapa staget som går inne i ryggstödet och så får jag svetsa ihop det igen efter omklädningen.
              captainmorgan

              Comment


              • #97
                Originally posted by captainmorgan View Post
                Har ikväll försökt dela på stolarna som ska iväg på en ansiktslyftning..men får inte isär vreden för inställning av ryggen. Plasten ser skör ut och vill inte spräcka grejorna.
                Någon som har en lösning..? Just nu lutar det åt att kapa staget som går inne i ryggstödet och så får jag svetsa ihop det igen efter omklädningen.
                Ingen lösning, men ett "icke-original-tips"

                På min CC var det mesta i plastväg på stolarna trasigt eller spräckt så jag använde mig av 124 spiderns stolsvreden samt vinkel istället, de är av mkt bättre kvalitet. Det var dock något med staget som gick igenom ryggstödet som var lite struligt men jag kommer inte 100 ihåg vad det var, kan vara så att man måste använda sig av 124 CCstaget och inte 124 spiderstaget eller om man måste ha vreden från höger stol från 124 spidern monterat på vänster CCstol för att funka. Hur som helst löste det sig

                Click image for larger version

Name:	IMG_5042 (600 x 450).jpg
Views:	1
Size:	61.7 KB
ID:	249381
                Last edited by stooges; 21 May 2014, 12:43.

                Comment


                • #98
                  Inte kapa...bara skruva..! Hittade en skruv till så nu är grejorna isär.
                  captainmorgan

                  Comment


                  • #99
                    Jaha...mina vänner...! Kan nu presentera en helt färdigsvetsad 124 sc !!!


                    Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	64.2 KB
ID:	249384

                    Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	46.6 KB
ID:	249385

                    Hoppas jag satt sista loppan på denna för åtminstone15-20 år nu..! Ny blästerrunda nästa vecka..

                    Började faktiskt svetsa det sista på 3p:n också. Har stått så de senaste 7 åren . När jag flyttade bilen in i det nya garaget så ramla huven ner och blev krokig.
                    Har nu hittat en som det ser ut...frisk huv samt sannolikt även dekalsatsen så det är väl lika bra att få den färdig också.. har nästan allt annat till den på hyllan !
                    Ska lackeras i silvermetallic, stripes,vinge på bakluckan,hönsatrappa,scoop på huven och GB-fälg.. blir störtskön!!
                    Last edited by captainmorgan; 22 May 2014, 22:28.
                    captainmorgan

                    Comment


                    • Kommer bli fint som snus! KUL
                      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                      Comment


                      • Som alltid IMPONERAD av er som kan och har möjlighet att svetsa.
                        Bra jobbat.

                        mvh
                        Goran
                        Sportbilshistoria:
                        12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                        08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                        06-10 Porsche 924 N/A -83
                        01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                        97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                        Comment


                        • Det där blir bra!
                          Mr Ersson
                          124 Spider -74

                          Comment


                          • Så var vrålåket blästrat igen och givetvis kröp det fram att par småhål till..! Hyrde dieselkompressor till mitt lilla blästerfat. Slangarna är bara något större än vanlig luftslang som man har i garaget.
                            Funkade faktiskt riktigt bra så länge man inte fick nått skit i fatet som stoppade upp. Arbetstrycket blev runt 5.5 bar vilket räcker till rätt bra. Säkert de tunna slangarna som stoppar ett högre tryck.
                            Högre tryck så sträcks plåten lättare och det är ju inte så kul.
                            Gick så bra att jag blev färdig redan på förmiddagen så vad göra.... jo, jag gick på 850 coupen också... och det funkade finfint där också!
                            Såg rätt sorglig ut innan men ser helt plötsligt rätt fin ut... inte mycket att svetsa på den, VÄLDIGT mycket gjort av tidigare ägare...men rätt front ska på och en del lagningar i golvet får göras om då dom rostat sönder igen..!
                            Bilen ramlade ur registret 1981 , så den har förmodligen stått och rostat sedan dess..
                            Har ev. nya dörrar på G. till 850:n också. Snart alltså tre sportcouper färdigsvetsade i garaget... att man aldrig kan koncentrera sig på ett projekt i taget...!
                            captainmorgan

                            Comment


                            • Som du säkert sett, så säljs det nya dörrar till coupén i Uppsalatrakten. T.om två omgångar ....

                              http://www.blocket.se/uppsala/NOS_De...4.htm?ca=7&w=3
                              //R//

                              Comment


                              • Jo, Rolando...har sett och hårda förhandlingar har inletts....
                                captainmorgan

                                Comment

                                Working...
                                X