Hejsan!
Tänkte starta en projekttråd, nått jag aldrig gjort förut.
Min morfar har kört Fiats så länge jag kan minnas, trots det har min passion varit japanska sportbilar.
Men när jag var 16 år så var jag och min mor inne på Helins Bil i Bålsta, ägarna av bilfirman visste om att både jag och min mor
är extremt biltokiga och vi har alltid gillat annorlunda bilar. I bilhallen stod en blå Fiat Coupe 20VT LE (bland de sista svensksålda i sverige)
med enbart 1300 mil på mätaren, helt original förutom ett novitecchip.
5 minuter senare var affären avklarad. Det var första gången jag fick upp ögonen för Coupen.
Och jag måste erkänna, det var en dröm att få övningsköra i den bilen.
Morsan sålde den precis innan jag fick körkort dock, i wonder why!
2004 fick jag mitt körkort, och fram till 2011 - när jag köpte min Coupe som jag har nu, så har jag testat massvis av olika bilar. Tyskt, Svenskt, Koreanskt (?), Franskt, Tjeckiskt (Skoda), Japanskt.
Men det är nått visst med Italienska bilar. Så sommaren 2011, en dag innan min födelsedag. Så åkte jag till Karlstad och köpte en Fiat Coupe till mig själv i födelsedagspresent.
Anser att det inte finns nån annan bil på denna planet, med mer "bang for the buck". Liten, kvick, snygg och old school rå! Precis som en kvinna ska va
Garaget.org länk: http://www.garaget.org/?car=253676
Motor
Helt original - so far.
2,75" Simonsavgassystem är det enda som är utbytt hittlls.
Har enbart servat motorn och åtgärdat saker som behövts bytas.
Mål med motorn:
Siktar på lite mer än 300 hk. Men mycket vill ju ha mer, så vi får se vart det slutar.
Bromsar
Original.
Chassi
Eibach Sänkningsfjädrar 40mm
Interiör
Depo Racing turbotrycksmätare i A-stolpen.
Exteriör
Röktonade baklampor.
Fälgar och Däck
Fälgar: Team Dynamics Pro Race 1 17"
Däck: Pirelli P-zero nero 215/40-17
_______________________
Att köpa/fixa:
* Ny front (egengjord) [ ]
* Nya sidokjolar (LE) [ ]
* Ny stereo [ X ]
* Nya högtalare [ ]
* Chip [ / ]
* Grenrör [X]
* Ändrör [X]
* Tona rutor [ ]
* Silikonslangar i motorrummet [ ]
* Fjäderbenstag fram [ ]
* Fjäderbenstag bak [ ]
* Ny termostat [ X ]
* Uppgradera framvagnen [ x ]
* Framvagnsinställning [ ]
* FMIC [ ]
* Öppet luftfilter [ x ]
* Motorbussningar [ ]
* Uppgradera oljekylare [ ]
* Uppgradera bromsar [ x ]
* LED nummerskyltslampor [ X ]
* Forge Dump [ x ]
_______________________
Att göra lista
* Polera framlamporna [ x ]
* Lacka instrumentbräda (Mittdelen) [ ]
* Lacka ventilkåpan [ ]
* Lacka tutorna [ x ]
* Röktona baklampor [ X ]
* Laga a/c [ ]
* Byta ut bromskiva + belägg bak [ x ]
* Montera dump [ x ]
Lång lista, men väl värt det när allt är klart och åtgärdat!
Tänkte starta en projekttråd, nått jag aldrig gjort förut.
Min morfar har kört Fiats så länge jag kan minnas, trots det har min passion varit japanska sportbilar.
Men när jag var 16 år så var jag och min mor inne på Helins Bil i Bålsta, ägarna av bilfirman visste om att både jag och min mor
är extremt biltokiga och vi har alltid gillat annorlunda bilar. I bilhallen stod en blå Fiat Coupe 20VT LE (bland de sista svensksålda i sverige)
med enbart 1300 mil på mätaren, helt original förutom ett novitecchip.
5 minuter senare var affären avklarad. Det var första gången jag fick upp ögonen för Coupen.
Och jag måste erkänna, det var en dröm att få övningsköra i den bilen.
Morsan sålde den precis innan jag fick körkort dock, i wonder why!
2004 fick jag mitt körkort, och fram till 2011 - när jag köpte min Coupe som jag har nu, så har jag testat massvis av olika bilar. Tyskt, Svenskt, Koreanskt (?), Franskt, Tjeckiskt (Skoda), Japanskt.
Men det är nått visst med Italienska bilar. Så sommaren 2011, en dag innan min födelsedag. Så åkte jag till Karlstad och köpte en Fiat Coupe till mig själv i födelsedagspresent.
Anser att det inte finns nån annan bil på denna planet, med mer "bang for the buck". Liten, kvick, snygg och old school rå! Precis som en kvinna ska va
Garaget.org länk: http://www.garaget.org/?car=253676
Motor
Helt original - so far.
2,75" Simonsavgassystem är det enda som är utbytt hittlls.
Har enbart servat motorn och åtgärdat saker som behövts bytas.
Mål med motorn:
Siktar på lite mer än 300 hk. Men mycket vill ju ha mer, så vi får se vart det slutar.
Bromsar
Original.
Chassi
Eibach Sänkningsfjädrar 40mm
Interiör
Depo Racing turbotrycksmätare i A-stolpen.
Exteriör
Röktonade baklampor.
Fälgar och Däck
Fälgar: Team Dynamics Pro Race 1 17"
Däck: Pirelli P-zero nero 215/40-17
_______________________
Att köpa/fixa:
* Ny front (egengjord) [ ]
* Nya sidokjolar (LE) [ ]
* Ny stereo [ X ]
* Nya högtalare [ ]
* Chip [ / ]
* Grenrör [X]
* Ändrör [X]
* Tona rutor [ ]
* Silikonslangar i motorrummet [ ]
* Fjäderbenstag fram [ ]
* Fjäderbenstag bak [ ]
* Ny termostat [ X ]
* Uppgradera framvagnen [ x ]
* Framvagnsinställning [ ]
* FMIC [ ]
* Öppet luftfilter [ x ]
* Motorbussningar [ ]
* Uppgradera oljekylare [ ]
* Uppgradera bromsar [ x ]
* LED nummerskyltslampor [ X ]
* Forge Dump [ x ]
_______________________
Att göra lista
* Polera framlamporna [ x ]
* Lacka instrumentbräda (Mittdelen) [ ]
* Lacka ventilkåpan [ ]
* Lacka tutorna [ x ]
* Röktona baklampor [ X ]
* Laga a/c [ ]
* Byta ut bromskiva + belägg bak [ x ]
* Montera dump [ x ]
Lång lista, men väl värt det när allt är klart och åtgärdat!
Comment