Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nästa fråga, hur ofta byter ni tändstift?
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • Så ofta som det står i instruktionsboken eller oftare om du känner för det.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • Jag kör med Bosch Platina (6000 mils intervall).

        Kör man med originalstift så är det bara att följa Fiats serviceplan:

        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Okej tack, så var 5000e mil någonting kanske blir lagom. Jag körde 300 mil i år. Då hade jag den som "första" bil. Näst kommande åren så kommer det bara att bli en, vad ni kallade, "glassätarbil". Så det kommer bli mindre än det. Jag har nog vart lite otydlig, jag har ingen instruktionsbok. Jag har bara serviceboken och någon annan liten bok, som jag inte kommer på vad den heter nu. + alla papper från besiktning och ifrån verkstad då.

          Med det sagt, så kanske jag aldrig behöver byta tändstift igen då.. Om inte ökad motoreffekt kräver ett annat stift.
          Kör just nu:
          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
          Fiat Barchetta - 96
          Fiat 127 1,05L - 77
          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

          Comment


          • Originally posted by Fredriksda View Post
            Okej tack, så var 5000e mil någonting kanske blir lagom. Jag körde 300 mil i år. Då hade jag den som "första" bil. Näst kommande åren så kommer det bara att bli en, vad ni kallade, "glassätarbil". Så det kommer bli mindre än det. Jag har nog vart lite otydlig, jag har ingen instruktionsbok. Jag har bara serviceboken och någon annan liten bok, som jag inte kommer på vad den heter nu. + alla papper från besiktning och ifrån verkstad då.

            Med det sagt, så kanske jag aldrig behöver byta tändstift igen då.. Om inte ökad motoreffekt kräver ett annat stift.

            Bytt stift när du känner för det, ta loss och kolla vid varje påställning/avställning!
            Ngk bkur7ET heter dom jag kör med, funkar fint till 300+hk!
            Hade iridumstift innan men man skulle kunna säga att dom var sotigare än bränd Körv!
            Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
            Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

            Comment


            • Okej okej
              haha, bra då har jag nånting att gå på, antar jag :O
              Kör just nu:
              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
              Fiat Barchetta - 96
              Fiat 127 1,05L - 77
              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

              Comment


              • Jaha, nu vart det snart en månad sen sist. Har inte hänt så mycket men fick upp den på bockar idag. Var väldigt smidigt faktiskt, tack för tipsen (läste det i en annan tråd). Har dock ett smärre problem, lite irriterande. Efter det att jag bytte ventilkåpspackningen och stiften så ville jag ju starta bilen och se så man verkligen har fått allting tätt osv. Då vart batteriet urladdat. Batteriet har sedan dess bara stått på med pluspolen ikopplat. Men nu fick jag tummen ur och laddade upp batteriet, men jag lyckades inte starta bilen ändå. ;(

                Vet i tusan vad det beror på. Startmotorn klickade inte igång heller. Någon som har någon kunskap om detta? Något som händer om bilen inte har haft någon ström inkopplat under längre tid? Så när nyckeln är vriden och knappen trycks in, händer alltså ingenting.

                EDIT: Har haft den blåa nyckeln i garaget och försökt starta med den nu då, har det någon betydelse? (Har alltid använt "huvudnyckeln" innan)
                Just det, och när batteriet sätts dit och jag öppnar dörren, efter att den har vart stängd så blinkar varningsblinkers. I 20-30 sekunder innan det slutar.
                Last edited by Fredriksda; 6 December 2015, 00:26.
                Kör just nu:
                Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                Fiat Barchetta - 96
                Fiat 127 1,05L - 77
                Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                Comment


                • Hej!
                  Jag skulle nog testa med ett annat/nytt batteri, är det urladdat med polerna av är det kanske kass...
                  Affe
                  4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                  2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                  Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                  Punto 80 ELX 16v -01
                  Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                  Ducato 2,5TD -92 flak
                  Tel 070-5512431

                  Comment


                  • Originally posted by Fredriksda View Post
                    Jaha, nu vart det snart en månad sen sist. Har inte hänt så mycket men fick upp den på bockar idag. Var väldigt smidigt faktiskt, tack för tipsen (läste det i en annan tråd). Har dock ett smärre problem, lite irriterande. Efter det att jag bytte ventilkåpspackningen och stiften så ville jag ju starta bilen och se så man verkligen har fått allting tätt osv. Då vart batteriet urladdat. Batteriet har sedan dess bara stått på med pluspolen ikopplat. Men nu fick jag tummen ur och laddade upp batteriet, men jag lyckades inte starta bilen ändå. ;(

                    Vet i tusan vad det beror på. Startmotorn klickade inte igång heller. Någon som har någon kunskap om detta? Något som händer om bilen inte har haft någon ström inkopplat under längre tid? Så när nyckeln är vriden och knappen trycks in, händer alltså ingenting.

                    EDIT: Har haft den blåa nyckeln i garaget och försökt starta med den nu då, har det någon betydelse? (Har alltid använt "huvudnyckeln" innan)
                    Just det, och när batteriet sätts dit och jag öppnar dörren, efter att den har vart stängd så blinkar

                    varningsblinkers. I 20-30 sekunder innan det slutar.

                    Dåligt batteri köp nytt!
                    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                    Comment


                    • Testa med en laddare i ett dygn. Kanske går det att rädda.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • Ge den starthjälp från en annan bil så ser du att den kommer igång. Lyser instrumentpanelen? Röd nyckel är inte tänkt att användas dagligen till skillnad från silver och blå.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Jag är också rädd att det är batteriet. För om det är dåligt så orkar väl inte ens startmotorn göra ett ljud väl? Instrumentpanelen och all övrig el såsom fönsterhissar och cd och fläktar funkar bra.
                          Kör just nu:
                          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                          Fiat Barchetta - 96
                          Fiat 127 1,05L - 77
                          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                          Comment


                          • Originally posted by Fredriksda View Post
                            Jag är också rädd att det är batteriet. För om det är dåligt så orkar väl inte ens startmotorn göra ett ljud väl? Instrumentpanelen och all övrig el såsom fönsterhissar och cd och fläktar funkar bra.
                            Nja när den inte orkar dra runt startmotorn så brukar de komma ett litet klickande bara, prova starthjälp eller ladda, annars är det nog ett nytt batteri!

                            Köp gelbatteri då och gör en batteriflytt till bagagebaljan, de ska jag!
                            Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                            Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                            Comment


                            • Ja jag har läst att flera har gjort det. Hade ju blivit ett spännande projekt men jag avstår nog. För nu i alla fall. Enligt Pers guide så är det lite att pilla med.
                              Last edited by Fredriksda; 6 December 2015, 23:35.
                              Kör just nu:
                              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                              Fiat Barchetta - 96
                              Fiat 127 1,05L - 77
                              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                              Comment


                              • En grej som jag kommer göra är att montera ett litet Odyssey PC680 batteri på originalplatsen.
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X