Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth 595 Competizione

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Abarth 595 Competizione

    Då har den äntligen anlänt.

    Coupén körs till en ny förhoppningsvis lycklig ägare på söndag. Lite kul att den stannar i bekantskapskretsen så man får följa dess fortsatta öde.





    Fiat Coupé 20V Turbo -99

  • #2
    Grattis och "välkommen" igen på ngt sätt!
    Fin kärra även om du tappat lite i effekt etc.
    Men visst är 500 en modernare bil.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Grattis till köpet!

      Några modifieringar inplanerade?
      Abarth 500 -09
      "Den perfekta familjebilen"

      Comment


      • #4
        Ante: 160, väntat ett tag på den. En custom order på 180-varianten får man nog vänta till slutet av sommaren för leverans.

        Per: Tack! Jag älskar Coupén men den börjar bli för gammal för att ha som enda bil. Nya ägaren kommer att ha den som sommarbil och ge den den kärlek den förtjänar.

        Freddy: inte just nu, blir till att känna på den ett tag först. Har garantier och sånt att tänka på också.
        Fiat Coupé 20V Turbo -99

        Comment


        • #5
          Riktigt snygg! Bra val av fälgar också!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Vilken snygging

            Comment


            • #7
              Belissima! Suget växer..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Obizzz View Post
                Ante: 160, väntat ett tag på den. En custom order på 180-varianten får man nog vänta till slutet av sommaren för leverans.

                Per: Tack! Jag älskar Coupén men den börjar bli för gammal för att ha som enda bil. Nya ägaren kommer att ha den som sommarbil och ge den den kärlek den förtjänar.

                Freddy: inte just nu, blir till att känna på den ett tag först. Har garantier och sånt att tänka på också.
                Aha, är 180hk en option som går att beställa från fabrik alltså? Tyckte jag såg en annons på en Competizione som hade 180hk nämligen. Snygg färg förresten!
                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ante View Post
                  Aha, är 180hk en option som går att beställa från fabrik alltså? Tyckte jag såg en annons på en Competizione som hade 180hk nämligen. Snygg färg förresten!
                  Tack.

                  Årets modell har en ny turbo och 180hk. De första har precis kommit till Sverige. Min är alltså 2014 års spec. När vi beställde hade inte 180hk-varianten offentliggjorts än.
                  Fiat Coupé 20V Turbo -99

                  Comment


                  • #10
                    Var ute och tog lite fler bilder på bilen idag.



















                    Fiat Coupé 20V Turbo -99

                    Comment


                    • #11
                      Snyggt! Dom två sista bilderna är som ur en broschyr. Bra tid på året att hämta ut ny bil

                      Är det Record Monza avgassystemet standard på Competizione (ser dubbla utblås på båda sidorna).
                      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                      Comment


                      • #12
                        Fota kan du riktigt snygga bilder

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ante View Post
                          Aha, är 180hk en option som går att beställa från fabrik alltså? Tyckte jag såg en annons på en Competizione som hade 180hk nämligen. Snygg färg förresten!
                          Har för mig att dem "nya" Competizione kommer att ha 180hk och Garrett turbon för att differentiera den mer ifrån Turismo:n. Det är väl dem som börjar poppa upp hos handlarna tror jag men det är kanske så Obizzz menar.
                          Abarth 500 -09
                          "Den perfekta familjebilen"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Freddyd View Post
                            Har för mig att dem "nya" Competizione kommer att ha 180hk och Garrett turbon för att differentiera den mer ifrån Turismo:n. Det är väl dem som börjar poppa upp hos handlarna tror jag men det är kanske så Obizzz menar.
                            Japp, det var det jag menade.

                            Tack, det där med foto är ett stort intresse. Record Monza är standard på Competizione och fint låter det
                            Last edited by Obizzz; 7 June 2015, 10:52.
                            Fiat Coupé 20V Turbo -99

                            Comment


                            • #15
                              Vackert!
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment

                              Working...
                              X