Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    84jro - Jag brukar kalla kylarvätska - vatten. Men okej, har aldrig hört att det måste bytas. Bra o veta.

    Torsten - Så det är måttet på Coupen då? Jag tänkte att de på däckfirman kunde klura ut allt det här åt mig, så jag bara kunde välja fälg sen.
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • #92
      Aem filter är bra, o andra sidan kostar inte Biltemas konfilter så mkt så man kan byta dem som kallingar.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #93
        Okej bra, tack! haha jo, de e klart.
        Kör just nu:
        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
        Fiat Barchetta - 96
        Fiat 127 1,05L - 77
        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

        Comment


        • #94
          Originally posted by Fredriksda View Post
          84jro - Jag brukar kalla kylarvätska - vatten. Men okej, har aldrig hört att det måste bytas. Bra o veta.

          Torsten - Så det är måttet på Coupen då? Jag tänkte att de på däckfirman kunde klura ut allt det här åt mig, så jag bara kunde välja fälg sen.

          Ja precis det är bilens mått!
          Det löser dom, tänkte så du visste om du skulle fixa fälgar från någon hemsida eller dylikt!
          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

          Comment


          • #95
            Okej! Ja det var omtänksamt Jag uppdaterar imorgon igen hur det har gått.
            Kör just nu:
            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
            Fiat Barchetta - 96
            Fiat 127 1,05L - 77
            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

            Comment


            • #96
              God förmiddag, kära bilentusiaster. Jag var för en stund sen nere på Däckia i Nässjö. Tyvärr, de hade inte en enda fälg som skulle passa. Inte ens hos leverantören. Så det kommer definitivt bli via internet som dessa inhandlas. Då jag redan misstänkte detta ifrån början också, så blir det nog enklast och billigast via webben ändå.

              Då är ju frågan om man ska ha 17" som jag tänkte först, det blir 225/R40 i vilket fall.
              Som 84jr0, var så vänlig att visa: (http://www.demon-tweeks.co.uk/perfor...heels-set-of-4)
              Dessa är ju riktigt snygga. Och det står ju set of 4, så det måste väl vara priset för fyra fälgar.

              Sen är ju kruxet då, enligt deras hemsida så passar de inte 20vt Coupen. Men ni kan gå i god på att dessa passar rakt av? 4x98, 17", 7.5 width och 40 offset.

              Fredde
              Kör just nu:
              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
              Fiat Barchetta - 96
              Fiat 127 1,05L - 77
              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

              Comment


              • #97
                Lycka till med att hitta däck i storleken 225/40-17 och fälgar som passar våra bilar rakt av. Bara för att de är 4x98, 17", 7.5 width och 40 offset så är det inte säkert att de klarar oken. Räkna med spacer.
                Dessa är rätt populära till våra bilar bland engelsmännen: http://www.demon-tweeks.co.uk/perfor...heels-set-of-4


                Lycka till
                Goran
                Sportbilshistoria:
                12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                06-10 Porsche 924 N/A -83
                01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                Comment


                • #98
                  Nä jag vet att det blir klurigt. Däckkillen i Nässjö rekommenderade inte spacers, så jag vet inte. Men det är ingen utav er som har kännedom om de fälgarna jag skickade länk på? Jag får skicka ett mejl till dem, se vad dem säger.
                  Kör just nu:
                  Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                  Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                  Fiat Barchetta - 96
                  Fiat 127 1,05L - 77
                  Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                  Comment


                  • #99
                    Wolfrace fälgarna fanns med olika ET så chansen är god att de passar utan spacers dock vågar ingen som inte provmonterat de svara vad du ska ha för ET. Det är guld om man kan skippa spacers och nya bultar men även det går att lösa.

                    Mina Wolfrace fälgar hade ET 40 och jag var tvungen att ha 10mm spacers. Behöver inte vara samma mått på de svarta som du kollar på men du får i alla fall måttstock.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Prorace 1.2 17x7" med ET25 funkar på Coupén.

                      Kolla länk: http://www.reifen.com/de/RimAL/Detai...7251?Mode=main
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • Originally posted by 84jr0 View Post
                        Wolfrace fälgarna fanns med olika ET så chansen är god att de passar utan spacers dock vågar ingen som inte provmonterat de svara vad du ska ha för ET. Det är guld om man kan skippa spacers och nya bultar men även det går att lösa.

                        Mina Wolfrace fälgar hade ET 40 och jag var tvungen att ha 10mm spacers. Behöver inte vara samma mått på de svarta som du kollar på men du får i alla fall måttstock.
                        Okej, med andra ord så passar dessa bilen då. Men kanske måste ha spacers. Det är helt okej om man måste.
                        Angående bultarna, de är rostiga och fula, så de byter jag mer än gärna i samma veva. Jag har mejlat och frågat dem, se vad de har att säga.

                        Sen sökte jag för skojs skull lite på nätet efter däck (225/R40 -17"), det var inte det lättaste att hitta. Dock hittade jag några alternativ på R45, men ganska dyrt. Är ju för jävla dumt om jag köper hem fälgar o sen finns det inga däck att köpa Det känns som om att det här blir en någorlunda dyr historia hur som helst. Är beredd att ge 7-8000 för hela kalaset men vill inte att det drar iväg.
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • Originally posted by Freddan72 View Post
                          Prorace 1.2 17x7" med ET25 funkar på Coupén.

                          Kolla länk: http://www.reifen.com/de/RimAL/Detai...7251?Mode=main
                          Ja de var helt okej! Jag har för tillfället fastnat för dom jag länkade nyss. Så jag vill kolla upp allt om dem först. Om det är ett alternativ eller inte
                          Kör just nu:
                          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                          Fiat Barchetta - 96
                          Fiat 127 1,05L - 77
                          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                          Comment


                          • Standard bultar är inte dyra men ska du ha längre med flytande kona som jag behövde då drar det iväg. Jag fick ge 100kr/bult och antal hundralappar för spacers därför är det bra om fälgarna passar från början. Men du vill ha 17" eller? Då blir det svårt med däck ja.
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Okej okej, det kan ju vara bra att veta. Det är klart, det kan ju bli några tusenlappar till. Ja gärna det, i min värld så blir 18" för stort på den lilla bilen? Skulle du våga säga att det är bättre utbud på 18" EDIT: 35/40? (vad det gäller däck då)
                              Last edited by Fredriksda; 24 August 2015, 21:22.
                              Kör just nu:
                              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                              Fiat Barchetta - 96
                              Fiat 127 1,05L - 77
                              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                              Comment


                              • Man skriver inte R35/R40 om profil. R=radialdäck och siffran efter anger fälgens storlek. R16 = 16 tums fälg.

                                Profil är procent av bredden och skrivs enbart med siffror. T.ex. 205/50 är 205 mm breda och profilen är 50% av 205 mm.
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X