Dags att starta en projekttråd, nu när jag äntligen har fått loss tummen och börjat skruva lite Blir kanske tunt med uppdateringar dock, då tummen inte är lös alltför ofta...
Det är alltså en Fiat Coupé 20V Turbo Limited Edition av 1999 års modell det handlar om, införskaffad sommaren 2013. Bilen var när jag köpte den begåvad med sänkfjädrar från Eibach, Novitech-chip, ett (ibland kanske lite för) välljudande 3-tums avgas och öppet luftfilter.
Det jag är ute efter är något åt Clubsport-hållet. Lite bankörning emellanåt, men det ska fortfarande gå att åka (hyfsat bekvämt), med barnstol i baksätet, ut på tur och köpa glass. Den kommer därför antagligen modifieras med återhållsamhet, jag skyndar långsamt. Tror jag
Förra året blev det hursomhelst bromsuppgradering, slitsade och "gropade" skivor från MTEC med ytbehandling samt till dem nya EBC Yellowstuff-belägg. Från början hade jag köpt Ferodo DS3000 till fram och DS 2500 bak, men yttre omständigheter medförde att jag fick beställa nya prylar med kort varsel - och då MTEC även levererade just Yellowstuff fick det istället blir sådana.
Det är alltså en Fiat Coupé 20V Turbo Limited Edition av 1999 års modell det handlar om, införskaffad sommaren 2013. Bilen var när jag köpte den begåvad med sänkfjädrar från Eibach, Novitech-chip, ett (ibland kanske lite för) välljudande 3-tums avgas och öppet luftfilter.
Det jag är ute efter är något åt Clubsport-hållet. Lite bankörning emellanåt, men det ska fortfarande gå att åka (hyfsat bekvämt), med barnstol i baksätet, ut på tur och köpa glass. Den kommer därför antagligen modifieras med återhållsamhet, jag skyndar långsamt. Tror jag
Förra året blev det hursomhelst bromsuppgradering, slitsade och "gropade" skivor från MTEC med ytbehandling samt till dem nya EBC Yellowstuff-belägg. Från början hade jag köpt Ferodo DS3000 till fram och DS 2500 bak, men yttre omständigheter medförde att jag fick beställa nya prylar med kort varsel - och då MTEC även levererade just Yellowstuff fick det istället blir sådana.
Comment